Hoofdsponsor

1/35 MAN 5t. milgl 4x4 truck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Netjes gemaakt, het blijft altijd lastig met deze camo. Het is een vrij donkere en saaie camo vind ik, toch heb je het goed afgewerkt.

Hey,

Indd Erwin, dit heb je weer mooi gemaakt, een zeer heldere voorruit waardoor je het interieur goed ziet, mooi is dat.
Kleine vraag echter, vooraan zie ik twee "inkepingen", horen die daar te zitten?? Misschien een domme vraag omdat ik het model niet ken in detail natuurlijk. ;)
Eentje om te bekijken in de club volgende week.... :)

Het is een vrij donkere en saaie camo vind ik
Idd Jip, de Duitsers voeren een vrij donkere en saaie camo op hun voertuigen naar voorbeeld van de Britten... ook een paar Scandinavische landen hebben zo'n soort camo.
Daarom ook dat zware militaire voertuigen zoals deze in Duitsland ' s nachts op de openbare weg een oranje zwaailicht moeten hebben.
(Een wet nog ten tijde van de koude oorlog)

Bedankt iedereen voor de comments.

@Swaken: weet niet zeker wat je met die "inkepingen" bedoeld. Indien deze boven de voorruiten bedoeld, dan moeten ze er inderdaad zitten. Wanneer je de beide horizontale onder de voorruit bedoeld dan moeten die er ook zijn want dat is een soort paneel.
Het zal dinsdag wel duidelijker worden op de clubvergadering.

@Jip en Walesha: Ja, de 3-kleuren Nato camo is inderdaad vrij saai en redelijk moeilijk aan te brengen ook. Denk dat de witte UN versie meer details naar voor had laten brengen maar aan de andere kant bekeken ook meer tekortkomingen in de kit.
Wat het rijden met zwaailicht betreft denk ik niet dat het direct iets met de kleuren te maken had dan wel met het gewicht en de afmetingen van het voertuig alsook met de snelheid dat een dergelijk voertuig (veilig) kan bereiken.
Al met al is dit maar een "gewone" vrachtwagen die misschien iets hoger op zijn poten staat dan een andere maar verder niets speciaals

Voor de geïnteresseerden: het voertuig draagt de kentekens van de (1.Kp/PzGren Btl 152) 1ste Compagnie Panzer Grenadier Battaljon 152 te Schwarzenborn (D) in 1996, dus redelijk recent na de algemene ingebruikname van deze voertuigen. Vandaar de bijna afwezige verwering/roest/krassen.

Ik heb geen intentie dit voertuig te presenteren in een dio of dergelijke, enkel dit zo te presenteren op de clubstand in de hoop dat het enkele reacties uitlokt bij toeschouwers.

Heel geslaagd Erwin! Dit zal zeker reacties uitlokken: hij is mooi geschilderd en ik heb dit model nog nooit op een beurs gezien.

Thierry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan