Hoofdsponsor

1/24 Narrow Passage ! [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijvoorbeeld een creek in Arizona zou perfect kunnen. Dan kan je steentje in rood/bruine tinten schilderen. Je wanden lenen zich er perfect voor hoor.:) En een Bronco is toch een Amerikaanse All Terain, of heb ik het daar fout?:$
Grtz Bart.

Bronco in inderdaad Amerikaans All terrain ja. Wel nu met je "creek in Arizona" zit je er eingelijk recht op. :P Dat is net wat ik probeer te realiseren.
Nog wat meer research en ik kom er wel.

Wat de grootte betreft was ik er wel ongeveer aan uit dat dit ging kloppen. Was vooral de kleur waar ik me "zorgen" over maakte.
 
Ik zou de steentjes niet direct meeschilderen met de bodem, ze zorgen ook voor het nodige contrast.
Je kan later nog steeds bijkleuren indien nodig denk ik.

mvg

Patrice
 
Referentie

OakCreekCanyonScene.jpg


Hier hebben de steentjes praktisch dezelfde kleur als mijne, alleen zijn ze hier nat. En aangezien ik toch al meer en meer overtuigd was van toch hier en daar water te maken komt dat wel goed... tips zijn uiteraard nog altijd welkom.
 
Gaat de goede kant op als ik het zo zie..

Als je met water gaat werken is het ook mooi om wat algen/mos op de stenen aan te brengen.
Dit is ook erg realistisch, zeker in een kreek met stromend water..
 
Heb nog wat meer kleurschakeringen aangebracht op de wanden als op de bodem. De lichte kleur op de hoogste niveaus moeten later verder uitgewerkt worden naar een wandelpad.

Ook al een probeersel gemaakt voor een soort struikje. Ik denk niet dat ik bomen ga plaatsen maar wel hier en daar een stukje struik en lange grashalmen.

PICT0286.jpg

PICT0288.jpg

PICT0290.JPG


PICT0294.jpg

PICT0293.jpg
 
Dit begint er al mooi uit te zien.
Wat de steentjes betreft zou ik de helft in een plastic zakje doen en er een paar keer hard op slaan met een hamer zodat je ook kleinere stukken hebt. Dit lijkt mij iets realistischer.
 
Erg leuk diorama wordt dit, en voor je eerste dio ben je goed bezig hoor !
En die vette dusteater júist onder die brug..... orgineel idee :)

Goeie titel ook, die kruising van beide smalle doorgangen.... "Narrow Passage !" (dus wel dat uitroepteken aan de titel toevoegen).

Misschien een idee om de driver vlak boven de auto op de brug te plaatsen (om de ogen naar de wagen te blijven trekken).
Om het spannend te maken wuift-ie met een zakdoek naar de verte....
Misschien een lekke band voor een flinke schep drama ? (maar dan zou er ook een dode boom bij moeten
die bovenaan de wand moeten staan, met een gier erin ;) )

Heb zo even geen tips, er al zoveel goeie gegeven:3some:
misschien had je 't al bedacht : dood hout in het terrein,
Ter aankleding een schedel van een geit, of rund, hagedisje....

Veel plezier!, ik kom graag nog 'ns kijken..

Peter
 
Ben Blij dat ik er knal opzat, bewijst dat je dio al goed in elkaar zit. Als je nog fotos nodig hebt van de streek rond Arizona, laat maar weten. Ben daar op huwelijksreis geweest en heel van fotos genomen.

Grtz Bart.
 
Hallo,
Deze middag tijd genomen om de rivierbedding wat aan te kleden.
Op zich denk ik dat ik wel goed zit met deze stenen. Nu nog de moed en inspiratie vinden voor de wanden van een beetje vegetatie te voorzien. Ik speel ook met het idee om in één hoek een tweetal sparrebomen te plaatsen, eentje half op de helling en eentje bovenop.

PICT0323.JPG


PICT0329.JPG
 
Machtig mooi gedaan zenne,ga je er nog still-water invoegen?
 
mooi hoor 8) vind de stenen wel iets groot uitvallen maar op elke rivier bodem liggen dan ook verschillende grotes van stenen dus is dit ook perfect doenbaar.
 
Mooi hoor, die eerste foto vind ik echt geslaagd... Die stenen ga je die nog verweren? of komt er een klein stroompje door? Zo vind ik ze eerlijk net iets te wit, te maagdelijk... Dit is echter een kleine opmerking hoor, verder echt geslaagd hoor...

Mvg, Dave aka Sheriff
 
Erg origineel ! Dit gaat indrukwekkend zijn eens klaar.
 
Mooi hoor die keien !
Misschien mooi om de keien "in te wassen" met gips (?) om het effect te geven,
dat ze iets in de aardbodem verzonken liggen.
Maar een laagje "water" zou ook fraai zijn..

have fun :)
 
Ziet er heel goed uit, misschien de stenen inderdaad een kleurtje geven. Ergens in de richting van je wanden. Ik zou persoonlijk niet voor sparren gaan, als dit zich afspeeld in de VS natuurlijk. Zou eerder gaan voor verwilderde struiken of zo, misschien een grote Catus of zo.

Grtz Bart.
 
Hey,

Heel knap gedaan tot nu toe. Persoonlijk zou ik wel zorgen dat er verschillende soorten (en grootte) van stenen op de bodem liggen, zal nog meer natuurlijker overkomen. Eveneens geen bomen meer aan planten, dit zouy te veel worden. De grootste fout die men soms maakt is, dat men teveel op een te klein oppervlak wil plaatsen, trap niet in die val.
Anders niets dan lof over dit project ;)
 
Yo Thomas,

Mooie aanvulling die stenen, als zou ik er wat minder plaatsen en zoals hier boven beschreven ze wat in de rivierbedding steken, met een laagje gips ofzo....

Komt goed hier!

Greetz Nico
 
Ondertussen ligt de brug al vast en is er al werk gemaakt van de vegetatie.

Met behulp van 3 tinten groen en oker (vallejo model air) werd de ondergrond voor het gras gemaakt.
PICT0522.jpg

Daarna werd het 'gras' erover heen gestrooid, uiteraard werd eerst de bodem nat gemaakt met een mengsel van houtlijm en water.
PICT0534.jpg

PICT0538.jpg

PICT0539.jpg

PICT0542.jpg

De goedkoopste manier om grashalmen te creëeren gaat als volgt : men neme een schaar en een oude verfborstel en knipt een bundeltje haren af...
Dan dopt men deze haren in de houtlijm en laat dit eventjes opdrogen. Men boort een klein gaatje in de grond en dopt nogmaals de bundel haren in de houtlijm waarna men deze bundel "plant" in de ondergrond. En dan heb je zoiets :

https://lh3.googleusercontent.com/-aqPG-QbAVXw/UGieQCxmd8I/AAAAAAAACyk/la0JxUUPWTQ/s640/PICT0544.JPG[img]

[ATTACH=full]321140[/ATTACH]

Vervolgens werd het pad nog van zand en steentjes voorzien :

[ATTACH=full]321141[/ATTACH]

[ATTACH=full]321142[/ATTACH]

Zo dat was het voor nu,
hopelijk komt de volgende update wat sneller.
 
Ik heb wat meer vegetatie geplaatst...
Nu twijfel ik nog of ik wat meer zou doen of ik het er zo zou bij laten... Graag jullie mening betreffende vegetatie! Dank u!!

IMG_0858.JPG


IMG_0860.JPG



ooh, en nog een klein vraagje, kent er iemand een Amerikaans off-road event dat in de regio Arizona / Desert doorgaat? DANK U !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan