Bedankt, Erwin, Aber zou ik alleen de ervaren bouwers aanraden. De SU-152 is al klaar om te schilderen, hier zijn de laatste bouwstappen.
De fenders gaan er makkelijk op, door die overhangende kazemat zitten ze meteen goed.
Vooraan zijn er een aantal beugels die toegevoegd worden. Ik was vergeten de zijplaat eerst vast te kleven, maar die kan er van voren nog tussen gestoken worden.
Dan worden achteraan verstevigingsribben toegevoegd, ik koos voor het opengewerkte type. Elk van deze ribben krijgt vier boutjes.
Aber heeft het uiterste stukje van de fenders in zijn basispakket gestoken. Koop je dus alleen hun fenders, dan moet je het met de plastieken voorkant doen.
De 4 externe brandstoftanks zijn in 3 stukken verdeeld, dat maakt het verwijderen van de spanbanden net iets makkelijker.
Daarna kunnen ze terug samengesteld worden.
Het systeem voor de spanbanden bij Aber bestaat uit een vijftigtal kleine stukjes. Sommige zijn eindjes draad waar ze zoals gewoonlijk de lengte niet van vertellen. Het plaatsen ervan is veel trial and error.
Het grootste probleem is om de spanbanden zo uit te lijnen, dat de vuldoppen mooi bovenaan zitten. Omdat ze maar half rond de tank zitten, komen ze ook constant terug los. Ik heb net iets dikker draad gebruikt, dus al die gaatjes zijn nog eens extra uitgeboord.
De tanks zitten er op, maar ik heb daarna ook nog moertjes over de draadjes geschoven aangezien ik die ook allemaal uitgeboord had.
Bij de tracks was ik nog een onderdeel vergeten, de uiteinden van de trackpins moesten nog op elke link gekleefd worden. Aan dit klusje ben je ook gauw een paar uur kwijt, vooral het vastnemen en aandrukken van de kogelvormige eindjes is een beproeving.
De linkersleepkabel is korter gemaakt dan in de handleiding aangegeven werd. Die kreeg ik mooi gepositioneerd tot aan de haak die Bronco wat te fragiel gemaakt heeft.
Dit is de rechtersleepkabel, die zou aan de achterste sleepogen moeten komen.
Maar hij komt niet tot aan de hiervoor ontworpen beugel. Je krijgt aan deze kant ook geen haak. Die had ik dus beter niet afgeknipt zoals Bronco aangeeft.
Dan maar een tweede haak maken.
Na dit korte oponthoud werden er nog wat ogen aan de hull gelast en dan was de Zveroboy klaar voor de spuit.


De fenders gaan er makkelijk op, door die overhangende kazemat zitten ze meteen goed.

Vooraan zijn er een aantal beugels die toegevoegd worden. Ik was vergeten de zijplaat eerst vast te kleven, maar die kan er van voren nog tussen gestoken worden.

Dan worden achteraan verstevigingsribben toegevoegd, ik koos voor het opengewerkte type. Elk van deze ribben krijgt vier boutjes.

Aber heeft het uiterste stukje van de fenders in zijn basispakket gestoken. Koop je dus alleen hun fenders, dan moet je het met de plastieken voorkant doen.

De 4 externe brandstoftanks zijn in 3 stukken verdeeld, dat maakt het verwijderen van de spanbanden net iets makkelijker.

Daarna kunnen ze terug samengesteld worden.

Het systeem voor de spanbanden bij Aber bestaat uit een vijftigtal kleine stukjes. Sommige zijn eindjes draad waar ze zoals gewoonlijk de lengte niet van vertellen. Het plaatsen ervan is veel trial and error.



Het grootste probleem is om de spanbanden zo uit te lijnen, dat de vuldoppen mooi bovenaan zitten. Omdat ze maar half rond de tank zitten, komen ze ook constant terug los. Ik heb net iets dikker draad gebruikt, dus al die gaatjes zijn nog eens extra uitgeboord.


De tanks zitten er op, maar ik heb daarna ook nog moertjes over de draadjes geschoven aangezien ik die ook allemaal uitgeboord had.

Bij de tracks was ik nog een onderdeel vergeten, de uiteinden van de trackpins moesten nog op elke link gekleefd worden. Aan dit klusje ben je ook gauw een paar uur kwijt, vooral het vastnemen en aandrukken van de kogelvormige eindjes is een beproeving.

De linkersleepkabel is korter gemaakt dan in de handleiding aangegeven werd. Die kreeg ik mooi gepositioneerd tot aan de haak die Bronco wat te fragiel gemaakt heeft.

Dit is de rechtersleepkabel, die zou aan de achterste sleepogen moeten komen.

Maar hij komt niet tot aan de hiervoor ontworpen beugel. Je krijgt aan deze kant ook geen haak. Die had ik dus beter niet afgeknipt zoals Bronco aangeeft.

Dan maar een tweede haak maken.

Na dit korte oponthoud werden er nog wat ogen aan de hull gelast en dan was de Zveroboy klaar voor de spuit.


