Hoofdsponsor

1/72 PzKpfw IV Ausf. H [wip]

Camaro Z28

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jan 2016
Berichten
194
Ik ben begonnen aan een tank op 1/72 van Revell met 204 onderdelen.:)(gekregen van Debart):)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben begonnen aan de onderkant met 67 onderdelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook ben ik begonnen aan het kannon van de tank.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al goed bezig Camaro Z28, succes maar dat zal wel lukken.;)
 
Goed begonnen. En veel succes.;)
 
Dat is een mooi tankje, ik heb deze ook nog liggen...
Zo te zien ben je er al goed ingevlogen ;)

Ga je deze volledig in zandgeel verven? Of ga je een camo proberen?
Veel suk6, als je vragen hebt, stel ze maar, je papa kent toch niets van (militaire) modelbouw :laugh: ;)
 
Leuk kitje.Zit de loop nou dicht?
 
hoi camaro z28,

Mischien met een handboortje uitboren.
 
Leuk en mooi begin....laat de rest maar komen,blijf deze volgen ..!

Grtz yves,
 
Loop is makkelijk uit te boren met een handboortje van je papa ;)
Eerst wel een puntje in het midden maken met een scherpe naald, daar kan je dan je boortje mooi in plaatsen en ga je niet zo vlug uitschieten tijdens het boren ;)
 
Beste Z28 als ik u was zou ik dat ook mooi uitboren niet met een boormachine he gewoon met een boortje in een houdertje en voorzichtig zo recht mogelijk boren en oppassen want zulke kleine boortjes breken enorm snel
Maar een kerel zoals jij , ik denk dat dat goed gaat komen he , en anders is er nog de andere Camaro he die een handje zal toesteken
Komt goed ik voel da aan mijn dikke teen :laugh: :laugh: :laugh:
Marc
 
Ik sluit me aan bij de booradviezen. Laat het boortje zijn werk doen en druk niet te hard, anders kan het plastic beschadigen. Probeer, zoals Beyond zegt, het middelpunt van de loop te vinden met een scherpe naald of een kraspen. Als je het drukpunt niet precies in het midden blijkt te hebben gezet, dan is het plastic meestal wel week genoeg om het gaatje enigszins te verplaatsen. Vervolgens een heel klein beetje boren, om dan te beoordelen of je wel recht aan het uitboren bent. Dan weer een beetje, weer een beetje... vertrouw het nooit helemaal en kijk elke paar seconden even. Zet niet te veel kracht op het handboortje.

Als je 1 centimeter uitboort, is dat meer dan voldoende. Je ziet dan nog wel het plastic zitten, maar als je het binnenste van de loop zwart verft niet meer. Het kan zo uiterlijk al een heel verschil geven.

Probeer ook het loopje zo rond mogelijk te maken: eerst de gietranden wegwerken door schraping met een mesje. Vervolgens een schuurpapiertje eromheen wikkelen, dat tussen je duim en wijsvinger van je ene hand klemmen en met de andere hand het loopje heen en weer schuren. Zo krijg je een mooie ronding. Niet te hard schuren natuurlijk, en voorzichtig zijn dat het loopje niet buigt of zelfs breekt.


Voorbeeld van boren, zie hier, foto's 63 t/m 65.
 
En ik ga de loop met behulp van papa proberen uit te boren.
 
Mooi gedaan al. Het is een mooi kitje. Ik heb het borig jaar ook nog gebouwd. Dat komt hier goed.
 
Ik heb het kanon van de tank afgewerkt maar moet nog een kleurtje krijgen.
 
Ik heb het kanon op hull gelijmd en het al in kamo geschilderd en rupsband op tank gezet en geschildert.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan