Hoofdsponsor

1/35 M-ATV Kinetiic [!]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jip
  • Startdatum Startdatum
J

Jip

Guest
Hallo,

Na wat aanmodderen, projecten om zeep helpen was het tijd voor een pauze met vakantie. Daarna eerst de hele werktafel opgeruimd en een eenzaam project eerst grotendeels afgerond: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=10454

Omdat ik meer dozen en half gebouwde zaken had staan, heb ik daar eerst een inventarisatie van gemaakt en een van die projecten staat nu op tafel. Het gaat hierbij om de M-ATV van Kinetic. Om het geheel meer aan te kleden heb ik enkele setjes van Eduard aangeschaft, een Voyager M-ATV basis set en de wielen zijn van ET-Models, omdat het rubber wat bij het model zit stinkt en dat motiveert niet echt om ze aan te brengen.

Tekst is ook niet alles en daarom wat beeld.
Ik bleek zowaar een plaatje gemaakt te hebben van de doos. :D

001-Basisdoos.jpg

Inhoud
002-Inhoud%20doos.jpg

Het opvrolijkwerk.
003-Extraas.jpg

Met wat zoeken op internet vond ik informatie dat de bouwtekening niet helemaal klopt en in een aantal joetuup filmpjes waren de correcties aangegeven. Het kost wat kijktijd maar dan heb je ook wat en als ik de filmpjes terug kan vinden dat plaats ik de link.

Zoals gezegd was ik eerder aan het model begonnen voordat het op de plank der verstofden terecht kwam en ergens in de krochten van mijn harde schijf vond ik enkele foto's van toen met het idee zoals het had kunnen worden.
004-Bouwfase1.jpg

Alleen toen had ik te weinig geduld en ging het mis, baalde ik als een stekker, geen zin meer, doos in de kast en de tijd deed zijn werk.

Terug naar het heden. Het interieur is deels gesneuveld en dat ga ik nu vullen met dozen etc en wat overgebleven is heeft een kleurtje gekregen wat nog wat afgewerkt moet worden omdat foto's hard en meedogenloos fouten laten zien. :@
003-Intterieur.jpg

004-Dashboard.jpg

Verder is het chassis aangepakt, de eerste bekabeling is aangebracht en meer zal volgen omdat meneer Kinetic zich niet echt uitgesloofd heeft.

Achtervering.
004-Bouwfase1%20bekabeling%20achter.jpg

Meer kabels en wat ijzerwerk.
001-Chassis.jpg

002-Chassis.jpg

Dat was het voor nu. Nu hopen dat het me lukt dit af te ronden tot een toonbaar model, die dan niet helemaal correct is, aan de andere kant, af en toe wat dichtelijke vrijheid moet ook kunnen. :D;)

Grt Johanna

Dit is een probleem die ook hier regeert, meer onafgewerkte modellen in de kast dan afgewerkte op de plank :8

Je model begint toch aardig in de goede richting te gaan, mooie extras die je er op hebt geplaatst.
Benieuwd naar de volgende update ;)

Dat geloof ik graag en ik ben vast niet de enige die met dit probleem worstelt. Geduld, motivatie, tijd, rust, vast nog meer zaken die een project maken of breken en daarnaast heb ik handen die niet alles meer doen zoals mijn hersenen het wel willen laten doen en dan ga ik net te ver en sloop meer dan nodig en leren doceren is lastig als je een warhoofd bent ;) Toch ga ik proberen dit model tot iets redelijks te brengen en houd me niet echt aan de werkelijkheid deze keer en maak er iets creatiefs van. Nu ik de Stryker weer met olieverf bewerkt heb en de rest van alle potjes en flesjes weggezet heb voelt het ook beter en dan moet het wel goed komen dacht ik en ondertussen staat de rest wat ook niet af is zelf te verweren, stof en kattenharen doen hun werk zonder probleem :-)

Ik heb deze kit ook in mijn stash en ik heb er al wat voorbereidend onderzoek op zitten. Je hoeft inderdaad niet zo nauwkeurig de werkelijkheid na te bootsen bij deze, want dat doet Kinetic ook niet. In vergelijking met de Panda models kit zijn de onderdelen groter, het lijkt of ze zo'n 5 à 10 procent te groot zijn. Je moet er dus bij het kopen van aftermarket goed op letten of het juiste merk vermeld staat. Sommige upgrades bestaan zelfs voor de beide merken.

Wat ik alvast gekocht heb, is het prachtige foto-overzicht van AK Interactive. Zo kan je toch checken in hoeverre er aanpassingen moeten gebeuren. Ook hoop ik dat er op het moment dat ik aan de M-ATV ga beginnen, iemand met een RPG-net uitgekomen is.

Succes met het opnieuw opnemen van deze kit!

Terug
Bovenaan