Hoofdsponsor

1/72 Mack AC Truck "Bulldog" type HC3 early (RPM)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
AFGEWERKT
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Merci mannen.

@Erwin, het was mij al opgevallen dat de M op mesh staat, maar hier is het sop de kolen niet waard, zeker niet nadat ik reeds meer dan een half uur op de grond heb moeten zoeken naar dit onderdeeltje...
Er zou trouwens niet veel mesh zichtbaar zijn achter de M...

@Ron, foto aangepast, merci ;)
 
Een beetje verder..
Het is afwisselend bouwen en schilderen. Sommige delen zijn na plaatsing moeilijk bereikbaar, maar moeten geplaatst worden om verder te kunnen werken. Dus is het goed nadenken hoe en wat en wanneer.
Maar ik blijf me amuseren zonder stres :-)

1.018.jpg
1.019.jpg
1.020.jpg
1.022.jpg
1.023.jpg
 
Het is de eerste keer dat ik op deze bouw inpik.
Je hebt al heel wat werk verzet zie ik. Vooral het aanhangwagentje kan mij bekoren.
Vordering van dit project ziet er goed uit. Succes verder.
 
Merci @Pascal en @airbus56 .
Wat het aanhangertje betreft, ik moet nog enkele foto's nemen, want deze heeft intussen al een kleurtje gekregen (en niet door de zon :nowink: )
 
De beloofde foto's van het aanhangwagentje, nog niet volledig afgewerkt, moet nog verweerd worden, en misschien nog een lichte drybrush hier en daar ?, maar dat gaat samen met de truck en het ondergrondje...

3.033.jpg
3.034.jpg
3.035.jpg
3.036.jpg
3.037.jpg

Ook de truck zelf is zo goed als volledig gebouwd, en heeft al een basislaagje gekregen.
Onder de motorkap is een stukje plasticcard toegevoegd, ik had een opening die ik niet anders weggewerkt kreeg. Ik denk dat het mijn fout is, de bumpers zijn iets te hoog tegen het chassis bevestigd, waardoor de motorkap er niet mooi tussen past :34:.
Ook de deuren zijn vervangen door stukjes plasticcard. Ik wil de deuren open en de originele uit de kit zijn veel te dik...
Het is een aangenaam model om te bouwen, maar vergt toch enige aandacht omdat het niet duidelijk aangegeven staat waar bepaalde onderdelen samen gevoegd moeten worden. Bij deze is het dus duidelijk dat dryfit zeker nodig is :8
Heb wel nog ejector pin marks tegen gekomen welke ik over het hoofd heb gezien. Denk dat ik nog ga proberen deze wat weg te werken? We zien wel.
Zo, nog enkele foto's van de truck en enkele met de aanhanger erbij, tot de volgende :wavey:

1.024.jpg
1.026.jpg
1.027.jpg
1.028.jpg
1.029.jpg
3.038.jpg
3.039.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Kleine vooruitgang hier met het canvas.
De binnenkant werd iets verdund met behulp van een multitool.
1.030.jpg

Er werd geschuurd tot er hier en daar een gat tevoorschijn kwam. Ik wil de indruk geven dat het gescheurd is door schrapnel.
1.031.jpg

Aan de achterkant wil ik ook nog een flap hangen, maar ik ben nog niet 100% tevreden met het resultaat
1.033.jpg

En nog wat belading voorbereid voor een laagje verf
1.034.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
IK vind het zelf een beetje te groot overkomen.
 
@Ron , ik kan je volgen, er is vlug iets te veel weg :((
Nu, als het geheel een beetje een verhaal kan vertellen, dan ga ik er niet zo over vallen ;)

Intussen al enkele stapjes verder, en heb niet veel foto's genomen tussendoor.
Wel kan ik laten zien waar ik nu ongeveer sta

De belading is klaar en in de truck gegooid
1.035.jpg

En met de huif erop
1.036.jpg
1.037.jpg
1.038.jpg
1.039.jpg
1.040.jpg

Verder het ondergrondje nog wat bewerkt. Niet met pastelpoeders, maar met schmink van een ex-liefje uit mijn jonge jaren :ROFLMAO:
Ook de figuurtjes hebben hun (rust)plaats gekregen
4.003.jpg
4.005.jpg
4.006.jpg
4.008.jpg

Ben nu bezig met een pinwash op het voertuig te zetten, daarna nog een laagje matte vernis en wat poeders. Dan is het model zo goed als klaar voor het huwelijk met de ondergrond
 
I heb er ook geen moeite mee hoor, die tijd heb ik wel gehad onderhand 🙂
 
Toch een opmerking hoor.
Als je schrapnel zo door de ene zijde van het canvas vliegt, dan zal die halverwege niet gestopt worden maar er aan de andere zijde terug uitvliegen. Je zal daar dus ook gaten (min of meer corresponderend) moeten voorzien.
Inschietgaten zijn doorgaans kleiner dan uitschietgaten, m.a.w. het gat bij een kogel inslag is maar zo groot als de kogel zelf. Het gat bij het uitvliegen is doorgaans groter.

Vermits je nu aan de linkerzijde redelijk grote gaten hebt, maak je best kleinere aan de rechterzijde.
 
Toch een opmerking hoor.
Of was dit misschien de bedoeling om 1 zijde onbeschadigd te laten, want dacht net hetzelfde als Erwin.
Ondergrondje is knap gedaan.
Vind de truck met aanhangwagen wel heel geslaagd.
 
@Erwin en @Pascal , jullie hebben volkomen gelijk, en ik heb getracht hier rekening mee te houden.
Het idee is dat er naast de vrachtwagen een granaat ingeslagen is, waardoor de schrapnel van omlaag naar omhoog komt, en zo de zijkant en het dak heeft doorboord. Het kon, en mocht, wellicht iets duidelijker worden weergegeven, maar het plastic van de huif is redelijk dik en moeilijk bereikbaar met de gebruikte tools. Ook het gevaar bestond dat ik de reeds behandelde delen volledig zou vernielen door TE veel... En eerlijk gezegd was ik tevreden met het behaalde resultaat, waardoor ik er verder geen aandacht meer aan had besteed.. Na jullie opmerking heb ik er enkele kleine gaatjes bijgemaakt, maar niet zo zichtbaar...

Soit, veel gebabbel, terwijl ik eigenlijk de eindfoto's kwam posten.
Ik had een foto sessie gehouden en de foto's op de pc bekeken en bedacht me.
Er klopte iets niet aan het eindbeeld van de vignette :unsuree:

4.010.jpg
 
We kunnen gaan vitten over bepaalde details zoals de beschadigingen van de huif en het feit dat er misschien wel veel poppies te zien zijn in zo'n sterk omgewoelde grond maar als ik het geheel bekijk vind ik het toch wel geslaagd. Het idee van de granaatinslag en de positie van de vrachtwagen leveren wel een mooi vignetje op.
 
Leuke setting geworden en de twee kogelgaten in de benzine tank zijn leuk gevonden (y)
 
Klein maar fijn. Mooi projectje geworden.
 
Leuke setting geworden en de twee kogelgaten in de benzine tank zijn leuk gevonden (y)
Vind ik ook zeer geslaagd.
De setting geeft alles weer over die tijd en is een prijs waard wat mij betreft.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan