Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Meng FT-17 OOB [DONE]

Dit snakt naar een (klein) diorama straks, zodat het met zoveel zorg gemaakte tankje nog meer tot leven komt en niet in de vergetelheid van een reeks medetanks geraakt. Heb je plannen voor zo'n (klein) dio?
 
Hey Roy, momenteel is er nog geen plan voor eigenlijk. Ik heb dit onderwerp meer aangegrepen als tussenproject en ook om enkele zaken van Ammo te testen; hoe spuiten de acrylics, zijn de pigmentkleuren ok, hoe gaat dat met die enamels.. Het kan wel dat ik uiteindelijk beslis om een ondergrondje te maken en het "solid water" product van deluxe materials er tegenaan gooi om dat ook te testen. Misschien is dat nog geen zo'n slecht idee. Uiteindelijk was het slagveld in WOI verzadigd met volgelopen bomputten..
 
Sterk werk Burglar,bewonderingswaardig om te volgen en tevens zeer leerrijk..!

Grtz yves,
 
Zeker een goede how to, en dit scheelt weer een cursus volgen :)
 
Testproject naar mijn smaak zeker geslaagd, vandaar ook mijn opmerking :)

Putjes-idee kan ik wel waarderen.
 
dag iedereen,

hoewel ik gisteren een sprintje ingezet heb naar de eindmeet zijn er nog een aantal zaken die moeten afgewerkt worden voor ik tevreden ben.... dus nog geen afgewerkte tank vandaag. Ik toon echter graag de tussenstappen die ik reeds voltooid heb.

Voor ik met de enamels begin is het best dat ik de rupsbanden verweer en monteer. Zo komt alles samen.

Ik gebruik 2 kleuren van de nature effects van Ammo om de rupsbanden een eerste stoflaag te geven (1401 "Dust" en 1403 "Earth"). Gewoon met een sponsje en aanstippen. Het product is reeds verdund en kan los uit het potje aangebracht worden. Door hier en daar een mengsel te gebruiken waar ik extra oderless white spirit heb aan toegevoegd krijg ik variatie. Op het einde smeer ik de ganse boel in met een beetje white spirit en schrob ik licht met een tandenborstel over de rupsbanden heen, zo krijg ik "strepen" alsof er langs de rupsbanden geschraapt werd.

De basis kleur van de rupsbanden is gewoon de Tracks primer van Ammo die ik een tijdje geleden gespoten heb.

IM08tlI.jpg
wP2Bxx6.jpg

De bovenste rupsband kreeg reeds een "schrobbing" met een gewone verfborstel, de onderste niet. Ik gebruik hierna een tandenborstel om het effect scherper te maken.
59YwnrN.jpg

Hier zijn de strepen reeds goed zichtbaar. Ik breng een laagje nature effects aan "Earth" (nr 1403)
G66TS7B.jpg

Uiteindelijk krijg ik een mooi gepatineerd effect. Indien ik dit zou willen kan ik nog met enkele donkerdere kleuren verderwerken en een wash aanbrengen bv, wat wet effects op de tracks aanbrengen. Maar ik ga dit gebruiken als onderlaag om modder op aan te brengen zodat de rest van de tank ook past bij de tracks.
sVRxiGv.jpg

Volgende stap is het aanbrengen van metaal effecten. Op de plaatsen waar het metaal aankomt schilder ik eerst "Chipping" (nummer 044), een acrylische kleur die glanzend opdroogt en reeds een mooie bruine kleur heeft. Daarover smeer ik met een oorstaafje het chroom pigment van Uschi van der Rosten. Ik hoef geen extra bescherming aan te brengen, gewoon zorgen dat ik niets overschilder. Het pigment blijft mooi op zijn plaats.

Onder met pigment, boven zonder.
SD11LEt.jpg

links met pigment, rechts enkel nog maar de Chipping verf.
AgsKTeq.jpg

Eerst de tracks gemonteerd en daarna met hetzelfde moddermengsel zoals de hull de tracks ingesmeerd in de richting waarin de tracks zouden bewegen, zo blijft er opgehoopte modder op de juiste plaatsen achter. Met water verwijder ik snel de modder die over de afgesleten metalen delen terechtkomt.

sjiBpJg.jpg

to be continued..
 
sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng.....dit is gewoon subliem ...en bedankt voor de mooie howto....heel duidelijk...top man...;););)
 
Knap resultaat zeg.
Ik heb hier blijkbaar wel het een en ander gemist door wat afwezig te zijn wegens andere bezigheden in de zomer.
 
Hey iedereen, ik ben blij te mogen aankondigen dat de FT-17 af is. De laatste details zoals de lederen riempjes heb ik nog aangebracht na het monteren van de rupsbanden. Met de enamel effecten, wet effects en oil effects kon ik de laatste hand leggen aan de weathering.

cu2Nz0U.jpg
MsrReDa.jpg
Gn5tbji.jpg
GFtXaY3.jpg
YTXzYpg.jpg
 
Gewoon geen woorden voor ......of toch....gewoon subliem.....;););)
 
Hey,

Steven, de max gewoon, prachtig afgewerkt.
Misschien nog een kleine tip, breng eens wat roetpigment aan, aan de monding van de loop, van het schieten wordt dat wat zwart, maar niet overdrijven ermee.
Nu nog een mooi vignette onder zijn kont en dat komt goed.... :) ;)
 
Top gebouwd en top afgewerkt en top verweerd,ga je deze op de sokkel presenteren of komt er nog een klein ondergrondje voor...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan