Hoofdsponsor

1/35 Mil Mi24-V Hind-E (Trumpeter)

Caretaker

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
202
Deze heli bouw ik voor de groepsbouw op modelbrouwers en dacht dat ik hier ook maar eens iets moest laten zien van mijn bouw(kunsten).
Dit is de eerste keer dat ik een heli bouw maar het bevalt me wel. Zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de onderdelen.. :)


Ik ben al een paar weken bezig met het model en laat hier meteen wat foto's zien.


De Doos...
P1040989.png


Paar Sprue Shots
P1040991.png


P1040990.png




De cockpit zit al grotendeels in elkaar.
Ik had wel wat last met het vinden van de juiste kleur voor de cockpit maar heb besloten deze te spuiten met Vallejo PRU Blue #711109.
P1040976.png


Zelf vind ik dit wel mooi staan maar het zou wat feller moeten.
Ook de personeelsruimte achter de cockpit is al in elkaar geplakt.
P1040977.png


P1040985.png


Hier is goed te zien hoe groot deze flapperaar gaat worden. De cockpit met los erop gelegde motorunits.
P1040987.png


De moturunits zijn gespoten met Vallejo Gun, gemengd met Brass en Copper om een Burnt-Metallook te verkrijgen.
En ook een lichte drybrush erop toegepast. Maar als ik deze foto zie is het nog een stuk te licht duds hier moet ik nog even iets aan doen om een mooi donker effect te krijgen.. (En dat allemaal op motoren die we nooit meer gaan zien als de rompdelen op elkaar zitten...)
P1040982.png


Ik wil dolgraag Alclad gebruiken maar aangezien ik astma heb en mijn zoon op zolder slaapt waar ik zit te airbrushen lijkt me dat niet zo'n goed idee..




En als laatste even een foto van de cockpit naast de rompdelen om de grootte nog eens goed te laten zien.(A3 snijmat)
P1040988.png
 
Mooi gedaan maar ik zie nog een dikke vette naad op die metalen motordelen.
Opassen met gietnaden.

Voor de rest, cickpit ziet er goed uit ;-)
 
Dank voor jullie reactie.
@Ratticus, dat heb je goed gezien, de naden zijn de plakranden.
Ben helemaal vergeten ze goed na te kijken, moet wel zeggen dat het lastig schuren is met al die ribben die ertussen lopen..
Maar ik zal ze nog eens goed nalopen..
 
Mooi werk al aan deze heli.
Heb deze een jaar of vijf geleden ook in elkaar gestoken en veel plezier aan beleeft,
Ga je de luiken van de motor open zetten of toe?
Indien je deze zou toedoen goed dry fitten is dan de boodschap.
Nog veel bouwplezier gewenst,

Mark
 
Zo'n wentelwiek is niet echt mijn ding, maar heb de indruk dat deze wel van een goede kwaliteit is.
Schaal 1/35 is ook al niet van de kleinste, dus hier zal zeker veel plaats zijn voor extra detaillering.

Mark
 
Ik zal deze met plezier opvolgen! Ik zoek deze heli nog op 1:48 maar dat zal moeilijke opdracht worden.. Verder blijf ik deze machtige heli zeker volgen!!!

Niek
 
@Markske, de motor compartimenten wil ik inderdaad open laten.
Dus als ik de kleine delen op de motor units heb geplakt zal ik er nog wat meer kleur op aanbrengen. Iets als rode/blauwe koppelingen en dergelijke maar dit moet ik nog even opzoeken in referentie materiaal..

@Interceptor, ik was ook nooit zo gek op heli's maar toen ik deze zag op een ander forum wilde ik hem wel hebben omdat het een lekker groot ding is.
De kwaliteit is echt geweldig, de onderdeeltjes laten zich goed van de sprue's knippen en met minimaal schuur/schraapwerk is alles netjes glad afgewerkt.
Meer detail wil ik dus nog toevoegen aan het passagiers compartiment en aan de motoren. Maar dit wordt de eerste keer voor mij dus eerst even goed kijken, lezen, meten en dan eens kijken of het gaat werken.
Wel heb ik al op een aantal van de schotten in de cockpit wat plasticard toegevoegd omdat er erg veel ejectormarks op zaten en ik geen zin had om te plamuren, schuren, plamuren, schuren enz enz...
Dus die zijn nu iets dikker maar wel netjes strak aan de achterkant.

@Farchamber,
Graag zie ik jou en meer mensen dit bouwverslag volgen en me tips en trucs geven voor de verdere bouw.
ik ben erg benieuwd wat ik nog allemaal ga tegenkomen.

Wat betreft je zoektocht, op marktplaats.nl heb ik vandeweek wel 3x 1:72 langs zien komen van de Hind maar 1:48 nog niet.
Mocht ik dit ergens zien zal ik aan je denken..

Greetz
Jim
 
Heel erg bedankt caretaker! Ik weet dat een paar jaar geleden Revell een 1:48ste heeft uitgebracht maar ja ..., en zeer zeker ga ik dit volgen want dit is mijn favoriete heli!

Niek
 
Da's een flinke heli Jim!

Veel plezier ermee en blijf het volgen.
 
Aloha, hier een kleine inieminie update.
Ik ben wat verder gekomen met de heli.
Het is echt een geweldige doos om te bouwen zeg. Geweldig. Zou bijna mijn lievelingsmerk worden...




Ik heb de motordelen afgemaakt door de kleine delen erop te plakken en nog wat kleur toe te voegen.
Zelf ben ik erg tevreden met het resultaat.
Al zullen de meesten het niet eens zijn met mijn kleurkeuzes. :P
P1050003.png


Ook de stoelen heb ik nog even aangepakt na een opmerking van Drammie op Plakkers-Inc.
P1050002.png
Ik heb nog even gekeken aard e PE delen voor de gordels maar het is echt veeeeel te klein..


Verder heb ik wat "Kleine" delen in elkaar geplakt zoals de units voor het landingsgestel.
P1040999.png


Let vooral op de grootte van de wielen..
P1040998.png


Ook de main Gun is al gedeeltelijk geplakt
P1040995.png


Ik weet nog niet of ik hem nu al helemaal ga plakken omdat er toch nog wel wat kleur op het wapen moet komen maar het best lastig af te plakken is als alles straks op de heli zit.
Als ik de heli dan ga spuiten wordt alles natuurlijk grotendeels in camo gespoten..


Ook de Main-Wings zijn in elkaar geplakt.
P1050004.png


En ook de staartvleugels
P1040996.png


En de Targeting Pod
P1040997.png
 
Vandaag weer een beetje zin om te bouwen na al het moois op ESM te hebben gezien.
De bouw gaat redelijk vlot door. De gordels zijn nog niet gedaan maar wil ze wel doen voordat de canopy dicht gaat..


De cockpit unit in de romp gemaakt en ook de gearbays zitten erin. Ook ergens achteraan een soort van maintenance bay erin geplakt.
Rompdelen zitten op elkaar en hij staat...
Wielen doe ik later pas.


P1050139.png


P1050140.png


P1050141.png


P1050145.png


P1050146.png


P1050149.png


P1050152.png




En een dryfitje met de vleugels en wielen erop.
P1050158.png


P1050157.png




En hier staat ie naast een 1:48 Intruder van revell.. (ook in aanbouw)


P1050153.png
 
Ziet er goed uit. Is toch wel een behoorlijk grote "bird"...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Ok, deze maar weer eens opdiepen uit de krochten van de pagina.


Inmiddels wel wat vooruitgang en een hoop foto's op het net bekeken.
Ik ben hierdoor tot de conclusie gekomen dat ik de heli mooier vind met alle luiken en deuren dicht.
Vraag me niet waarom maar dit komt bij mij mooier over..
Ook is het op deze manier makkelijker spuiten. En dat wordt de volgende horde die ik moet nemen..
Ik zit te denken om de camo/tijger strepen te spuiten in plaats van de decals te gebruiken die er bij zitten. Maar daar kan ik nog ff over nadenken..


Ik heb de wheelbays grotendeels dicht geplakt,
P1050198.png


de canopy is in elkaar geplakt en de ventilator van de gunner is in elkaar geplakt. Bestaande uit 3 delen en ook de fanbladen moesten uit PE geknipt worden en verbogen worden omdat ze aardig plat waren :)
Pokkeding is KLEIN......
P1050207.png


P1050202.png


De pilotendeur is geplakt, ook met PE en wat kunststof delen..
Allemaal priegelwerk maar het zit er netjes op.. Alleen nog even matzwart spuiten.
P1050201.png


De staart is gevuld met allerlei sensors en antenne's (denk ik...)
P1050197.png


En ook hier wat PE werk geplakt..
P1050196.png


P1050195.png


De neus voorzien van zijn pukkels, alleen de machinegun laat ik nog even achterwege omdat deze niet ind e kleuren van de rest van het toestel gespoten gaat worden maar een metaalachtige kleur moet gaan krijgen..
P1050194.png


P1050190.png


De vleugels zitten erop..
Mooi geheel wordt het nu..
P1050191.png


P1050193.png


De motorunits mooi pas gekregen met wat schuurwerk en passen en meten..
Ook de de-icer zit er nu mooi strak in.
P1050192.png
 
Voor de tijgerbak zul je hem volledig moeten spuiten hoor.
Enkel de basis decals zitten er in geen strepen veel plezier.

Mark
 
Oops, je hebt gelijk Markske.
Ik dacht dat ik de vertikale strepen op het decalvel had zien zitten..
 
Ok, hier ook weer eens wat letters en plaatjes plaatsen..


Ik ben vandaag een aantal uur bezig geweest met de Hind en ben naar mijn idee best wel flink opgeschoten..


Eerst het deurtje gespoten en raampje in geplaatst.
Daarna Ventilator(tje) gespoten..
P1050292.png


Beetje aan het afplakken geweest..



P1050295.png


P1050297.png




Canopy en deurtje geplaatst,.
P1050307.png


P1050311.png


Daarna een controlelaagje primer..
P1050314.png


P1050315.png


P1050316.png


P1050317.png


P1050329.png


P1050331.png


P1050333.png


P1050324.png


Hier ben ikzelf ZEER tevreden over,..


Nog wel wat moeten schuren rond de canopy. Dus ff gedaan en de canopy opnieuw ingesmeerd met vloeibare maskering.. Zag er allemaal weer netjes uit..


Dus besloten de preshade erop te gooien..


P1050336.png


P1050340.png


P1050343.png


P1050338.png


Ook dit ziet er best goed uit denk ik zelf.. Eerste keer dat ik een preshade plaats en laat zien.. :)


Hierna een laagje gespoten met de basis kleur.. |Onderkant moet nog gedaan worden maar dit laat ik eerst even goed drogen..
Ik heb wat foto's gemaakt met flits om te kijken waar je de shade er beter door ziet komen.


P1050345.png


P1050347.png


P1050348.png


En hier ZONDER flits.


P1050353.png


P1050350.png


P1050346.png


P1050349.png
 
Ziet er al goed uit maar ik zou die naden op de romp ook nog weg werken.

Mark
 
Welke naden op de romp bedoel je? Die van de motorkappen of ergens anders?
 
onderzijde van de staart boom.
Je kan dit zien bij je foto met de preshading

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan