Hoofdsponsor

1/72 Opel Maultier

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 20/03/2023
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Het dubbel vouwen van de tracks @Roy vd M. Eerste foto bovenste rij nog niet omgevouwen tweede foto bovenste rij omgevouwen en kant en klare tracks :-)
 
Het gaat maar traag, alles werkt tegen maar we doen verder.

Cab no fit.jpg

De cabine sluit niet aan op het chassis, ik zal er een stuk moeten uitzagen vooraan.

Nose.jpg

Het stuk onder de radiator en tussen de spatborden moet er uit.

Wheels.jpg

Veel boren, vijlen en testen maar uiteindelijk zitten alle Maultier loopwielen er op.

Cargo.jpg

De vrachtruimte voorzien van PE en de cabine

Dryfit.jpg

Alles in dryfit. Er zal blijkbaar nog het één en ander moeten ge herpositioneerd worden.

Wordt vervolgd ...
 
Lijkt veel te hoog te staan achteraan Erwin.
 
Hoe ben je van plan het te herplaatsen dan? Achterzijde loopwerk hoger?
 
Zo te zien zijn de loopwielen en terugloopwielen iets te laag geplaatst?
Dryfit.jpg

001.png
Bron For reference purpose only
 
De bak is te laag, of de cabine is te hoog. Er zit echt ergens een fundamentele fout.
 
Heb er even de foto's terug bijgenomen en enkele lijnen aangebracht ter vergelijking.
Ook nog een foto waar het onderstel zeer duidelijk zichtbaar is.
Enkel ter info :winking:

Dryfit.jpg
001 - kopie.png
22.jpg
Bron For reference purpose only
 
Noodlot.

Het ging mij deze week al slecht af in de bouw van modellen maar deze maal heeft het noodlot toegeslagen.

Na jullie terechte opmerkingen en in een poging om de cabine beter te laten aansluiten op het chassis, deze avond met een zaagje en een beitel aan de slag om het resin deel achter de radiator ook te verwijderen. Aanvankelijk alles goed maar toen moeide Murphy er zich mee met als gevolg een afgebroken spatbord + trede, een deels afgebroken radiator en 2 gewonde vingers welke verder modelbouwen voorlopig onmogelijk maken.
Mijn vrouwtje heeft mij verzorgd maar mijn goesting en moraal zitten diep.

Deze ramp kit zal dus verdwijnen naar de afdeling "misschien ooit nog wel eens".

"Tegenslag is ook een slag maar het is er tegen" zei mijn vader zaliger wel eens ...
 
Wat is er met de vingers dan? Hopelijk zitten ze er nog aan en anders hoop ik dat je ze teruggevonden hebt!

Spijtig maar het zat er een beetje aan te komen met deze, er moest wel heeeeel veel aan gebeuren.
 
Dat is jammer om te horen dat deze niet zal afgewerkt geraken :((
Mocht deze in je weg komen te liggen, dan is hij welkom voor onderdelen :sneaky:

Hopelijk komt het snel terug goed met de vingers?
 
Kan gebeuren. Hopelijk ben je niet te lang buiten strijd.
 
Jammer,

Maar op een gegeven moment moet je beslissen, erger ik mij hier verder aan met een moreel dieptepunt als gevolg of leg ik deze al dan niet voorgoed opzij.

Spoedig herstel met de vingers.

Grtz.

Luc :cool:
 
Jammer,

Maar op een gegeven moment moet je beslissen, erger ik mij hier verder aan met een moreel dieptepunt als gevolg of leg ik deze al dan niet voorgoed opzij.

Spoedig herstel met de vingers.

Grtz.

Luc :cool:
Inderdaad Lukske, de ergernis was te groot maar ik beschouw het model nog niet als verloren.

Wat de vingers betreft, die zijn weer bijna ok, nog een geluk dat ik redelijk vlug herstel op dat vlak.
 
Spoedig herstelde vingers gewenst , jammer van je model maar iedereen in deze hobby moet wel eens de handdoek gooien

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan