- Lid geworden
- 25 jan 2009
- Berichten
- 1.020
Na een lange tijd van afwezigheid toch maar eens na aanraden van een goeie vriend modelbouwer
een nieuwe topic opgestart.
Het gaat over een Pz.Kpfw.IV ausf E van het merk Dragon nr6264
Deze doos geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen 3 types van de Panzer.
Ik heb gekozen om de DAK versie te maken.
De bouw is wel al een tijd geleden gestart maar door gebrek aan een fototoestel heb ik geen foto's van de beginfase
Dit is de Bowart van Dragon
De Fenders werden vervangen door PE exemplaren van Aber 35A081
Ook de tracks werden vervangen door Friuls ATL03 maar omdat deze de 40cm wide type zijn pasten de originele trekwielen
niet want deze zijn van het 36cm type. Dus heb ik dan ook deze vervangen door Friul trekwielen AW04.
Hier volgen dan de foto's van de bouw zoals hij er nu al voor staat
Het monteren van de fenders liepen niet van een leien dak omdat deze niet aan de zijkant erop gelijmd worden
maar voorzien zijn van een U profiel die over de boord van de hull moet gezet worden maar daardoor komen de fenders
hoger te staan en past de upperhull er niet op. Daarom heb ik over de ganse lengte een stuk moeten verwijderen tot de fenders
op de juiste hoogte kwamen. Mss een beetje rare uitleg daarom heb ik een foto van het bouwplan bijgevoegd
Zo dat was het voor nu, binnenkort volgt een nieuwe update.
een nieuwe topic opgestart.
Het gaat over een Pz.Kpfw.IV ausf E van het merk Dragon nr6264
Deze doos geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen 3 types van de Panzer.
Ik heb gekozen om de DAK versie te maken.
De bouw is wel al een tijd geleden gestart maar door gebrek aan een fototoestel heb ik geen foto's van de beginfase
Dit is de Bowart van Dragon
De Fenders werden vervangen door PE exemplaren van Aber 35A081
Ook de tracks werden vervangen door Friuls ATL03 maar omdat deze de 40cm wide type zijn pasten de originele trekwielen
niet want deze zijn van het 36cm type. Dus heb ik dan ook deze vervangen door Friul trekwielen AW04.
Hier volgen dan de foto's van de bouw zoals hij er nu al voor staat
Het monteren van de fenders liepen niet van een leien dak omdat deze niet aan de zijkant erop gelijmd worden
maar voorzien zijn van een U profiel die over de boord van de hull moet gezet worden maar daardoor komen de fenders
hoger te staan en past de upperhull er niet op. Daarom heb ik over de ganse lengte een stuk moeten verwijderen tot de fenders
op de juiste hoogte kwamen. Mss een beetje rare uitleg daarom heb ik een foto van het bouwplan bijgevoegd
Zo dat was het voor nu, binnenkort volgt een nieuwe update.