Hoofdsponsor

1/72 Pz. Kpfw. III ausf. M (sPz.Abt.504, Tunesia, 1943) (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze morgen eens de test met de vingernagel toegepast. Er kwam niets los van de primer. Ik denk dus dat hij wel voldoende hecht op mijn model.

Raar é !!!!! Waarom dan wel weer bij mij ???????????????????? bleit ,bleit,bleit.......
 
tijd voor een update:

Ondertussen werd de panzer voorzien van een preshade met zwarte verf. Daarna sand yellow (vallejo air) als basiskleur + een beetje highlighten met sand (vallejo air).

1_DSC05806.JPG


1_DSC05807.JPG


1_DSC05808.JPG


1_DSC05809.JPG


1_DSC05810.JPG



Deze toolbox heb ik gescratchd uit styreen, het deksel is van aluminium. De metalen balk die erop ligt komt uit een sample-setje van evergreen. De vlag die uit de koffer hangt moet nog rood geverfd worden. Voor de rest zal ik deze koffer zwaar verweren (roest e.d.)

1_DSC05811.JPG


1_DSC05812.JPG


1_DSC05813.JPG


Tot zover deze kleine update...
 
Dat ziet er strak gespoten uit en je kist is ook knap gemaakt.
 
Ziet er prachtig uit mad ice, ben benieuwd naar het vervolg!
Respect dat je op zo'n kleine schaal bouwt! ik heb 2 modellen zo uitgeprobeerd en ik vond het iets te veel prutswerk naar men zin ;-) Toen dus maar vlug weer overgeschakeld naar 1:35

grtz
 
Preshaden op zo'n kleine schaal is nooit gemakkelijk, maar ziet er goed uit
 
Dat ziet er goed uit.
Preshaden op deze schaal is inderdaad moeilijk, komt niet altijd makkelijk tot zijn recht :O

Toolbox is mooi gemaakt ;)
 
thx voor de aanmoedigingen mannen! Ik heb gisteravond zitten nadenken over welk kleur ik zou gebruiken voor de gehavende toolbox. Heeft er iemand ideetjes hierover? Ik zou graag een contrasterend kleur gebruiken tegenover de desert yellow. Maar ik weet niet goed welk kleur het best zou passen. Wel staat vast dat de toolbox "gevonden" werd ergens in een woestijndorp en aangeslaan door de tankbemanning om hun spullen in op te bergen. De stalen balk op de box zal ik roestig afwerken en de doek die eruit hangt krijgt een rode kleur (swastika vlag).
 
Misschien je toolbox blauw, sterk verweerd (door het schuren van het woestijnzand)?
Let wel, geen of zeer weinig roest gebruiken ;)
 
idd zoals beyond aanhaalt, blauw, of zo'n garage rood of misschien zelfs brits groen als zijnde een recup. Veel verf die erafgeschuurd is door het zand, en een weinig lichte roest waar de wind/het zand minder invloed heeft.
 
Hm, thx voor de ideetjes Beyond en Bart! Ik zal mij vanavond ne keer wagen aan lichtblauw peis ik... Foto's volgen!
 
Meeste toolboxen zijn blauw, rood of grijs
 
mad ice je model geeft al een mooie jasje gekregen

tom
 
Erg strak in de verf ! Geen enkel verlies van detail ! En dat op deze schaal, je moet het maar doen.
 
Inderdaad knap gespoten deze kleine rakker ;)
Over die rommelkist, ik wil het geen gereedschapskist noemen gezien de grote ervan, die kan je in elke kleur schilderen die je wil maar ik zal we een beetje rekening houden met de kleur omdat er vaak in sommigen landen bepaalde kleuren vaak worden gebruikt.
Over de primer, daar hoef je dus echt niet een paar dagen te wachten voordat je de basiskleur erop spuit want hij word toch harder met de tijd.

Het kwetsbare van Vallejo primer/verf is gewoon een eigenschap van dit merk en moet je alle verf van hun de tijd geven om een paar dagen goed uit te harden.
Famo hier had ik de reactie van de primer geplaatst toentertijd http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5011

Ron
 
Hoi vrienden, ik wil hier geen pleidooi houden voor Revell maar als ik met hun verf aan de slag ga is dat erg straightforward : spuiten, even drogen en afplakken (maskeertape wel even op een trui of shirt kleven voor terugdringen kleefkracht !!!), opnieuw spuiten, etc...niks dat loslaat of andere miserie. Ik ontvet wel zeer grondig m'n model, want ik gebruik zelfs geen grondverf.
 
Na het grondig ontvetten is idd grondverf niet echt belangrijk,of het moet zijn dat door andere redens ze weer loslaat natuurlijk.Als je het goed bekijkt,grondverf,kleurlagen,eindlak,en nog enkele lagen blanke lak jah dan zit je aan heel wat lagen he.Maar dan heb je weer een schitterend afgewerkt model(soms wat detailverlies helaas).Dus ja eigenlijk treed ik je hier bij Gunit om geen primer te gebruiken,ik althans ook niet.
 
ik gebruik vooral de primer om te zorgen dat alles 1 kleur is voor ik begin met spuiten, omdat je als je verschillende kleuren kunststof hebt of pe, je dit steeds ziet in je eindlaag, vooral bij de blekere kleuren. terug on topic, ben benieuwd hoe de kist eruit komt te zien
 
Ondertussen zijn de wielen geverfd. Het rubber van de wielen is geverfd met Revell acryl teerzwart.

1_DSC05858.JPG


De decals werden aangebracht:

1_DSC05857.JPG


1_DSC05856.JPG


Rond het DAK-teken werd wat grijs voorzien:

1_DSC05855.JPG


1_DSC05854.JPG


Om de decals te beschermen heb ik ondertussen alles voorzien van een laagje mat vernis (Vallejo).

Wat volgt: Verweren!!!! Een filterke, washke, chipke, pigmentje... (alles in het klein, want we zijn nog altijd bezig op schaal 1/72 hé)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan