Hoofdsponsor

1/35 M1070 Gun Truck

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Ik vind PE prachtig. Het geeft zo'n meerwaarde aan een model maar het is zeer moeilijk voor een beginner zoals ik. Ik kijk dus altijd met heel veel bewondering naar iemand die dit spul zo geweldig onder de knie heeft... Ik volg dan ook met argusogen.
 
Bedankt aan de volgers, thanks! Vandaag waren er drie handleidingen tegelijk te volgen want ik ben al aan het interieur begonnen, aangezien ik de rest thuis had laten liggen (en op zaterdag ben ik zelf niet thuis). Voor het interieur ben je aangewezen op Eduard, want de Voyagerset is voor de buitenzijde. En dan is er tegelijk nog wat PE uit de kit nodig.

19e01faacc7fa566e2490e728db1de80.jpg


Het dashbord is op zich gedetailleerd genoeg, maar je zou over alle knopjes ook decals moeten gaan kleven en dan is het beter om het geprinte PE van Eduard in de plaats te zetten. Je verliest daarbij iets aan diepte omdat draaiknopjes, klinknagels en lichtschakelaars allemaal geprint zijn en niet gegoten. Maar alles zit al in de kleur en met de metertjes en stencils allemaal op hun plek. Ik besloot om het instrumentenpaneel uit de console te zagen, anders zou het nooit lukken om het rode deel uit de handleiding keurig te verwijderen zonder littekens.

a9fd5db70f5256fe0ebfa3c8e9f1b7cf.jpg


De wijzerplaten zijn in twee lagen PE opgebouwd, je kan hier later nog een glaasje in gieten met blanke lak. Het zal uiteraard nodig zijn dit PE nog af te plakken voor het schilderen. Achteraf opplakken zou toch niet gaan, want dan is de rand van het PE nog glanzend.

73827ab3de2b25203d2f9beab8672989.jpg


Hier zijn ook wat stukjes van het ongeschilderde PE uit de kit toegevoegd. Een ding dat ik wel opmerk in mijn referentieboek, is dat het paneel rond de wijzertjes daar zwart is en niet groen. Dat omschilderen zou ons te ver leiden.

d447ba1e2cb2946777587deab49bf513.jpg


4f11d63303a25098c7b621cfb9e3ddf7.jpg


Van de beurs van Tienen had ik naast enkele aanmoedigingen ook twee setjes van Legend en een figuur van Maim meegenomen. Die leken me best bruikbaar voor dit project. De twee rechtse zijn ter vervanging van de bewapening uit de kit, waarvan ik vermoed dat die niet helemaal op het niveau van de rest van mijn upgrades is. Het is een MK19 grenade launcher en een .50 machinegeweer. Die zullen later aan bod komen. Nu bouw ik eerst de figuur die ik had gekocht om een van die dingen te bemannen.

e8dd14100e4f50ed82eec1d8e1936a79.jpg


Deze zullen niet nodig zijn, een white metal aanvalsgeweer en een laservisier. Voor dat laatste heeft de figuur een opening in zijn voorhoofd die dichtgemaakt zal moeten worden.

61fc1f2922f64089bfa135e373f331a2.jpg


Wat op de cover niet zichtbaar was, is dat deze figuur een backpack draagt. Ik vraag me af of dat wel te verenigen is met de rol die ik aan hem wil toewijzen als rear gunner. Hij zal fysiek wel passen in de opstelling, maar daarbij heeft hij natuurlijk geen bepakking nodig. Helaas zou dit wel wat zaagwerk onder water betekenen om het er af te halen. Wat me ook opvalt in vergelijking met de figuren van Black Dog is dat de kledij slechts op het niveau van een standaard styreenfiguur is, met vlakke plooien.

1ca1e0a21585cf8cb8ed196eaff3eefb.jpg


Het verschil is meteen zichtbaar, al is de aanzet voor de armen bij Black Dog nogal rudimentair, met ook wat luchtbellen en missende vingers. Hier zal geplamuurd moeten worden.
 
Dat wit metalen geweer ziet er toch maar crap uit, je zou beter verwachten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan