Hoofdsponsor

1/35 Raupenschlepper ost & pak40 [wip]

heyhey…Ondertussen een beetje verder gedaan en ook even het bouwwerkje buiten in de zon gezet om wat fotos te maken.
De figuren zijn geschilderd.Ik kocht wat valejo verfjes…ik moet daar toch aan wennen hoor..of iemand moet mij eens tonen hoe hij zijn figuren schilderd.ik ben gewoon dat alles direct dekt zoals de enamel verf.en deze moet meestal in een paar laagjes…denk ik…
de zelfgesculpteerde stukken moet ik in het vervolg een beetje gladder schuren of met water polijsten..
Soit we leren bij..

hier en daar nog wat bijgeschilderd aan de raupenschlepper zelf..houten bak wat geaccentueerd,een krasje hier en daar..wat extra bloot staal op de tracks ' beyond ;)' ..

okayyy foto's
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

machtig echt waar knappe schildering en zeer knappe build ge moogt van mij een pluim bij op uwe hoed zetten proficiat
Marc

Inplaats van te neuten over het weer ben ik maar gezellig aan mijn modelbouwtafeltje gaan zitten .
Ik beschouw de raupenschlepper als klaar en ik ben er nog fier op ook.
Thanks @burglar voor de snelle afhandeling van mijn pakje!

Voor de diorama heb ik dennenboompjes gemaakt.ik kocht daarvoor in de bloemewinkel Asparagus.
Best wel geloofwaardig maar ik maakte ook nog een boom met mos,je moet het goeie mos een beetje uitzoeken (dus ik ben nog buiten geweest ook) en daarna heb ik ze een dag in een tijdschrift 'gedroogd' zo blijven ze ook een beetje in goeie vorm.Nadeel is dat je niet echt grote bomen kan maken want het mos is niet zo lang als bv de Asparagus.
De Asparagus heb ik niet gedroogd...dus voor het zelfde geld word het een bruine rosse boom..maar dat kan me niet schelen zolang het maar niet uit elkaar valt.

De ondergrond eerst ruff met isolatie schuim daarna laagje plaaster en donkerbruin gespoten.
pas daarna heb ik het plankje gemaakt...dusjah een beetje back and forth.
Dan heb ik op de bodem van mijn mand hout voor mijn stoof een mooi bosgrondje gevonden.Wel wat gezeefd.
alles vastgelijmd met verdunde houtlijm en wat zitten spelen met een dotje gras hier en daar wat extra foefjes hier en daar...
Alles nog eens gefixeerd met sprayglue.En daarna wat zitten sneeuwen...
En daaarna modder gemaakt met mig resin ,plaaster ,pigment en wat glossy vernis en nog wat gewoon zand uit de tuin en weer wat van dat houtmand 'zaagsel'

ik heb ook nog met wat spare tracks en een stukje sprue een 'track-stempel gemaakt zo hoefde ik de rso niet te gebruiken om de sporen te maken in de modder..
hmmm...en dat was het zo een beetje ....

Foto's ! attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

ik trok de foto's direct na de laatste stap dus het melkachtige wat je op de modder ziet moet uitdrogen en zal je normaal niet meer zien.
op het einde spoot ik nog wat gloss vernis over de modder omdat ik wat zuinig was met de vernis in het mengsel

Het is een heel mooi diorama geworden! Ik zie dat je de sneeuw op een zowaar professionele manier hebt aangebracht. Super!

Zeker een goed uitgewerkt diorama geworden.
Ik kan alleen een figuur niet echt plaatsen en dat is die vrolijke Frans in de laadbak. Alle figuren zijn serieus iets aan het doen in dikke winterkleding en Frans zit zich gek te lachen daar in zijn gewone uniform. Dit is hoe ik dit ervaar als ik naar je diorama kijkt.

Mooi, in verband met de asparagus, best is om deze te behandelen met haarlak en daarna met de AB, anders heb je een mooie bron voor dennenaalden in afzienbare tijd, en bruine bomen...

Voor de rest ziet het diorama er goed uit, heel goed zelfs... ik kan Ron wel volgen met zijn opmerking....

Hey Bart, ik maakte de sneeuw met ' scenic snowflakes van deluxe' . en met scenic spray glue en zo in laagjes opbouwen,wat strooien wat spray glue wat strooien...
Het is een makkelijk product om mee te werken vond ik het blijft ook wat 'sponsig dus ik kon er gewoon met de achterkant van mijn penseel de voetafrdrukken indrukken.

Ik kan je ook volgen hoor Ron, dat hij zit te lachen en te zwaaien tot daar aan toe..de diorama loopt denkbeeldig verder.. dus hij kan nog iets zien wat net buiten de diorama gebeurt..;) kwestie van er dan toch maar een verhaal aan te breien. Maar ik had hem idd ook beter een dikkere jas gesculpteerd .Ik heb eigenlijk een tijd getwijfelt of ik er de dikke winterjas figuren bij zou doen want die had ik een tijd geleden al eens geschilderd..En had dan beter de chauffeur geen winterjas gegeven want in de cabine was het nog warm...
Los daarvan vind ik hem als figuur op zich nog overtuigend,zijn gezicht was nog behoorlijk geschilderd en hj brengt wel ''leven' dus hij mocht blijven.

Hopelijk zal de spray glue dan een beetje de haarlak vervangen,het kreeg er genoeg van.We zullen zien en anders beland hij nog wel eens op de operatietafel.

Is het geen optie om die vrolijke Fritz nog een fles schnaps in zijn handen te steken?
Dan zijn beide opmerkingen opgelost, hij is vrolijk en warm van de drank :alcoholic: :laugh:

Hey,

Indd, een knap gemaakt dio die zeker kan smaken. :)
Misschien een kleine opmerking (heel klein), is dat de sneeuw tussen de sporen niet aanwezig is. Ik begrijp heel goed dat de track- en wielsporen geen sneeuw meer hebben, maar tussenliggend (dus waar er niet gereden wordt) zou ik persoonlijk ook nog wat sneeuw leggen, maar dit wel heel lichtjes omdat je ook rekening dient te houden met de 'boomgrens - takkengrens' die maar weinig meer doorlaat.
Ivm vrolijke 'Fritz', in iedere sectie zit wel een zot, dus laat die maar gewoon doen....:) ;) :))

Terug
Bovenaan