Hoofdsponsor

1/76 Revell (matchbox) Sd.Kfz.124 wespe [DONE]

  • Onderwerp starter Thorstein
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thorstein

Guest
Omdat het tijd werd dat ik nog eens iets post hier (sorry daarvoor :wub:) ,ik ga ik toch weer eens beginnen met een klassiek Matchbox kitje,
attachment.jpg
Een ex- matchbox en ook niet zo vlug meer te vinden doosje
attachment.jpg
attachment.jpg
Niet zo veel onderdelen Maar daarom niet minder leuk 8), en kijk de figuren zijn deze keer wel eens op schaal ongeveer juist.
Ook het bijgeleverde palm boompje en dio lijken erg mooi en niet slecht voor een kit van die prijs/ouderdom zou ik zeggen.
attachment.jpg
1 van de voordelen van een re-release zijn de nieuwe verbeterde decals, en de nieuwe rubber tracks die uit een beter materiaal zijn dan vroeger.
attachment.jpg
Eerste stapjes nog niets echt definitief, geeft indruk van de grote die echt nauw aanleunt bij een "matchbox" auto :P.
 
Mooi begin, ik ben benieuwd naar het vervolg ;)
 
Succes met de bouw van je project.
 
Hey,

Weeral nostalgie, doe voort, het kind komt in mij terug...... of was dat al niet ;) :):)
 
Ziet er iets leuk uit. Toch op die schaal. Een volger.
 
Succes ,je bent in ieder geval goed begonnen ;)
 
Mooi project. 'k heb die liggen op 1/35 van Tamiya.

Succes met de kit.

Groeten Rik
 
Grote voordeel van die Matchbox setjes waren onder meer die kliene dio setjes. Heb er reeds enkele van deze gebruikt om er andere voertuigen op te zetten en het komt steeds goed uit.
Tip: overspuiten met lijm en dan heel fijn zand over laten lopen, heb je een écht zanddecor.
 
Ah dat werd eens tijd zie, Thorstein die nog eens een Matchbox kitje laat zien. Ik zit op de eerste plaats :D
 
Een Wespe gedimme ! dat model zie je ook niet veel meer.
 
Hey allemaal! Ik ben blij dat jullie volgen.
Dit kitje gaat snel vooruit door het weinig aantal onderdelen!
Maar zoals men weet het schilderen duurt altijd langer en is voor mij de echte fun!
Ik verf altijd alles met de hand ,de tanks/dio's zijn mijn canvas.
Het is aan mij om te experimenteren met verschillende kleuren en technieken en materialen .
IK hou niet van saaie rechtlijnige schilderwerken die zijn voor uw plafond of muur ,mijn modelen/dio's moeten leven en geleefd hebben!
attachment.jpg
Eerste laagje op figuren en palmbladen.
attachment.jpg
Detail palmbladen na black en white wash.
attachment.jpg
Het interieur: de bodemplaat met obussen lading
attachment.jpg
Het bovenste interieur.
Voor wie zich afvraagd waarom hij vanbuiten grijs is.
de buitenkant heeft alleen een grondlaag grijs gekregen waarop ik de haarlak techniek ga gebruiken voor "chipping".
Het interieur plak ik dan even dicht voordat ik haarlak spuit.
Omdat ik weet uit ervaring dat op die schaal men beter niet vanbinnen spuit met haarlak.
attachment.jpg

To be continued .....
 
Mooi!
Wat is je ervaring met haarlak langs de binnenkant ?
 
Als je dan teveel spuit kan je dat niet zo makelijk afdeppen en de fijne details worden minder duidelijk, en ook overschilderen op die schaal van de binnenkant is niet zo eenvoudig.
 
Misschien omdat er aan de binnenkant geen haar groeit:)
Schoon model trouwens.

Grts
scalemarc
 
Ik zou wel proberen het loopje uit te boren. Verder knap dat je met het penseel werkt. Een airbrush zou echter de verf iets meer verfijnd doseren. Ik kijk uit naar het ongetwijfeld originele eindplaatje.
 
Het loopje is ondertussen uitgeboord,Maakt het inderdaad veel echter!
Achtung! natte haarlak op tank!
attachment.jpg
Hans en fritz vragen zich af nu ze ogen hebben. waarom ze in godsnaam op 1 voet op een paal ...... euh tandenstoker staan !
attachment.jpg
Diorama vordering: extra textuur toevoeging en wat plantjes....
attachment.jpg
 
misschien zie ik het verkeerd maar ligt er daar zoveel haarlak op de bovenplaat/bouw ?
 
Je moet er wel iets opleggen wil je met "chipping" werken...
Was toen net gespoten en nog nat ,Nu dat droog is is dat vlak getrokken en zie je dat niet meer ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan