Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat in die tijd qua verzakkingen en scheve stenen nogal meeviel omdat bestrater toen nog een echte stiel was en ook omdat zwaar transport toen nog niet bestond,ook verzakkingen door slechte riolen en kapotte leidingen door graafmachines waren destijds niet aan de orde omdat alles gegraven werd met,jawel,de schup.:D.......................

De foto's die het ganse diorama tonen trekken me moeiteloos over de streep, dit is wat aan het worden !

Taxi tijdens bezetting in Parijs had nog niet met PE gewerkt en respect wat jullie er allemaal mee kunnen want ik vond het heel moeilijk werken ermee grt Pascal

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hé Pascal dat ziet er bijzonder mooi uit ! :)

Knappe setting aan het worden , met veel leven in de straat.

Photo etch ziet er toch bepaald niet verkeerd uit. Nog een klein bendertje kopen van een paar tientjes en je vouwen worden perfect.

Ha je de spaken voor de bakwielen ook nog vervangen of hoeft dat niet?

Zalig mooi Pascal,lijkt een heus filmdecor aant worden...het verhaal begint tot leven te komen...
Trouwens de gezichten van de figuren top geschilderd..

Grtz yves,

dank u voor lovende commentaar
Het idee is er gekomen door samenloop omstandigheden tijdens openen doos MB .Er zat er tot mijn verwondering PE bij en dacht waarom niet, ineens kans om het eens te proberen.
Nu bij mijn zoektocht inhoud vitrines kreeg ik die taxi 's in het vizier en ben op zoek gegaan en er zitten er knappe tussen en dacht bij mezelf wat heb ik hier liggen en hoe pak ik het aan .
toen viel mijn euro dat ik precision metal had liggen 0.12 mm en zo ben ik beginnen plooien.
zo ben ik Duitse fietsers gaan halen voor wielen bakje maar daar was geen PE bij .
ben er enkele dagen zoet mee geweest en ja de wielen zijn een spijtige zaak maar wacht met schilderen tot ik in Gent ben geweest en fietswielen kan vinden anders ben ik vlug 30 euro kwijt aan wielen alleen en dat is wat veel van het goede.
zal zeker een poging doen om spaken zelf te maken met de voorwielen van fietsen die ik hier liggen heb
nu spijtig heb ik er geen verslag van gemaakt daar ik zelf aan het zoeken was om het zelf te maken maar heb nog enkele pogingen liggen zie foto.
de rest zijn samengesteld uit verschillende dozen rode cirkel.
het bakje is uit 1 stuk gevouwen en daar wat stukjes bij.
zie foto's met eerste bakje waar ik niet tevreden over was maar wel aanzette tot beter resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dus je hebt het zelf gescratcht... weet dan, dat het vormen van photo etched metaal veel makkelijker is dan wat je nu hebt gedaan. Daar krijg je gewoon een bouwpakketje dat je alleen maar hoeft te vouwen en een beetje lijmen.

De crux is, om de messing plaat mooi vlak te houden en scherpe vouwen te maken. Dat doe je door middel van een harde, platte ondergrond zoals een tegeltje of een stuk hard glas plus een vouwmesje. Je kunt zelf een vouwmesje 'maken' door een hoog afbreekmes te ontdoen van het plastic. Enkel het metaal zelf blijft over en daar kun je prima mee vouwen (je schuift het onder het te vouwen onderdeel). Op de vouwlijn moet er goed druk gezet worden om de scherpe vouwlijn te krijgen. Bij photo etch zitten daar al voorgeëtchte kerfjes voor. Als je scratcht, moet je die kerfjes zelf maken door een paar keer met een mes of scriber te ritsen.

De mooiste vouwen krijg je met een photo etch bender. Kijk de volgende beurs eens naar een "The Bug", zie volgende foto:

Tool-Etch_Mate1.jpg

Daar zit een vouwmesje bij.

Ik denk dat je daar niet meer dan, laten we zeggen, een euro of 30 voor zou hoeven neertellen. Grotere benders zijn er natuurlijk ook en daar betaal je extra voor.

ja Roy dat is een tool wat ik zeker zal aanschaffen daar ik dit meermaals zal gebruiken in de toekomst dank.
de inkeping had ik aan gedacht maar plooien met lat en allerhande was geen oplossing

Je kunt vouwen met twee mesjes op een harde, vlakke ondergrond. Gebruik dus nooit een snijmat om metalen op te vouwen of buigen. Als je een harde, vlakke ondergrond hebt zoals een tegeltje, leg je daar je stukje metaalplaat op. Het ene mesje zet je op de metaalplaat precies daar waar gevouwen moet worden. Het tweede mesje schuif je onder het metaal door totdat het bij het drukpunt van het ene mesje uit komt. Dan het tweede mesje naar boven duwen, zodat de vouw ontstaat.

Vanzelfsprekend gaat het met een photo etch tool veel makkelijker, omdat je niet zoveel kracht hoeft te zetten en nauwkeuriger / foutloos kunt werken.

absoluutt, ik dacht ook dat die uit een kitjue kwam, mooi gemaakt
En je straat begint al mooi te leven ook.
Goed bezig man, echt wel

Ik was nog vergeten te complimenteren met de kwaliteit die je hebt neergezet met dat karretje, echt ontzettend goed gedaan.

Ook ik dacht in eerste instantie dat je een PE-kitje had gevouwen.

Zeker goed bezig en wat de spaken betreft misschien heef Aber een PE setje spaken?

idem hier, dacht ook aan een kitje.

Respect Pascal, je blijft je grenzen verleggen en groeien. :You_Rock_Emoticon:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan