Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik zou het doek aanbrengen zoals op de foto in het boek met een open achterkant en afhangende sluitingen. Trekt toch dat beetje aandacht meer naar de achterzijde.
Was/Is het trouwens normaal om zonder doek rond te rijden of zijn ze altijd overdekt?
kwestie van cargo gedeelte is het inderdaad misschien wel een leuke optie wat Erwin zegt, trekt toch net wat meer aandacht zo. Lijkt me perfect denkbaar dat men bezig is met onderhoud of laden / lossen. in operatiegebied is de kans eerder klein dat ze zonder doek zullen rijden gezien dit de enige bagageruimte is in het voertuig ongeveer. en ervaring leert ons dat dit dan stampvol zit met "extra" materiaal om enkele dagen te overbruggen. maar natuurlijk ook weer niks dat zegt dat het niet mogelijk was... vooral in Belgie zou ik dit mogelijk houden, niet de eerste keer dat wisselstukken niet aanwezig zijn omwille van besparingen.
Amai, je steekt er wel je werk in! Maar dat kan dan ook wel in deze schaal. Met die PE wordt alles wel verfijnder afgewerkt dan de originele stukken!
Ik volg 'm op de voet!
Je werkt lekker precies, daar hou ik wel van. Mooi in vorm gekregen Evergreen rods!
Dat 30 centimeter dikke doek is typisch zo'n Revell-fout, je kunt dat soort dingen om de zoveel tijd verwachten.
Als je het doek gaat namaken, kun je overwegen dat met Green Stuff of Milliput te doen: een flinke pannenkoek rollen, over de beugels heen draperen en dan de randjes afsnijden.
Bedankt voor de complimenten. Ik vind alleen foto's van Dingo's die op een mijn gereden zijn waar ze het doek afgehaald hebben. Ik zal dus wel een deel terug moeten overdekken. Daarvoor wilde ik eigenlijk metaalfolie gebruiken, want het moet vrij strak gespannen zijn met een paar rimpelingen er in. Ik kan dat dan over het Revell exemplaar walsen en zorgen dat het onderaan aansluit.
Bedankt voor de complimenten, hier weer een grote nieuwjaarsupdate.
Dryfit en primer spuiten van het achterstuk.
Verluchtingsrooster aan PE-set aanpassen, de binnenkant moest zelf gemaakt worden.
MG3 met Eduard ammobox en mik en gescratchte schokdempers, verbeterde hulzenopvangzak en zelfgeschuurd clearpart. Revell zou dat maar zilver geschilderd hebben...
Spiegels met putten in... En de achterkant is aaneengesmolten. Gelukkig is er Eduard, maar er zal ook weer een deel zelf gemaakt moeten worden.
Tamiya Navo-groen opgelicht met Dunkelgelb in de vlakken, hier is er al een masker over gemaakt voor het dashboard.
Dit wilden we verkrijgen, dus eerst alles in antracietkleur spuiten en dan terug maskeren voor de blauwgrijze kleur. Dit doen we met Vallejo.
De resultaten, na schaduwwerk met een donkergroen van Vallejo.
Bedankt, die was nog maar onlangs gepasseerd, want ik heb weinig referentie nodig gehad tot nu toe. Ik heb net het interieur in de p+ gezet.
Een vreemde gewaarwording overmeesterde mij toen ik het pas geschilderde plafond bekeek. Het leek of de stenen tafelen van Mozes geparkeerd waren tussen twee boekrollen.
Weg ermee... En gelijk ook ineens de draaischijf voorzien van een aluminium band, zodat ze beter gecentreerd zit.
Dit ziet er meer uit als op het plaatje.
De decals van Revell zijn dan wel goed bruikbaar. Ik had wel graag een KMW-logo voor op het stuur gehad, dat kan ik wel fabriceren.
De lichten zijn geslepen uit rode en oranje doorschijnplastic, want ze waren in een gewone sprue gegoten.
Clearparts waar je zat van wordt, maar ze zullen moeten dienen. De bultjes zijn helaas geen paspinnetjes.
Dan maar goed ingetapet. Ik heb ze eerst gekleefd met Crystal Klear, maar er was er een bij die door de kromme portieren alleen met Tamiya Ultra Thin wilde blijven zitten.
Nu wordt het leuk, we gaan de laadruimte overspannen.
Ik gebruik daarvoor metaal en geen doek of papier, dat toch steeds wat onrealistisch aandoet omdat het niet opbolt, plooit of omdat het doorschijnt. Indrukken met balpen en terug gladstrijken met een bot voorwerp levert een plastisch aanzicht op.
Mijn versie is nu beter dan die van Revell, want ze is ook aan de binnenkant afgewerkt. Ik heb nog een flap gemaakt om aan de voorkant te plakken zodat je tot tegen de achterwand kan binnenkijken. Ook een afsluitdoek is toegevoegd, die is naar boven omgeplooid.
Er zijn ook gaten aangebracht om het doek vast te sjorren. De apparatuur daarvoor wordt later toegevoegd, eerst de binnenkant schilderen en het doek opplakken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.