Hoofdsponsor

1/16 Ombouw stug III met een helpende hand :) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Een tijdje geleden ben ik gestart met de ombouw van een RC HL Stug III.
Nu vind ik de tijd om de foto's te plaatsen.

strip1_zps6c6cd627.jpg

strip2_zpsa75070f2.jpg

strip4_zpsf2ff045d.jpg

strip3_zps78320228.jpg

strip5_zps8362051b.jpg

strip6_zpsfb214c01.jpg

strip7_zpsc6e08efb.jpg

strip8_zps43af6231.jpg

strip9_zps8c31d86d.jpg

strip10_zps7636ab1d.jpg

strip11_zps135d757d.jpg

strip12_zps6efc5d27.jpg

strip13_zpsd3ea79e1.jpg

strip14_zps2b4ead20.jpg

strip15_zps12429b3c.jpg

strip16_zpsc4b8b704.jpg

strip17_zps11d76761.jpg

strip18_zps57b00837.jpg

strip19_zps1999c7ba.jpg

strip20_zpsdc654853.jpg

strip21_zpsd006a62f.jpg

strip22_zpsae69298b.jpg

strip24_zps16dcc2df.jpg

strip23_zps869ca119.jpg

strip25_zps8171fca3.jpg
 
De mannen hebben al wat verder gewerkt waarvan hier beelden.

strip56_zpsac1a7beb.jpg

strip57_zps5a543b93.jpg

strip58_zps563b4897.jpg

Er is ondertussen terug al wat verder gedaan maar daar zijn nog geen beelden van.
 
heel leuk deze humor om te lachen lol_zpsede8d316.gif
Vooral doorgaan met deze !

groet !

0081_zps6aebe2c0.gif
 
leuk en mooi 'gescratched'
Doe zo verder !!!
 
Wees gerust mannen, het vervolg komt binnen kort. De mannen zijn juist met verlof. Even geduld dus. :) :) :)
 
Ja zeg Buzzy !!! Met Chuck Norris als helpende hand is zo'n ombouw een fluitje van een cent !!!
 
De mannen zijn terug uit verlof en hebben gisteren de volgende werken gedaan.

strip59_zps52078acb.jpg

Hopelijk doen ze vandaag nog wat verder.
 
Komt een mens van zijn werk denkend dat de mannen goed aan het verder werken zijn aan de Stug na hun verlof en vind hij dit.

strip60_zps57760b26.jpg

Ik heb ze dan met een beetje dwang dan toch aan het werk gekregen.

strip61_zps4d55906b.jpg

strip62_zps279106b5.jpg

Morgen doen we waarschijnlijk verder.
Ik heb alvast de kelder en de frigo op slot gedaan.
Je weet nooit.
 
Vandaag hebben de mannen nog een beetje verder gewerkt en dit zonder dat ik moest aandringen. :D:D
Ze hebben wel nog wat last van gisteren.

strip63_zpsfad5cf96.jpg

strip64_zpsd064a538.jpg

strip65_zpsfe6eb96c.jpg

Hier de huidige stand.

strip66_zps25e4d98c.jpg
De vlag ligt er los op (dit ivm beurzen waar deze vlag verboden is).

Voor morgen heb ik ze opgedragen om de lading en camonetten te maken.
Ik ben er juist nog niet uit welke kleur de camonetten moeten hebben.
Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog wat verder gedaan met de Stug.
Ik heb eerst de camonetten gemaakt.

strip67_zps93a6a450.jpg

strip68_zps59e37620.jpg

strip69_zps9feb2043.jpg

strip70_zps0f14966b.jpg

strip71_zps6cda072c.jpg

strip72_zpscd3ca821.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Buzzy, je camo-netten zien er goed uit! Hoe was Ursel? Zeker de blitz kunnen maken met deze build denk ik.:D
 
@Evel-Knievel:
Wat bedoel je met "de vlag ligt er los op daar die verboden is op sommige beurzen"?
Is dit werkelijk zo?
Op sommige beurzen is het inderdaad verboden om een swastika zichtbaar te hebben.
Doorgaans in België valt het nog mee. In Nederland mag het zeker niet, mag de vlag wel zichtbaar zijn maar zonder dat men de Swastika ziet door er iets over te kleven of iets over te zetten en in Duitsland mag er zelfs geen verwijzing zijn naar de vlag. Een rood deel met het begin van de witte cirkel (zonder ook maar een stuk te zien van de swastika) is er zelfs verboden.
Op de beurs dit weekend te Ursel (W&W) is het ook verboden om een swastika zichtbaar te hebben.

En wat is het nut hiervan?
Bedoel je het nut van het verbod of het nut van de vlag.
Het verbod is er omdat het nog steeds een zeer gevoelig onderwerp is en dat er nog steeds veel mensen zijn die er aanstoot aan nemen.
Ik ben zeker geen NAZI of racist maar vind dit verbod jammer omdat het toch tot onze geschiedenis behoord.
Het nut van de vlag was om herkend te worden door hun eigen vliegtuigen zodat ze niet door hun eigen Luftwaffe aangevallen zouden worden.

@ Swa: Het was vandaag echt top in Ursel. heb zelfs het aanbod gekregen om mijn Stug en mijn Tiger (zie ander topic) te verkopen.
We hadden enorm veel succes bij het volk en heb ook terug het genoegen gehad om een paar mede forumleden van hier te ontmoeten.
eindconclusie: tot nu toe een zeer geslaagd weekend al.
 
Buzzy: op echte modelbouwbeurzen en dito wedstrijden zijn swastika's geen direct probleem, althans niet in België, in Nederland hengt het er van af, bij de ene meg het wel, bij de ander dan weer niet en Duitsland: tja, daar is alles wat met nazisme te maken heeft of ernaar verwijst taboe.
Dat het in Ursel verboden was is maar normaal, Ursel was dan ook geen modelbouwbeurs maar een meeting en op elke meeting van dat soort worden dergelijke symbolen geweerd.

Terug on-topic... je tank ziet er prachtig uit, maar je hebt dan ook heel wat hulp gekregen! :laugh:
 
@ Swa: Het was vandaag echt top in Ursel. heb zelfs het aanbod gekregen om mijn Stug en mijn Tiger (zie ander topic) te verkopen.
We hadden enorm veel succes bij het volk en heb ook terug het genoegen gehad om een paar mede forumleden van hier te ontmoeten.
eindconclusie: tot nu toe een zeer geslaagd weekend al.

Mooie bekroning van je werk toch!? Normaal gesproken had ik ze ook in levende lijve kunnen bewonderen, want ben een trouwe bezoeker van Ursel. Echter moest dit jaar jammer genoeg verstek laten gaan.:tongue:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan