Hoofdsponsor

1/76 PzKpfw II Ausf. F.[done]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.803
PzKpfw 11 Ausf. F.

Wil deze tank gaan maken, gisteren op de tobala gewonnen.

Zit ook een platautje en een muurtje bij, mijn idee is om het roestig uit te laten zien en oud, wordt de eerste keer nu dat ik dat ga doen, alle hulp is welkom, moet ik eerst verven en dan pas de roest endergelijke er op doen ?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zo dat is weer eens wat anders Bart.

Je hebt geen makkelijke schaal uitgekozen om roest op te maken. Er zijn diverse methoden om roest te maken, die zich laten onderverdelen in:

1) haarlakmethode (voordien roest opbrengen);
2) andere methoden (nadien roest opbrengen).

Ik zou in dit geval, gelet op de schaal en de omstandigheid dat dit je eerste keer roestig maken betreft, kiezen voor 2). Te zijner tijd zal er wel weer advies volgen :)

Succes!
 
bedankt roy, ik zal voor methode 2 gaan.
 
Dat is een mogelijkheid Bart.
Zelf een beetje zien of je nog overal aan kan met de verf...
 
bedankt beyond, ik verf het met een penceeltje.
 
het begin is gedaan, met een penceeltje geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Da's hier weer pure nostalgie :)
Heb ik ook nog liggen om bij mijn verzameling te kunnen voegen nadien. ;)
Probeer zoveel mogelijk 'grote' afzonderlijke stukken te maken zodat schilderen daarvan gemakkelijk wordt. Nadien is het maar samenvoegen en verweren. Komt goed ;)
 
Inderdaad pure nostalgie, veel succes Bart.
 
bedankt swaken en erwin, en bedankt voor de tip.
 
benieuwd naar je methode van handelen in verband met de roest, maar wil je een achtergebleven exemplaar dat er al een hele tijd staat weergeven? Omdat je dan eventueel de rubbers van de wielen kan afschuren, bepaalde bewapening verwijderen (mg's en dergelijke) de spatborden onder handen nemen... enz...

Zoals beschreven heb je de haarlakmethode, zoutmethode, poeders, washes, enz... om overtuigend roest te maken, waarbij voldoende experimenteren met alle methodes, omdat elke methode zijn sterke en zwakke kanten heeft, en ze meestal aanvullend werken...

Zelf zou ik eerst de tank een soorst roestbruine ondergrond geven, daarna volledig roestig uitwerken met verschillende kleuren, met behulp van haarlak en of eventueel de zoutmethode de buitenkleur erop zetten en deze dan weer verwijderen waar gewenst. vervolgens kan je met behulp van poeders en olieverf afwerken...
 
bedankt voor de reacties en tips.

ik heb nu de tank geschilderd en de achtergroend en wil daar vanuit uitwerken met roest en de achtergrond wil ik ook behandelen, ik zet de decals er al op zodat ze ook oud zijn straks. ik ga het roest hier mee bewerken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bart, zal de tank op een of andere wijze onklaar gemaakt zijn? Als ze er de tijd voor hadden, zou de bemanning bijvoorbeeld de loop opgeblazen kunnen hebben. Als ze niet de tijd hadden, vind je misschien een paar treffers in de hull. Dat zal de vraag zijn als je het model ziet, hoe is dit gebeurd.
 
dit heb ik gekocht in veldhoven en er zit beschrijving bij maar ik kan geen engels:worried:, kan iemand een beetje uitleggen hoe het moet in het kort, die er al mee gewerkt heeft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
beste bouwers,

hij is klaar, ik heb het niet met roest bewerkt omdat het te klein is voor me, zou de eerste keer zijn, ik ga wel een nieuwe tank maken met een grotere schaal, is beter voor mij om te beginnen met het roest endergelijke

eindfoto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het is een mooi tankje geworden, hoewel ik een beetje diepte mis..
Misschien nog een wash er over aanbrengen?
 
hoi beyond,

ik zou het eigenlijk met roest bewerken maar vindt het heel klein om dat te doen, zeker als het het eerste project is on te doen, ik zie dat ik het een beetje bij moet schilderen, volgende tank gaat het wel gebeuren, een grotere schaal.

bedankt voor u reactie.
 
Hey,

Goed gekeurd, zeker voor een kleine eerste..... :)
Indd, ik kan Beyond volgen hiermee, misschien een lichte wash erover en je krijgt al een verschil.... ;)
 
Ook ik volg Beyond.. Even wat diepte creeëren op het diorama en je hebt al heel wat anders.
Lijkt me net iets te veel op speelgoed momenteel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan