Hoofdsponsor

1/24 Opel Calibra Cliff. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

De kooi en de stoel en dashboard is nu klaar en zit op de bodem, morgen ga ik de body spuiten, de body heb ik heel licht geschuurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Bart,

deze heb ik lang geleden ook eens gebouwd. Blijf het een prachtbak vinden. Ik ben benieuwd naar je spuitkunsten op de body, moet namelijk zelf voor de eerste keer een auto spuiten binnenkort en dan kan ik wat afkijken hé ;)
 
Hoi Tomas,

Leuk dat je reageert, ik zelf heb niet zoveel gespoten, mijn tweede project qua spuiten, in de schuur kan ik momenteel niet spuiten vanwege de temperatuur, ben aan het kijken of het in de woonkamer kan, van de vrouw heb ik al toestemming, hoofdwaarschijnlijk in een doos of ik koop een spuitcabine voor binnen, die in de schuur staat zet ik niet binnen, te zwaar om iedere keer te verhuizen.
 
Vanwege de temperatuur binnen gespoten.

attachment.jpg

De body is nu gespoten met de lak, ik heb de lak van qua revell gepakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook heb er een vernislaag van revell overheen gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is de bedoeling dat straks de decals er op gaan en daarna komen er nog een paar lagen vernis er op.
 
Hoi JordiC,

Bedankt voor je reactie, het gaat goed.
 
moet gij toch een goed vrouwtje hebben bart,dat ze u binnen in de warmte laat werken ;-).

Body zit strak in de lak.

Heb nog een puntje tot verbetering bart.Shuur e bandjes op;dat de gietnaad weg is.Anders mooi werk geleverd
 
Hoi Mark en David,

Bedankt voor de reacties, de banden heb ik al geschuurd david, ik zal de banden nog een beetje schuren om te proberen de naden weg te krijgen.

moet gij toch een goed vrouwtje hebben bart,dat ze u binnen in de warmte laat werken ;-).

Dat heb ik ook, ben blij dat ik binnen kan spuiten.:)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit Bart.
 
De binnenbekleding is geschilderd en de decals heb ik er op gedaan, vanavond ga ik de ramen afplakken en de rubbers schilderen van de body.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit Bart, je skills zitten in de lift ;).
 
Helemaal mee eens Wim. Ziet er goed uit Bart.

Mark
 
Bedankt wim en mark.

Wim wat bedoel je met skills?
 
Dat je vaardigheden steeds beter worden.....en dat vindt ik persoonlijk ook hoor.

Ziet er prachtig uit
 
Hoi PA FIFI,

Bedankt voor je reactie, het gaat steeds beter.
 
De ruiten heb ik nu ook gespoten.

Allereerst heb de ruiten afgeplakt met plakfolie dat ik bij de hobbywinkel heb gehaald, en heb hem toen gespoten en naderhand heb ik de folie eraf gehaald, de folie eraf halen ging niet zo goed maar is gelukt, voortaan iets op de folie maken dat je de folie kan pakken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

op de foto's lijkt het of er stukjes niet geverft zijn maar hier is het een heel ander gezicht.
 
Bart,

Ik meen op de laatste foto te zien dat er soms verf "onder" je tape is gekropen?
Klopt dit?
Zo ja, dan heeft dit een bepaalde reden.
1/ kan zijn dat je geen echt super goede tape voor deze doeleinden hebt gebruikt.
2/ Je tape "beter" aandrukken.
3/ Spuiten onder een hoek van 180 graden op het vlak dat je mee bezig bent.

Dit is geen afbraak aan je werk, alleen maar een tip om je werl achteraf nog beter te maken, maar ook om je minder correcties te moeten laten uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan