Hoofdsponsor

1/35 Panther A late Black Knight (Cyberhobby) ]!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan75

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
190
Bij deze de bewuste kit waarover ik het had tijdens mijn "come back" praatje.

226272133.jpg


Over de kit zelf kan ik niet meer zeggen dan dat het van de gekende dragon kwaliteit is, maar tevens ook met de bekende dragon gebreken. Aangezien het een A late is zou er natuurlijk zimmerit op moeten, om maar ééntje op te noemen. Maar ik heb besloten om me niet te veel druk te maken over de historische correctheid van de kit. Ik ga ze gewoon bouwen out of the box, en zal bekijken wanneer de bijgeleverde PE effectief een meerwaarde zal geven. Ik ga zeker niet alle PE gebruiken die in deze kit meegeleverd wordt.
Wat ik wel zal doen is de fictieve tank die bedoeld wordt bouwen, met de stripheld in de hoofdrol natuurlijk. Vergat ik jullie bijna te vertellen dat deze kit deel uitmaakt van een reeks kits gebaseerd op de stripverhalen van Motofumi Kobayashi.

Deze fantasieversie van de panther geeft me natuurlijk de ruimte om zelf mijn kleurstelling te gaan bepalen en de zimmerit? , ach ja die laat ik voor 99% zekerheid achterwege.

Volgende werkzaamheden zijn reeds achter de rug(en die vind ik persoonlijk de minst leuke): de wielen en torsiestangen opgekuist en los gemonteerd.

Korte impressie:

DSCN2959-2.jpg
 
alvast een mooi begin

in welke schaal word de panther gebouwd

dragon toont inderdaad soms gebreken


tom
 
Ivan alvast veel suc6 met dit project ;)

Cheers,
André
 
wist zelfs niet dat er panzers uitgebracht worden gebaseerd op een stripverhaal.
Een mens kan ook niet alles weten .
 
Ik heb de Hetzer van deze strip in mijn reserve zitten. Die is tamelijk goed te noemen. Wel uitwerpgaten op zotte plaatsen !
 
Thx voor de reacties mannen.

En nu we toch in de mood zijn, en nog effe kunnen genieten van het verlof: een kleine update van het beestje.

DSCN2962.jpg

Good night boys...
 
netjes gebouwd tot nu toe
 
Ik kan me niet uitlaten over Dragon's Panther A, maar hun G-uitvoering is toch om te smullen hoor. Voor de extremisten onder ons (zoals ik) zijn er altijd nog wat verbeterpunten, maar de G en F van Dragon vind ik van de mooiste kits die er op de markt zijn.

J
 
Omdat er toch twijfel gerezen is over het al dan niet aanbrengen van zimmerit en zo toch te gaan voor een accurate bouw, zet ik deze even op hold. Ik zoek de mogelijke opties van zimmerit en mogelijke producenten de komende weken verder uit. Tips zijn altijd welkom natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan