Hoofdsponsor

1/7 Moebius Cylon Centurion 1/6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Na het vroegtijdig zinken van m'n tjing-tjang-tjoeng bootje heb ik een ander doosje uit de kast getrokken om het verlies zo snel mogelijk te vergeten. Eéntje die ik buiten het forum aan het bouwen ben en momenteel stil ligt omdat de schilderwerken eraan komen. Daarom deze maar eens begonnen. Een figuur uit de New Battlestar Galactica reeks en wel in het imposante 1/6 formaat. Best een flinke kerel/vrouw/ding/ machine gaat dit worden dus.

De doos, langs alle kanten voorzien van mooie foto's, is van een deftig formaat.
attachment.jpg

En gevuld met veel, heel veel plastiek
attachment.jpg

Het duurt lang om iets toonbaar klaar te hebben omdat echt elk onderdeel moet geschuurd worden vanwege de, naar moderne normen, vele aanwezige gietresten. Ook de pasvorm is niet iets wat je van een moderne bouwdoos verwacht

attachment.jpg

bewijze deze indrukwekkende, doch tochtige kop :laugh:

Gelukkig heb ik ondertussen al geleerd hoe dit aan te pakken, namelijk de kieren op voorhand aanpakken met streepjes styreen

attachment.jpg

Het binnenwerk van het bovenste harnasdeel had wat overtuiging nodig om op z'n plaats te blijven, en naderhand nog een plamuur- en schuursessie om de boel glad te maken.

attachment.jpg

Niet echt een kit voor beginners, alleen al omdat stap 3b verkeerd is. Dit gaat nooit passen, het nekscharnier is te dik en moet op voorhand in het hoofd gelijmd moeten worden. Dankuwel wereldwijd internet om mij te voorzien van info over hoe deze machine op een correcte manier te bouwen :P
 
Mooi figuur. Hoe groot gaat-ie worden?

Spijtig dat het zo slecht past. Maar van de andere kant, dat is ook de charme van het bouwen :13:
Toch nog een tip: als onderdelen slecht passen, leg ze eens in het warm/heet water. Als je ze daarna tegen elkaar duwt zijn ze iets meegaander.
 
Tomas,

Succes, kan je dat niet met plamuur dicht maken?
 
Eugene zei:
Mooi figuur. Hoe groot gaat-ie worden?

Spijtig dat het zo slecht past. Maar van de andere kant, dat is ook de charme van het bouwen :13:
Toch nog een tip: als onderdelen slecht passen, leg ze eens in het warm/heet water. Als je ze daarna tegen elkaar duwt zijn ze iets meegaander.

Wel, ik was ook wel benieuwd hoe groot deze uiteindelijk gaat worden en heb de benen en torso voorlopig in elkaar gezet. Dit is zonder de voeten dus er komt nog een cm ofzo bij

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb er geen meter naast gehouden maar ik schat hem toch op een cm of 30 hoog.

Wat dat slecht passen betreft, met een beetje duwen en trekken komt het wel goed ;)

Debart zei:
Tomas,

Succes, kan je dat niet met plamuur dicht maken?

Kan wel, maar met al die kantjes en hoekjes aan het hoofd ging het een smosboeltje worden. Ik ga er waarschijnlijk nog eens overheen moeten gaan uiteindelijk :unsure:
 
Tsjonge man.. imposant model wauw.. me like :yup:

Kun je deze poseren naar smaak of hebben z'n ledematen een vaste stand ?

En ga je nog electronica inbouwen misschien ?

veel bouwlol :)
 
Dat is een ferme figuur Thomas, veel plezier ermee.

Fred
 
Thanx Fred :)

Peter; de ledematen en hoofd zijn jammer genoeg niet beweegbaar. Misschien dat ik later nog zo'n kit koop om er dan een heel eigen draai aan te geven :$

Ik had er graag een bewegend oog ingestoken maar de prijs voor zo'n lampje houd mij tegen. Zo'n lampje kost anderhalf de kitprijs, en da's mij iets teveel. Zelf maken zie ik na mijn avontuur met m'n Enterprise niet zitten momenteel, ik zou graag nog eens iets afwerken :laugh: Ik heb wel een ander idee om het oog, en de rest van dit model, toch op een speciale manier naar voor te laten komen. maar daarover later meer :P
 
Tomas, je hebt er een volger bij.
Imposant figuur, maar wel veel werk aan zo te zien.
Dat zou je van een moderne kit niet meer verwachten.

Mark
 
Veel succes met dit imposante model, iets wat je weining voorbij ziet komen.
Ga er mijn stoel bij zetten :)
 
Investeren in plamuuraandelen is aangeraden :8 Na de voorbije week elke avond een uur of twee geplamuurd en geschuurd te hebben aan dit ding kunnen de benen eindelijk op eigen kracht blijven staan.

attachment.jpg

Aan de voeten is nog wat schuurwerk te doen...

attachment.jpg

Het hoofd en het bovenste harnas zijn ondertussen wel klaar voor een proefrondje verf. Hopelijk glad genoeg want mijn vingers zijn zo ongeveer versleten tot aan mijn ellebogen :laugh:

attachment.jpg

Lekker evil smoeltje
attachment.jpg

Deze onderdeeltjes vormen de rechterhand

attachment.jpg

Na een uurtje schuren om de gietnaadjes uit de vervelendste hoekjes te krijgen kon de boel samengevoegd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben ook al begonnen aan de armen en die zullen ook veelvuldig geschuurd moeten worden. Het houdt je van de straat, dat wel. :laugh:
 
Ziet er inderdaad imposant uit.
Ben benieuwd.

Grt Nicolas
 
Mooie vorderingen Tomas.

Ik vind het hoofd naar links of rechts gedraaid ook wel iets hebben :

Picture1_zpse7a2877b.jpg
 
Jan en Nicolas, bedankt.

Pascal, dat wordt iets voor een volgende ;) Eerst deze tot een goed einde brengen en in de toekomst volgt er nog één, met bewegend oog :) Want ondanks het vele schuurwerk is het toch een leuke kit om mee te werken. Heeft waarschijnlijk met de schaal te maken.
 
Deze ligt niet stil, alleen duurt het wat lang om iets toonbaar klaar te hebben :8
Nadat de benen en voeten na veel schuren eindelijk toonbaar waren werd het tijd om te experimenteren met kleurtjes. Als onderlaag heb ik gekozen voor mat zwart, en dit overal. Dit doe ik om later bij eventuele gemiste plekjes toch geen plastiekkleurtje te zien verschijnen.
Het "skelet" van deze bad-boy heb ik na het mat zwart gedoopt in gun metal metallizer. Dit is een blinkend vernis met, je raadt het al, gun metal blinkeringskes in. Geeft een aardig effect afhankelijk van de belichting, maar moeilijk om op foto te krijgen. Elke foto hiervan is tot hiertoe mislukt, dus het eerste wat jullie nu te zien krijgen is een chromé onderbroek :laugh:

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is nog zonder vernis, dus echt blinken doet het niet maar dat komt wel. De oplettende kijker ziet misschien ook het buikgedeelte in blinkend en matte onderverdeling ;)

Op volgende foto kun je een beetje het effect zien van die metallizer vernis.
attachment.jpg

De benen hebben ondertussen ook al wat training gekregen, waardoor het er ineens een stuk imposanter uit ziet. de binnenkanten van deze pantserdelen zijn ook voorzien van de chroomverf en hebben wel een laag vernis gekregen. Hier zie je bijna niks meer van maar het moest wel gebeuren natuurlijk.
attachment.jpg

Updates zullen nu wat sneller komen dankzij een welverdiende kerstvakantie :P
 
Even het stof wegblazen en de vooruitgang aan deze reus laten zien.

Alle onderdelen opgekuist en hier en daar van een likje verf voorzien.
attachment.jpg

En nog wat meer verf rond gesmeten
attachment.jpg

Vervolgens nog een rondje schilderen
attachment.jpg

En zo kom je uiteindelijk toch nog eens aan lijmen toe
attachment.jpg

Dan let je even niet op en staat er ineens een bijna complete cylon voor je neus
attachment.jpg
 
Ziet er goed uit Tomas. Mooie vooruitgang.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Dank jullie mannen :)

Eergisteren heb zijn hoofd vast gezet en hier en daar wat correcties aan zijn verfjas gemaakt. Je zou denken dat deze vanwege de grootte gemakkelijk te schilderen is maar niets is minder waar. Door de vele hoeken en bochten raak je toch altijd wel iets wat je niet wil.

attachment.jpg

Klaar voor verwering :)

Gisteravond eerst begonnen aan het ondergrondplaatje dat bij de kit zit. Het stelt een tegelvloer voor en die heb ik dan met wat grijstinten bewerkt. Om het visueel wat aantrekkelijker te maken heb ik nog een geel/rode band aangebracht en deze dan een beetje beschadigd.
Hier heb ik geen aparte foto's van want ik was "in the zone" zoals ze zeggen :laugh:

Het was van in het begin de bedoeling om deze een luguber trekje mee te geven dus diegene die niet tegen bloed kunnen kijken nu best even naar de site van K3 ofzo.

attachment.jpg

attachment.jpg

Als er wat meer licht is ga ik wat betere foto's maken zodat de spatters wat meer tot hun recht komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan