Hoofdsponsor

Museum geschiedenis Franse soldaten [DONE]

Volg in stilte maar ziet er al mooi uit.
Marc S.
 
ik was in stilte aan het volgen , maar toch maar even mijn erkenning voor je prachtige werk en sublieme ideeën voor diorama's kenbaar maken.
Pascal ik vraag me wel af of het houten vloertje een gaanderij moet voorstellen want dan vind ik het wel erg smal, maar waarschijnlijk heb je daar al wel ideeën rond en moet ik gewoon wat geduldiger zijn. :)
 
Knap gedaan Pascal, je moet er maar op komen (en het nog kunnen verwezenlijken ook natuurlijk).
 
Bedankt om binnen te springen.
Marc : Eerst was het een verdiep maar ben van het idee afgestapt omdat ik het mezelf onnodig lastig ging maken .
Vandaar dat het smaller is geworden en nu een versteviging is op de kasten om gemakkelijk eraan te kunnen bij het nodige onderhoud door het museum personeel.
Bart: Ik beschouw mezelf als een middelmatig schilder maar om op uw vraag te antwoorden.
Ik schat om en bij de zes uren schilderen voor een figuur. maar dat kan uitlopen of soms sneller maar hangt af van het figuur.
Hoe beter de kwaliteit figuur hoe meer tijd ik er in steek .

Het laatste figuur is klaar en staat in de kast .
In het midden komt nog een geweren rek en wat wapens.
Hier en daar nog een sabel enz om te eindigen met Brits caisson 19de eeuw.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Top werk, mooi om het te zien groeien.

Grtz Bart.
 
Dat gaat hier weer heel hard knallen he Pascal net een echt museum gewoon fascinerend knap
Marc
 
Dat komt volledig in orde, Pascal gaat toch eens moeten uitpakken op één of andere beurs...
 
Het is zeker een bezoekje waardig ,u museum ik zou in deze periode zeker online een afspraak maken om toch als eerste te zijn bij de openstelling van u collectie Dio's !!! het is zeker heel fijn in elkaar gestoken. dikke pluim.
 
Hallo Pascal. Echt een zeer mooie compositie. Nog een vraagje: wat is een britse caisson? Willy.
 
Bedankt mannen.
Willy : Beetje ongelukkig van mij om Engels materieel in het Frans te brengen maar is een munitiewagen getrokken door paarden.
In dit geval gaat het over een Britse munitiewagen ( 1ste foto).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ziet er goed uit, nog een paar moderne bezoekers erbij ?
 
Erwin, vind ik zelfs geen slecht idee.
Diorama is gebouwd tijdens deze periode.
 
Dat is een mooie caisson Pascal en dat off centre plaatsen is heel goed gevonden.
 
Inderdaad mooi plaatst, geeft diepte aan het diorama vind ik.

Grtz Bart.
 
Bedankt mannen.
Ik ga geen namen noemen maar door 2 modelbouw deugnieten :tongue: heb ik extra werk maar is toch wel een toffe insteek die ik wil volgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat het een Engelse munitiewagen is vind ik helemaal geen probleem, het is tenslotte een museum en daar kunnen objecten die in dezelfde periode maar van andere origine zijn (en misschien in dezelfde veldslag gebruikt zijn) gerust samen tentoon gesteld worden.

Met de bezoekers heb ik het evenwel net iets moeilijker, niet met de mondmaskers, deze mogen gerust ook getoond worden, tenslotte is dit geschiedenis in wording, maar de combinatie van de kledij en de mondmaskers maakt het voor mij een beetje ongeloofwaardig.
De volwassen man draagt kledij die ik in mijn kindertijd nog heb zien dragen door ooms (mijn opa was er dan al niet meer) van mijn vader, en het jongetje draagt het soort kledij dat mijn vader in zijn jeugd wellicht nog zal gedragen hebben (jammer dat ik het hem niet meer kan vragen), hoe dan ook hun kledij is helemaal niet modern en past dan ook niet met het mondmasker van de volwassene.
Het mondmasker opnieuw verwijderen (indien dat al zou kunnen) is ook geen oplossing, want de opbouw van het museum (hoe fictief ook) is duidelijk hedendaags en zou dus ook niet kunnen doorgaan voor een museum anno 1955 of zo.

Dus misschien toch eventjes verder zoeken naar nog modernere burgerfiguurtjes ?
 
Die sloebers toch hé.....

Moet toegeven dat Dancooper toch een punt heeft wat betreft de kleding van de opa en kleinzoon als je deze in een modern kader wil plaatsen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan