G
Germt
Guest

Germt.
Wat het touw betreft, daar kan ik geen advies over geven, je weet dat ik het ga proberen met dat touw uit Duitsland, maar of dat werkt weet ik natuurlijk nog niet.
Germt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Andy...je bent een echte scheepsbouwer...respekt man...en ik hoop dat je vlug de juiste touw vindtGoed gezegd: "levenswerk" dat is de Prins Willem langzaam maar zeker wel aan het worden.
De beslissing om te gaan knippen doet een beetje auw maar ik vind het zonde om een mooi model (al zeg ik het zelf) te bederven met tuigage waarvan ik weet dat ik het beter kan als ik terugkijk naar mij vorige model.
Ook het te dikke touw ging mij steeds meer storen zo gebruikt Corel voor de grote stag touw van 2,0 mm terwijl het eigenlijk 1.3 mm zou moeten zijn en voor het grote want 1,2 mm terwijl dat 0,9 mm zou moeten zijn. Ook al ziet een ander het niet je blijft het zelf altijd zien, afbreken en opnieuw beginnen dan de enige goede oplossing.
Andy
ik hoop dat je geen mast doorgeknipt hebt met dat kleine schaartje.
soms moet je breken hoe erg het ook maar mogen zijn
Dank je Pilatus
Germt wil dit gaan gebruiken op zijn Wappen von Hamburg en het is dus even wachten op zijn ervaringen
Andy
dmc garen is in belgié vrij te verkrijgen bv: veritas of andere naai winkel.
maar het moet gezecht het is heel goed touw ik gebruik het ook altijt en je hebt verschillende diktes
mischien je neef ff over de meet sturen en het laten opsturen![]()
De kapper is bij Prins Willem langsgeweest
http://www.modelbouwforum.nl/forums...ns-willem-1649-voc-picture150344-p1140338.jpg
De kapper is bij Prins Willem langsgeweest
Maar of ik Prins Willem nu rose tuigage moet gaan geven zoals Germt voorstelddat wordt wel erg bling bling
Andy
Oranje lijkt me toepasselijker![]()