We hebben een beetje verder gewerkt aan de bovenkant van de romp, nl. de roosters die in het kit-stuk gegoten zijn moeten vervangen worden door PE roosters
In de opstaande wand (rode pijltjes) hebben de gastjes van Italerie vergeten 3 verluchtingsroosters te voorzien. Wel is er 1 van die roosters voorzien in de PE-set maar die zou dan gewoon moeten gekleefd worden op de pvc !?! ( welke rare kwieten zijn me dat ?) Dus hebben we de gaten maar zelf gemaakt en om de roosters hetzelfde uitzicht te geven, die dan ook maar zelf gemaakt uit een rooster-overschot die hetzelfde uitzicht heeft als het rooster in mijn referentie materiaal.
Trouwens dat referentiemateriaal werd mij bezorgd door onze Erwin, waarvoor nog maar eens een dankwoordje. Als ook aan de andere forumleden natuurlijk ,die mij referentiemateriaal bezorgden !!
De roosters geplaatst uit de PE set
De gescratchte roosters uitgesneden en geplaatst
En het voorlopige uitzicht
Nu moeten er onder de roosters nog bakjes komen zodanig dat je, indien je doorheen het rooster zou kijken ,je niet in een eindeloze diepte zou zitten staren. Die zullen in het zwart gespoten worden.
De roosters in het opstaande gedeelte zitten in werkelijkheid ingewerkt in de dikte van de plaat net zoals hier op het model.
Het grote horizontale rooster is eigenlijk niet juist. Het PE rooster toont een geweven struktuur terwijl het in werkelijkheid een rooster is met gewone rechthoekige gelaste gaten
Ondertussen heb ik ook al de grote stukken samen gekleefd om zodoende een beetje vooruitgang te zien, maar dat zal dan wel in een volgende update te zien zijn als ze verder afgewerkt worden.
Chow é