Echt weer een zeer gaaf stuk werk Guy..práchtig detail

Het onderwerp spreekt me dan ook enorm aan hè, de vergangelijkheid der dingen....leven op elementair niveau...onstuitbaar..
De foto's doen helaas jouw werk geen goed man...alleen oppassen om niet te snel het gereedschap te onderschatten.
Zelf fotografeer ik nu zo'n 8 jaar met een 7.2 Mpixel Panasonic zak-camera, en door de beginselen van fotografie
toe te passen, lukte het me ook met een dergelijke camera heel redelijke plaatjes te maken.
Je zou eens een lichtgrijze of een zwarte achtergrond kunnen proberen ?
Een witte achtergrond werkt als tegenlicht in onze ogen, waardoor het object al iets donkerder overkomt.
JPG afbeeldingen houden ook niet bijzonder van scherp contrast (of juist die fijne kleur nuances?)
Die JPG techniek gaat dan rommelen met die contrasten zodat er een soort onscherpte ontstaat.
Minder of zachtere contrasten als achtergrond (een vel middel grijs karton bijv.) laat het
gekiekte object mooier uitkomen. Ook omdat het grijs een neutrale kleurwaarneming biedt.
Neem je een rood vel als achtergrond voor het model, dan "zie" je kleuren daarvan gewoon "anders".
Misschien kun je hier wat mee ?
groetje