Hoofdsponsor

1/20 Renault F1 RE 30B Turbo

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
definitief uit de doos maar wel met bij geleverde verfjes
BOUWBUDGET
geen budget
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
Hier ben ik dan met een nieuwe kit , een grotere schaal 1/20 en nog iets waar ik al lang gek van ben maar nooit gekocht heb , maar op onze leden dag van het Belgische forum kon ik mijn slag slaan een Renault Formule 1 RE 30B Turbo
Een V-6 aluminium motorblok met twee turbo's met een cilinderinhoud van maar 1492 cc met een vermogen van 560pk , gevoed door een elektronische benzine injectie , twee enorme intercoolers ( radiator ) om de lucht te koelen , men beweerd dat bij een koeling van 1 graad 1 pk winst word gemaakt
De toenmalige piloot was " Alain Prost "
Over deze F1 gaat het

 
Dat wordt er alweer eentje om te volgen, in mijn tienerjaren heb ik ook nog enkele F1 wagens van Tamiya gemaakt, en ik heb er nog eentje in mijn stash ook, maar dan op grotere schaal, namelijk de JPS Lotus.
 
ik zou doodgraag die van " Max " maken vind die zo mooi van kleur maar helaas die is er nog niet in bouwdoos
 
Alain Prost, waar is de tijd en in feite toch nog niet zo lang geleden.
Laat je gaan Marc en niet overhaasten.
 
Veel plezier en volg mee.
 
men beweerd dat bij een koeling van 1 graad 1 pk winst word gemaakt
Dat doet me denken aan een aflevering van Wheeler Dealers waarin "Elvis" (die in een vorige carriere mecanicien was bij een niet nader genoemd F1 team), een watersproeier installeerde bij de intercooler van een Fiat Barchetta "baby ferrari" om het op te nemen tegen een oude Ferrari en daarbij ook nog de dragrace won.
 
Waterinjectie werd nog veel gebruikt in races
Nog een voordeel van intercoolers is de levensduur van de motor omdat de inlaat temperatuur enorm naar beneden gaat en veel meer zuurstof binnenkomt en dan in combinatie met een turbo uiteraard
Dat was te merken bij Scania vrachtwagens , die hadden een periode met zeer slechte motor en de mensen schrokken dat ze bij Scania met turbo's begonnen op hun mortoren en iedereen dacht het einde van Scania was gekomen , maar het werden toen de beste vrachtwagens met veel minder klachten over de motoren
 
veel plezier en ik kom afentoe wel is piepen
 
Hallokes , een nieuwe update met ten eerste enkele beelden van de inhoud van deze toch wel mooie kit


het bouwplan












IMG_9097 by Marc Van noten, on Flickr














Zo beste vrienden dit is al een begin he de rest volgt straks
 
Ok we gaan verder
ik ben begonnen zoals altijd met de motor , het kleurschema is heel duidelijk , maar soms moeilijk te zien wat er juist wat er welke kleur en waar juist moet komen , eens het V-6 motorblok in elkaar steekt heb je er een beter overzicht van
De bougiedraden zaten me in de kit ( leuk detail )




het complete blok




de monoplace geairbruscht in aluminium kleur




de intercoolers



alles eens bijeen gelegd




verdere afwerking van de motor






gisteren toch wat tijd gehad om verder te werken , de carrosserie ( body ) staat in zijn kleurkes
Na de witte primer geschuurd te eerst het wit gespoten om daarna alles af te plakken en het geel te spuiten





ergens op een foto staat de VW Polo deze werk ik verder aan met de decals als er iets moet drogen aan de F1
zo dat was het dan weer
Weer even geen tijd moeten weeral naar de kliniek en zo gaat dat hier bij ons thuis , soms 3 x per week naar de kliniek gelukkig is het flinke 3 km van bij ons
Tot een volgende keer he
Marc
 
Mooie vorderingen Coachke.
 
Leuk begin, leuke kit!

Heb nu al 1 en ander van jouw gezien hier en daar.

Waarom bij het motorblok zo slordig met het blauw ?

Ik ben wel geen fan van de Chrome parts, die gaan altijd in de ovenreiniger/bleekwater bij mij.

(Misschien een tip ? iedereen werkt op zijn manier natuurlijk, maar wat ik vaak zie is dat mensen gaan schilderen airbruschen enzoverder terwijl de delen nog aan de sprues hangen en deze nadien gaan verlijmen, terwijl ik om vele redenen vind dat het net andersom moet, kan je veel properder werken, iets aan uw naden doen enzo.)
(Maar het kan ook zijn dat je zegt : je ziet het nadien toch niet meer, sorry dan alvast voor mijn commentaar)
 
Volg in stilte mee hé bij gebrek aan de nodige kennis in deze.
Maar dat weten jullie wel intussen.:winking:
 
Zoals eerder gezegd mooie vorderingen.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan