Hoofdsponsor

1/35 Minerva TT abl

ERVARING
gevordert ,maar in deze is het weer iets nieuw waar ik niet echt in thuis ben
BOUWWIJZE
Zal alleen aanpassingen aan brengen bij breken of verlies onderdelen.
BOUWBUDGET
**
BOUWSTATUS
net begonnen
COMMENTAREN
zeker welkom en zal nodig zijn.
Pascal, je maakt er echt wel iets moois van.
Verzoek om alle stappen in detail te documenteren, dat maakt het voor de volgers gemakkelijker tegen het moment dat zij zelf aan de bouw beginnen :winking:.
Uw topic is nu al een flinke meerwaarde. Succes met het vervolg.
Het plan dat erbij geleverd is zeker werkbaar .
Daarom dat het gemakkelijker werken is als je eerst alles los maakt en presenteert wat het zoeken vereenvoudigd.
Er zijn onvermijdelijke aanpassingen nodig wat maakt dat dit geen kit is voor beginners.
Ga zoveel als mogelijk tonen al zijn er niet zo heel veel onderdelen.

Ik denk dat deze kit gewoon in 3D getekend is en geprint. Dus is sowieso al minder verstaanbaar in dat opzicht.

Heel mooi opgelost met die grille. Vergeet de aansluiting naar de motorkap niet, want lijkt me ook nog een grote discrepantie te zitten
Ben me ervan bewust en ga zien wat ik hier kan aan doen.
Heb een ideetje om iets te proberen.

Het zeil paste niet en sprong er steeds gewoon af .
Met de haardroger werk ik niet graag want krijg er te warme handjes van.
Eerdere kits heb ik gewoon de soldeerbout gebruikt waardoor ik gerichter kan werken zonder mijn handen mee te verwarmen.
Het heeft gewerkt en past nu wel.

PA160014.JPG

PA170014.JPG

Na het opwarmen met soldeerbout geeft het dit resultaat.

PA230007.JPG

PA230008.JPG

PA230006.JPG

PA230008.JPGPA230009.JPG

Dit is nog steeds maar een dryfit en de delen zijn nog steeds los.

Ik denk dat deze kit gewoon in 3D getekend is en geprint. Dus is sowieso al minder verstaanbaar in dat opzicht.
Heb even informatie ingewonnen en het betreft hier wel degelijk een CT scan en digitale scan van originele Minerva TT.
Nu ik ben niet thuis in deze systemen en termen maar de details zijn wel vrij nauwkeurig.
Dit verklaart misschien ook de kostprijs.
Zelf was ik wat geschrokken toen ik eraan begon maar naarmate ik vorder kijk ik er anders naar.
Ook de scharnieren vond ik raar dat daar een verschil in hoogte is, maar dat blijkt juist .

Schermafbeelding 2025-10-24 122806.jpg

Awel Pascal, je bent er een bijouken van aan het maken.
Die frontplaat ziet er heel goed uit. Ik veronderstel dat je die koperen ringen rond de koplampen zelf gemaakt hebt?
Inderdaad Erwin .
Heb gelijk een stukje styreen aangebracht rechts boven want dit was beschadigd bij het ontmantelen waardoor de moterkap niet aansloot.
Om dichter bij de originele jeep die ik wil maken heb ik de twee roosters verwijderd.

PA240012.JPG

PA240009.JPG

PA240013.JPG

De volgend foto's is die ik wil na bootsen daar ik die ken van mijn diensttijd aldaar in de batterij.

Schermafbeelding 2025-10-20 160747.jpg

Schermafbeelding 2025-10-20 160915.jpg

Schermafbeelding 2025-10-20 143331.jpg

pa170013-jpg.445293

Hier lijkt er toch meer aan de hand naar pasing toe

Wat een werken met deze kit. Toch al mooie vooruitgang, ook het zeil probleem is mooi opgelost. Succes verder.

Terug
Bovenaan