Bijna rond met de bouw. Natuurlijk had een aftermarket setje net dat ietsje meer kunnen betekenen, maar met minieme bewerkingen aan de kit kan je toch al merkbare dingen bewerkstelligen...
Zo heb ik de afgeronde driehoekige delen die de haken moesten voorstellen, vervangen door koperdraad exemplaren. Ze komen voor op turret en upper hull. Weliswaar niet 100 % accuraat van vorm (de haken op de referenties zijn niet rond maar gekanter), maar alleszins een verbetering in vergelijking met de kit. Mijn volgende Panzer I krijgt wat dat betreft zeker wat after market mee.
Er werden waar nodig tevens lasnaden gemaakt, ondermeer de turret ben ik hiermee aan het completeren.
Een min of meer 'gegoten' structuur op de turret maakte ik met superthin glue. Op de foto's van m'n walkaround is het niet duidelijk te zien, maar ik vermoed toch meer dan een gladde structuur , vandaar de quasi onopvallende behandeling.
Op de plek waar normaal gezien een tweede koevoet zit, heb ik een tie down in mekaar gestoken (loodfolie + een photo etched spanner uit de kit zelf).
Zoals eerder gezegd, de luchtinlaat op het achterdek, werd veranderd door er photo etched sprue onder te verwerken (steunpoten met tussenbalkjes).
Voorop tevens twee grote sleephaken gemaakt omdat die uit de kit niet echt haken waren maar platte opstaande vlakjes die van ver wellicht haken zouden kunnen simuleren...
De bedrading van de lichten werd weggeschuurd en vervangen door alweer wat koperdraad...
En zo zijn er nog een paar dingen die ik wilde verbeteren.
Nu verwacht ik nog de Friuls en morgen gaat hij in een ontvettend sopje...na natuurlijk nog een laatste nazicht mét de foto's erbij.
Groeten !