Het is al enige tijd stil van mijn kant op gebied van modelbouwen.
Komt een beetje door de vakantie...
Het is echter niet omdat ik niets post, dat ik niet bezig ben
Ergens anders had ik al gepost dat ik terug met oude projecten bezig ben die als shelf-queen stof vergaarden...
Dit is er zo ééntje.
De bedoeling is om dit dio later in te planten op de treinbaan. Zo wil ik verschillende taferelen maken welke ik dan als losse puzzelstukken op de treinbaan kan inplanten, om dan enkel de ontbrekende delen op te vullen tussen de puzzelstukken.
Dit dio is een deel van de Liefdeweg.
Op dit deel van de weg heeft de politie/rijkswacht* nog nooit een overdreven snelheid gemeten
(*rijkswacht omdat ik mijn treinbaan in de jaren '80 wil situeren.)
Zo, mag ik het lijdend voorwerp
van deze werken even voorstellen:

Dit zijn in feite twee huizen, waarvan de achterste gevels gebruikt werden om vooraan dienst te doen.
Oorspronkelijk waren deze gemaakt als half-relief huizen die aan de achterkant van de baan dienst deden. Op die manier was de achterzijde niet zichtbaar, dus niet belangrijk om af te werken...
Dit werd/wordt nu een beetje bijgewerkt.
Omdat dit deel op een "donkere" plaats op de treinbaan zal worden ingeplant, wordt het voorzien van opvallende lichten
De lichtjes zijn afkomstig van een snoer met kerstverlichting.
Ik ben nog een gevel tegen gekomen in de rommeldoos, en deze moest er gewoon bij.
De beslissing werd ook genomen om de straat een lichte bocht te geven ipv rechtdoor.
Door deze beslissing was de gevel iets te kort om nog aanneembare afmetingen te bekomen achteraan.
Gevel te kort? Dan metsen we er toch gewoon een stukje muur aan met plasticcard..
Op die manier is het toch iets meer in evenwicht naar mijn gevoel.
Het wegdek is gemaakt met het product Terrains Asphalt
Als het droog was met een dunne stift hier en daar wat barstjes nabootsen:

Een voetpad werd uit geperst karton gesneden en bekleefd met een print van een voetpad op schaal.
De print (en vele andere) zijn gratis te downloaden op Wordsworth model railway
Om dan op dat moment te eindigen met dit ongeveer:

Komt een beetje door de vakantie...
Het is echter niet omdat ik niets post, dat ik niet bezig ben

Ergens anders had ik al gepost dat ik terug met oude projecten bezig ben die als shelf-queen stof vergaarden...
Dit is er zo ééntje.
De bedoeling is om dit dio later in te planten op de treinbaan. Zo wil ik verschillende taferelen maken welke ik dan als losse puzzelstukken op de treinbaan kan inplanten, om dan enkel de ontbrekende delen op te vullen tussen de puzzelstukken.
Dit dio is een deel van de Liefdeweg.
Op dit deel van de weg heeft de politie/rijkswacht* nog nooit een overdreven snelheid gemeten

(*rijkswacht omdat ik mijn treinbaan in de jaren '80 wil situeren.)
Zo, mag ik het lijdend voorwerp

Dit zijn in feite twee huizen, waarvan de achterste gevels gebruikt werden om vooraan dienst te doen.
Oorspronkelijk waren deze gemaakt als half-relief huizen die aan de achterkant van de baan dienst deden. Op die manier was de achterzijde niet zichtbaar, dus niet belangrijk om af te werken...
Dit werd/wordt nu een beetje bijgewerkt.
Omdat dit deel op een "donkere" plaats op de treinbaan zal worden ingeplant, wordt het voorzien van opvallende lichten

De lichtjes zijn afkomstig van een snoer met kerstverlichting.

Ik ben nog een gevel tegen gekomen in de rommeldoos, en deze moest er gewoon bij.
De beslissing werd ook genomen om de straat een lichte bocht te geven ipv rechtdoor.
Door deze beslissing was de gevel iets te kort om nog aanneembare afmetingen te bekomen achteraan.
Gevel te kort? Dan metsen we er toch gewoon een stukje muur aan met plasticcard..

Op die manier is het toch iets meer in evenwicht naar mijn gevoel.

Het wegdek is gemaakt met het product Terrains Asphalt

Als het droog was met een dunne stift hier en daar wat barstjes nabootsen:

Een voetpad werd uit geperst karton gesneden en bekleefd met een print van een voetpad op schaal.
De print (en vele andere) zijn gratis te downloaden op Wordsworth model railway

Om dan op dat moment te eindigen met dit ongeveer: