Hoofdsponsor

1/35 M1151 Enhanced Armament Carrier [!]

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJs
  • Startdatum Startdatum
@ Buzzy10719: had idd een messing plaatje kunnen gebruiken voor het schild, maar omdat het een beetje een speciale vorm was om de raampjes er in te monteren
heb ik geopteerd om de originele wat af te schuren.

@ Grijze Wolf: Ge bent idd juist over de raampjes, die worden voor een deel in het kleur van het VTG geschilderd

@ Famo: Is idd eens helemaal wat anders.

Heb er al met verschillende gereden en dat rijdt toch goe zene zowel militair als personenwagen
en al knap bezig.

@ Rik : Ja das een schoon voorbeeld, maar dan moet ik nog één bij kopen en maken en heb nu al zo weinig tijd om te modelbouwen :wacko:

UPDATE 3

De upgrade voor de .50 is toe gekomen en is er eentje van Aber (35 L-80)

attachment.jpg

Na 2 dagen snijden, boren, plooien, lijmen, solderen en de nodige scheldwoorden... :D
is dit het resultaat

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Aan de vergrendelings pinnen moeten er normaal nog kettinkjes komen maar zal die waarschijnlijk weglaten
want de meegeleverde zijn niet echt naar mijn zin, wat aan de platte kant :wub:

Ook heb ik wat de tijd gevonden deze week om ook eens de AB ter hand te nemen.

Heb wat Tamiya verf en verdunner op de reutel ;) gemengd en begonnen met het interieur te spuiten.

Eerst wat zwarte preshade gezet en dan Nato green erover en deze nadien wat opgelicht.

attachment.jpg

De zetels kregen dezelfde behandeling

attachment.jpg attachment.jpg

En het communicatie materiaal ondertussen ook maar voorzien van een verfjasje

attachment.jpg

En omdat de vehicle in dessert yellow komt heb ik besloten om de motorkap in Nato kleuren te steken om wat variatie
te krijgen en de eentonigheid wat te breken. En met dat we toch bezig waren met Nato green deze dan ondertussen ook
maar een kleurtje gegeven.

attachment.jpg

Alles werd ook voorzien van een laagje clear om de verf te beschermen tegen de verdere weathering behandelingen.

Zo dat was het weer voor deze.

Sluit ik mij helemaal bij aan Tom.
Pracht van een 50cal. Ook camo schema is netjes gedaan.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark

Update 4

Wat begonnen met het interieur te monteren en wat stof aan te brengen
door gebruik te maken van de producten van AK

Eerst breng je het aan met een penseel (gele pijl) eventjes laten drogen en dan het overtollige terug wegnemeen
met een licht met white spirit bevochtigde penseel (rode pijl)

Dit is het resultaat op de midden tunnel

attachment.jpg

Een overzicht van het volledige interieur

Ook de pc werd aangepakt, toesten geschilderd en een landkaart als beeldscherm.

attachment.jpg

En eens een voorbeeld van een voertuig 1/1

attachment.jpg

Zo dat was het weer voor deze ....

DJs, welke van de twee laatste foto's is het 1/1 voorbeeld ?

Ik bedoel maar : prachtig resultaat ! Het interieur is mooi verweerd, het beeldscherm is levensecht.
Al een hele vooruitgang sedert de laatste vergadering.

We blijven volgen.

Groeten Rik

DJ's ,Hartelijk bedankt voor het delen van je werkwijze,van hoe je stof aanbrengt met de producten van AK.
Duidelijke uitleg ;) want niet iedereen is thuis met AK producten en/of werkwijze/behandeling.
Je bent er weer iets prachtigs van aan het maken :)

@ Inflandersfield : We doen ons best en zal hem volgende vergadering nog eens meebrengen.
@ Silenoz : Thx
@ Danny & Peiper : Heb die producten ook nog maar een paar keer gebruikt en moet zeggen tot nu toe ben ik er wel tevreden over. Ge moet er wel mee leren werken en geen schrik hebben om het aan te brengen want je kan het redelijk lang bewerken tot je het gewenste resultaat hebt. Heb eens de demo van Mig bekeken en moet zeggen dat heeft mij wel geholpen om het te gebruiken.
Hier de Demo Mig AK products

Is het resultaat van een IED (improvised explosive device), ge moet op dat moment er maar inzitten.

indien geïnteresseerd moet ge maar eens googelen

Grtx Jan

Laatst bewerkt:
Ik was ervan overtuigd je Improvised bedoelde Jan.. :)
Maar een googletje deed me anders inzien..

maar zeker een mooie foto..

was blijkbaar nog niet goed wakker, bedankt.
Blijft **** als ge erin zit op het moment dat het afgaat.

Grtx Jan

Terug
Bovenaan