Hoofdsponsor

1/35 Oh Zveroboy

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Bedankt, Erwin, Aber zou ik alleen de ervaren bouwers aanraden. De SU-152 is al klaar om te schilderen, hier zijn de laatste bouwstappen.

be38e13480e13a8d4a24bbb39151bb1f.jpg


ba437b30f5247ae8acfab80e9730dbfd.jpg


De fenders gaan er makkelijk op, door die overhangende kazemat zitten ze meteen goed.

399c255a28507cc28b711470a58b626a.jpg


Vooraan zijn er een aantal beugels die toegevoegd worden. Ik was vergeten de zijplaat eerst vast te kleven, maar die kan er van voren nog tussen gestoken worden.

f0eafd938a94cbd242e66e2b56d0d81a.jpg


Dan worden achteraan verstevigingsribben toegevoegd, ik koos voor het opengewerkte type. Elk van deze ribben krijgt vier boutjes.

3e2e6705276d2e7d519de7c4dedab112.jpg


Aber heeft het uiterste stukje van de fenders in zijn basispakket gestoken. Koop je dus alleen hun fenders, dan moet je het met de plastieken voorkant doen.

dadd69b665e84cda90bae2ef6d4483c1.jpg


De 4 externe brandstoftanks zijn in 3 stukken verdeeld, dat maakt het verwijderen van de spanbanden net iets makkelijker.

a89e12612444307dd188f45e631681da.jpg


Daarna kunnen ze terug samengesteld worden.

e2fac12d0ca87caef287b662a497ca54.jpg


Het systeem voor de spanbanden bij Aber bestaat uit een vijftigtal kleine stukjes. Sommige zijn eindjes draad waar ze zoals gewoonlijk de lengte niet van vertellen. Het plaatsen ervan is veel trial and error.

92c2983846b66894b3e0b79ac49e3a4a.jpg


ba4382464f28faf00767f07cd1eee488.jpg


43b17841eaa347b8580bcc46da467a4c.jpg


Het grootste probleem is om de spanbanden zo uit te lijnen, dat de vuldoppen mooi bovenaan zitten. Omdat ze maar half rond de tank zitten, komen ze ook constant terug los. Ik heb net iets dikker draad gebruikt, dus al die gaatjes zijn nog eens extra uitgeboord.

aec6b04d1f5befb4949b4b3d070e3812.jpg


fd0d220b6ee20fc3c11d47763bb24184.jpg


De tanks zitten er op, maar ik heb daarna ook nog moertjes over de draadjes geschoven aangezien ik die ook allemaal uitgeboord had.

1c71574afebc8489c937a4b955f2f143.jpg


Bij de tracks was ik nog een onderdeel vergeten, de uiteinden van de trackpins moesten nog op elke link gekleefd worden. Aan dit klusje ben je ook gauw een paar uur kwijt, vooral het vastnemen en aandrukken van de kogelvormige eindjes is een beproeving.

d6d4b6814f27e0613465bd6aaeae7fbe.jpg


De linkersleepkabel is korter gemaakt dan in de handleiding aangegeven werd. Die kreeg ik mooi gepositioneerd tot aan de haak die Bronco wat te fragiel gemaakt heeft.

9b754fe75a1f2be3714f262340a9dcf3.jpg


Dit is de rechtersleepkabel, die zou aan de achterste sleepogen moeten komen.

e6d1e3d35cd7c91b7a5effb663e00661.jpg


Maar hij komt niet tot aan de hiervoor ontworpen beugel. Je krijgt aan deze kant ook geen haak. Die had ik dus beter niet afgeknipt zoals Bronco aangeeft.

cbbbba9d63cfaac1400cad9599e959ef.jpg


Dan maar een tweede haak maken.

03eeb2a98d981667785470eb651bc587.jpg


Na dit korte oponthoud werden er nog wat ogen aan de hull gelast en dan was de Zveroboy klaar voor de spuit.

566cfcf91866117bdd0510e5b5be2cbe.jpg


85f0f41e9661912f30d1476b25b42c00.jpg


d7596ea60f683e170b30d7f8a624149c.jpg
 
Terug
Bovenaan