Hoofdsponsor

1/76 M16 Halftrack [wip]

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
5.722
Heb vandaag dit kitje gekocht,
omdat ik hier technieken op wil oefenen voor een ander model waar ik binnenkort ga aan verder doen. (auto)
Is een leuk klein kitje met niet al te veel onderdelen.
Maar met een leuk ondergrondje bij.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Is inderdaad een leuke, is ex-Matchbox.
 
Is inderdaad een leuke, is ex-Matchbox.

Dacht het al Erwin, aan de schaal te zien.
Heb er vroeger zo een paar gemaakt als klein manneke.
En vond het toen al leuk dat er ondergrondjes bijzaten.
 
Zal deze met plezier volgen.
Benieuwd welke technieken je er allemaal zal op loslaten...
 
Succes Jelle met dit model. Ik dacht eerst al dat je van onderwerp veranderd was (van auto naar militair) voor ik het topic las.
Ik volg.
 
Auto's blijft mijn hoofdbouwding.
Wil hier wat technieken op proberen om deze daarna op een auto toe te passen.
Wil hier wat proberen met de producten die ik liggen heb.
Filters, washes, rainmarks, ...
Denk alleen dat dit model wat te klein is om de haarlak techiek op te oefenen.
 
Denk alleen dat dit model wat te klein is om de haarlak techiek op te oefenen.

Je kan misschien de zout techniek er op proberen. is in principe hetzelfde als haarlaktechniek met dit verschil dat je zout legt op de plaatsen waar de volgende laag verf er weer af moet.
 
Blij je eens te zien bij het militaire.... alvast succes met de bouw!
Zet een stoeltje bij ;)
 
Kgaan deze zeker volgen omdat ik zo ene liggen heb op 1/35...!
Veel succes Camaro69...!!

grtz yves,
 
Eigenlijk dien je zo'n vintage kit ook vintage af te werken, zonder al die washes en andere prullen van tegenwoordig, eerder Verlinden style, met wat drybrushing en één vuil olieverfwashke. Dit katapulteert me onmiddellijk naar de goeie oude tijd, mooie herinneringen !

Het is goed dat de modelbouw een ontwikkeling meemaakt zoals de laatste jaren reeds het geval is, want modellen waren nog nooit zo bedrieglijk realistisch afgewerkt, maar ik wed dat de modelbouwers van toen meer plezier in hun werk hadden dan velen onder ons nu waar slechts de wedstrijdtafel telt en de ENIGE maatstaf is.

Leve dit soort kits !
 
Klof op Guy.
Al die nieuwe trucjes en verftechnieken zijn heel mooi maar ze kunnen slechts mooi zijn als ze op een goed gebouwd model worden toegepast en het is daar dat de echte modelbouw zit.
 
We zetten er een stoeltje bij, kan je ons iets meer uitleggen welke technieken je gaat uitproberen. ..
 
Hey,

Hehe, ik heb er hier zo een hele boel van liggen die met de tijd wel zullen gepost worden, allemaal originele Matchboxen.. :)
Bij mij is de modelbouw zo begonnen en ik wil die oude kitjes terug bouwen en afwerken naar de maatstaven van nu, welke die ook mogen zijn natuurlijk.... ;)
Hetgene wat Guy zegt is ook waar, vintagekits die je zo af te werken...;) :)
Ook die hebben we hier liggen, enkel van mijn originele kit zijn de tracks verstorven, ik zal mogen schrijven naar Revell.....
 
Bedankt aan de volgers.
Vintage zou idd eer doen aan deze kit.
Maar wil deze echt gebruiken om technieken op te oefenen.

We zetten er een stoeltje bij, kan je ons iets meer uitleggen welke technieken je gaat uitproberen. ..

De dingen die ik hier wil uitproberen zijn,
filter (om de kleuren wat te verzachten)
wash om de accenten naar voor te brengen.
Aflopend roest.
Rainmarks.
Misschien met pigmenten iets proberen.
Misschien chipping.
Wat roest.
 
Spannend Jelle, lekker losgaan kan soms baanbrekende progressie inhouden. Hou ons op de hoogte en ivm. roest mag je me altijd aanspreken (in zoverre dat ik iets kan bijdragen).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan