Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Memoirs of a Geisha , 1/5 garden diorama .[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar vandaag kreeg een gevonden op internet attribuut binnen , uit japan zo,n verrassing ei uit duitsland vele kennen het wel (Kinder Surprise ) het is een levend beestje , maar wel hoort wel in zo,n tuin en is op schaal .
het is oud en beschadigt , ik doe de pootjes bewerken en dan krijgt het een real laagje verf details dan in plaats van de speelgoed uitstraling .

verder ben ik met de japanse lantaarn met verlichting bezig , het is lang wachten op het overgroen dat ik uit duitsland besteld heb , al 13 dagen wacht ik en krijg het gevoel geflest te zijn .

005lk.jpg 006l.jpg

Tot zover
 
Vandaag de vogel de japanse kraanvogel afgewerkt , eerst in de primer toen in de verf , ik schilder graag kleine details met de cocktail stick .
Toch nog een vrij groot vogel uit zo,n suprise eitje .
toen de plaats bepaald waar ie in het water kwam , toen weer een laag nep magic water erin .
in eerste instantie kleur het wit op na twee dagen is het volledig helder en uitgehard , als er teveel in een keer in komt blijft de witte waas erin hangen .

optmanchuriancrane.jpg

005~41.jpg

006~48.jpg

007~45.jpg

008~45.jpg

010~31.jpg

011~27.jpg

012~30.jpg

014~24.jpg

en nu verder met de japanse lantaarn .
 
ja ..... wat moet je daar nog over zeggen het is gewoon niet te beschrijven .

heel mooi gemaakt hoor buble het lijkt mij meer op Kunst dan op modelbouw ;)
 
Moet Amazone bijtreden, wat mooi zeg.
Ik vind bij een kraanvogel de pluimpjes op zijn kop zo leuk, krijgt die van jou die ook nog?
kraanvogel.jpg


Fred
 
Bubblegum,

Een woord geweldig prachtige dio
word alleen maar mooier.

Gr
Dirk
 
Ik kan mij er alleen maar bij aansluiten. Geweldig knap.

Mark
 
Dankje Luitjes !! ik ben weer een stukje verder , de plantjes kwamen binnen en heb enkelen erin verwerkt .
Ik wil het niet te druk maken , het lampje ( led ) is gesoldeert en gemonteerd .
Alleen de japanse lantaarn nog maken en de puntjes op de I zetten en dit projeckt loopt weer naar zijn einde .
het water level is bijna op hoogte , er komt nog een mooi plank onder de bonsai schaal waar later een kunststof kap erop kan geplaats worden .

002~48.jpg

003~54.jpg

007~46.jpg

004~55.jpg

006~49.jpg

005~42.jpg

008~46.jpg

tot zover ...
 
Is het water nu nog melkwit omdat het niet uitgehard is?

Fred
 
Het resultaat mag er wezen :wow:
Dat wordt (is) een mooi dio!
 
dankje luitjes , klopt Fred het water laagje zat er net weer in 22 dagen duurde het op 2 cm qua hoogte te halen
 
Het lampje is er niet meer bert , ik had het huisje erop geplaats en sloot de stroom erop en er kwam rook uit het LED,je :( kortsluiting denk ik :$ )
 
Jammer,teveel spanning erop denk ik.Ga je nog een poging wagen of laat je het zo?
 
Ik denk zelf kortsluiting , meschien door het level water , maar ik heb geen ruimte meer om te kunnen solderen .
 
De Japanse lantaarn is klaar , niet zo moeilijk , wat uit de junkyard box gezocht , inelkaar gezet bestrooit met een poeder en en het ziet er al gelijk in steen uit .
Jammer genoeg is het lampje kapot gegaan :(, ik denk zelf dat de vloeistof ( magic water ) kortsluiting heeft veroorzaakt , na 2 minuten branden kwam er rook uit het ledje en bij een tweede ook , of er is iets anders fout .
Ik maak nu nog een zeer milescuul onderdeel en dan komen de eindfoto,s .

002~49.jpg

003~55.jpg

005~43.jpg

tot zover ..
 
Heel erg jammer van de led's :(
Maar je lantaarntje ziet er wel mooi uit ;)
 
ik dacht trouwens dat een led nooit kon verbranden ???
 
Jammer van de leds maar die kunnen wel degelijk kapot een led is een diode en heeft wel een goede weerstand nodig is die te laag dan brand de led door.

De dio daar in tegen word prachtig.

Gr
Dirk
 
Heb je voor het water het merk "Magic Water" gebruikt? Uit Amerika?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan