Hoofdsponsor

1/35 Main Battle Tank Comet A34.[???]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amaai knap werk Guy! Ben ik blij dat gij met mij dien duo build ga doen :)! Gek dat die houders in resin zijn (tenminste daar ga ik vanuit, gezien de kleur wit is/grijs is), bij de meeste aftermarket stuff die ik heb opgezocht voor ons M1A2 projectje zag ik deze houders enkel in PE!
Ik peins dat ik nog héél véél van jouw kan leren :)

@ DJ's de beslissing is vorige week gevallen dus t'is niet dat we iets achterwege wilden laten lol maar aan de andere kant heb je nog 3 maand de tijd om samen met ons aan een nieuwe Abrams te beginnen hé een TUSK deze keer :), we beginnen immers toch pas in januari :)
 
DJs, ik wil de clamps inderdaad zonder de schop omdat ze zo wat meer opvallen. En de schop in de bak springt dan ook net wat meer in het oog.

OFF TOPIC : Ik overweeg idd. de Dragon aan te kopen.
 
tja Guy , ge moogt zeggen dat ge een modelbouwer zijt !
Man man man......als ge dat allemaal kan.
Soms denk ik : de Guy heeft toch ooit een tegen een trein gelopen of de trein tegen Guy gereden.

BIG !!!!!!
 
Amaai knap werk Guy! Ben ik blij dat gij met mij dien duo build ga doen :)! Gek dat die houders in resin zijn (tenminste daar ga ik vanuit, gezien de kleur wit is/grijs is), bij de meeste aftermarket stuff die ik heb opgezocht voor ons M1A2 projectje zag ik deze houders enkel in PE!
Ik peins dat ik nog héél véél van jouw kan leren :)

@ DJ's de beslissing is vorige week gevallen dus t'is niet dat we iets achterwege wilden laten lol maar aan de andere kant heb je nog 3 maand de tijd om samen met ons aan een nieuwe Abrams te beginnen hé een TUSK deze keer :), we beginnen immers toch pas in januari :)

Het is geen resin beste Boseau, het zijn ondermeer de Evergreen strips die ik vorige week gekocht heb in 't stad. Maar het is een schoon compliment maat !
 
tja Guy , ge moogt zeggen dat ge een modelbouwer zijt !
Man man man......als ge dat allemaal kan.
Soms denk ik : de Guy heeft toch ooit een tegen een trein gelopen of de trein tegen Guy gereden.

BIG !!!!!!

Als jij Famo, dit zegt, ben ik zeker een tevreden man ! Ik weet tot wat jij in staat bent. En ja, ik ben onlangs tegen een perronpaal gelopen, toen ik naar een 'lelijke' madam aan't kijken was...AFGANG
 
We prullen gestaag verder Hardcoremedic !

't Is maar een kleine update, maar de laatste gereedschapshouders zijn nu bijna klaar, met uitzondering van één steunplaatje (zwart onderstreept) dat ik zeker nog wil vervangen en de boutjes. Ook hier laat ik het gereedschap achterwege denk ik.

3004.jpg

De standaard (voor de loop in transportpositie) heb ik verder gedetailleerd ter hoogte van de staanders waartussen die draait.
 
Laatst bewerkt:
Zeg Guy , een vraagje . Die supports van de fenders zijn die aan de fenders gelast of komen er daar nog P&D-boutjes / -rivetten op.

Ja supports, hoe noem je dat eigenlijk ? ophangbeugels of ondersteuningbeugels ? ach ge weet wel wat ik bedoel é
 
Heel die boel moet nog voorzien worden van een massa bouten, het is ondermeer daarvoor dat ik me eindelijk 'ns een punch & die heb aangeschaft.
 
Bedankt voor de tip met de gouden eieren Hcm (Hardcoremedic).

Weer een paar kleinigheden gedaan.

Vandaag waren de schouwen aan de beurt.

3006.jpg

En de vervanging van een gedeelte van de klem rechts achter (een verbetering) :

3005.jpg

Morgen heb ik nog wel wat prullenwerk, terwijl ik de werklieden die komen een beetje in 't oog hou !
 
Die kleine licht geplooide gedeeltjes in de fenders (ook die schuine achteraan) is dat battledamage die je aangebracht heb ?
 
Dat klopt Famo, net op dezelfde plek als waar de Celerity z'n battledamage heeft opgelopen

op het einde van WOII in Duitsland.

Hij zou zich gedeeltelijk achteruit in een gevel hebben geboord om in verdoken schootspositie

te komen.

Daarom zie je ook dat achteraan links het laatste fenderpaneel wat is opgestuikt bij de

aansluiting van de middelste plaat.

Door dat gevelverhaal zouden achteraan tevens de driehoekige platen verwijderd zijn.

Deze heb ik dus ook weggelaten, conform de realiteit.

In de doos zat een soort eerbetoon aan de bemanning van deze tank alsook de 11th

Armoured, plus twee foto's met voor- en achteraanzicht waarop ik me kon baseren.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt Famo, net op dezelfde plek als waar de Celerity z'n battledamage heeft opgelopen

:O Dan je zal je toch wel wat meer schade verwachten als hij achteruit ergens inrijd, dus een stevige constructie van die spatborden mijn Twingo heeft meer parkeer schade :laugh:

Voor der est zal ik maar niet in herhalingen vallen mooi werk.

Ron
 
Danny, hopelijk blijft het zo.

Ron, zeker, het zal wel het peperkoeken huisje van de stoute naziheks geweest zijn !

Ik zou denken, die schouwen zijn verloren als die in een gevel verdwijnen...
 
Ja heel mooi Guy en het is bijna niet te geloven dat er maar zo weinig damage is na het binnenrijden van een gevel,
Of stond de garagepoort open misschien :laugh::laugh:;)
 
Ik blijf het ook nog altijd onwaarschijnlijk vinden, ik denk dat DJs het bij het rechte eind heeft, de garagepoort zal open gestaan hebben hehehe.

Vandaag spijtig genoeg maar heel weinig kunnen doen aan de laatste loodjes, met uitzondering dan van twee ingangen voor voedingskabeltjes van kleine oorlogslichtjes. De lichtjes zelf heb ik wel, maar ik gebruik ze niet omdat ze bij de Celerity ook niet aanwezig waren. De ingangen had ie wel.

Eén zo'n ingang naast de fendersteun (omdat er geen kabel aanwezig was, werd dit gat afgedicht met een bout oid., wat ik dan ook nagebouwd heb) :

4000.jpg

En dan nu een vraag !

Kijk even naar deze foto en bemerk de tracks voorop tussen de beschermbeugels van de lichten...

CometTR.jpg

Is dit stuk track van vier schakels gewoon reserve ? Of was dit een soort van extra add on armor ? En indien ja, werd zo'n stuk track dan altijd vastgelast of niet ?

Nu ben ik benieuwd wat mijn maten hierover denken !

Ik vind het heel leuk staan en het kleedt de voorkant echt aan, vandaar.

Alvast bedankt voor jullie interesse !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan