Hoofdsponsor

1/35 M998 hmmwv [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig scratchwerk Erwin !!!

Zulke details geven direct een serieuze meerwaarde aan je werk, gewoon soms al het idee dat ze erop zitten , enfin ge weet wel wat ik bedoel é......;)

Als je schilderwerk hetzelfde zal zijn, zal het "bien" zijn !
 
Mooi detailwerk Erwin geeft inderdaad een meerwaarde.
Enkel een kleine opmerking de remleidingen die van de trailer naar de hmmwv lopen zijn nu gewoon recht, moet dat geen spiraal leiding zijn?
 
Mooi detailwerk Erwin geeft inderdaad een meerwaarde.
Enkel een kleine opmerking de remleidingen die van de trailer naar de hmmwv lopen zijn nu gewoon recht, moet dat geen spiraal leiding zijn?

Neen, heb het nagekeken op foto's. Blijkbaar waren dit gewone, soepele leidingen zoals we ze kennen bij de gewone aanhangwagens.
Er moeten wel nog 2 veiligheidskettingen komen tussen aanhanger en Humvee maar dat is alles.
 
Hey, :)

Ziet er indrukwekkend uit man, met al die details. 8)8);)
Benieuwd naar zijn schilderjasje..
Ik kom nog niet toe aan het afwerken, miljaar...:angry:
 
Tijd voor een update.
Trailer werd geschilderd en voorzien van een beschermende laag Klir waardoor hij veel donkerder toont.
De volgende stap zal het aanbrengen van decals zijn, een zeil er boven op, weathering en drybrushing.





Ondertussen ook de Humvee in de Klir gestoken en enkele decals aangebracht en hij zal samen met de trailer geweatered en gedrybrusht worden.
 
Kijk dat ziet er verdorie interessant uit.Die bruinrode kleur heb je laten overheersen, ik ben benieuwd hoe het weatheren hierop gaat uitpakken. Volgens mij erg goed.
 
Hey, :)

Inderdaad, den klir laat uw model verdonkeren. Ik ondervind het ook op mijne protz en zijn kanon. Zou moeten verder doen met drybrushing / washes leggen, maar het is te warm op mijn kamer dat de verf gewoon aan het opdrogen is waar ik bij sta, vandaar ik ga wachten om verder te werken aan dat kot. :wub:

Uw model is heel goed gekomen in die kleuren, gaat ge hem sterk verweren of niet?? In de woestijn gaat de verf heel erg lijden onder de 'zandstraalbeurten' die ze soms te verduren krijgen. :unsure:

Goed bezig E. ;)
 
Sterk verweren ? Neen. De foto toont een voertuig + aanhanger die nog gespoten zijn in de Nato camo terwijl zij reeds operationeel ingezet zijn in de woestijn.
De achtergrond toont trouwens een zandstorm op komst maar dit ga ik nu eens niet namaken hé.
Het voertuig zal wel gecamoufleerd worden door een Nato camouflagenet om de reflectie van de zon op de voorruit te beperken maar ik ben van plan om deze zo te presenteren op een kleine vignette inclusief kopie van de foto waar ik mijn inspiratie vandaan heb gehaald.
 
Het heeft een beetje geduurd maar we zijn hier terug.
Eerst enkele foto's van de Humvee met de trailer, pas gespoten en bekleed met een laag Klir.





Na weathering, drybrushing, laag matte vernis, enkele lagen dust en verdere afwerking wat de truck betreft hier dan enkele foto's van hoe hij er ongeveer zal moeten uitzien.
Ik heb "Clear Lenses 4mm" van Resicast gebruikt om de koplampen na te bootsen. Natuurlijk zal ik deze wat matter moeten maken vermits mijn voertuig in de woestijn operatief is.
Ondertussen begonnen de woestijn na te bootsen op een fotokader voorzien van echt zand uit Qatar.





Tot later.
 
Erwin dat ziet er al goed uit, en als je dan terug kijk naar de eerste foto`s dan is er weer een model gered knP WERK

Ron
 
Hij ziet er inderdaad al veel beter uit zo. Het enige dat ik nog zou doen is het loopvlak van de banden terug iets zwarter maken omdat deze in contact komen met de grond en daar eigenlijk niet veel geen dust kan aanhangen.
Zodat het dust die in de groeven ziet beter te zien zou zijn.
 
Prachtig werk is dit, en heel netjes uitgevoerd allemaal. Bijvoorbeeld die koplampen, die zitten er strak in !
 
echt realistic erwin en het word nog echter met het zand uit qatar,de voorruitjes zijn echt af,proficiat
 
Zoals de mensen voor me al vertelden zeer mooi geslaagd werkje, die voorruiten vind ik ook machtig gedaan ;p
 
Puik werk man !!
Die dusting is da pigment, pastel of verf ?tis wel bien...

Verder no comments.
 
Sluit me aan bij mijn voorgangers, het ziet er echt super uit.
 
Puik werk man !!
Die dusting is da pigment, pastel of verf ?tis wel bien...

Verder no comments.

Iedereen bedankt voor de commentaren.

De dusting tot nu toe is gewoon spuitwerk met Vallejo Model Color 70819 Iraquian Sand gevolgd door 837 Sand Light.
Het echte "dusten" moet nog komen mits gebruik van MIG poeders Beach Sand en Light Dust.
 
Hey,

Waouw, net terug van reis en ik zie al een serieuze vooruitgang, het is bijna af, prachtig gedaan, zeker het tsof op de voorruit.
 
Vandaag 01 Augustus 2010 beschouw ik de Humvee als afgewerkt op zijn diorama.
Jammer genoeg is mijn fototoestel op werkbezoek in Spanje alwaar deze foto's moet schieten van zonovergoten toeristische plaatsen, dolfijnen, familie en vrienden.
Om deze reden, en om jullie toch maar een voorsmaakje te geven van wat jullie toch noch te wachten staat, deze foto's, genomen juist voor het vertrek van de camera één week geleden.





















Let er op dat bepaalde stukken nog een matte vernis moeten krijgen en dat het voertuig nog moet gemonteerd worden op de basis, dat het nog moet bestoft worden en dat zowel het camouflagenet als de antennes nog moeten aangebracht worden.
Dit is ondertussen gebeurd maar geen foto's beschikbaar.

Tot later.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan