Hoofdsponsor

1/35 Linking up with the men from Utah Beach. [wip]

Hier ook weer een geweldig voertuig door zijn vormen en knap gemaakt.
Kijk uit nar vervolg.
 
Wel speciaal op die Greyhound.
Al die lichten, dat gaat hier nog een rage worden. :laugh:
 
Bedankt collega's.

Die led's inbouwen vind ik gewoon leuk om te doen, het geeft ook een mooi effect als het donker wordt in mijn vitrinekast. :P

De Sherman staat ook al klaar om in de primer te spuiten, alle onderdelen doe ik terug afzonderlijk om na de basiskleur verder te kunnen werken met het penseeltje.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


En nu de airbrush bovenhalen.

Grtz Bart.
 
Hier zijn we terug met een update,
De Sherman is voor het grootste deel gebouwd. Enkel de tracks, de .50 cal en de bepakking zit er nog niet op.
Ook de primer en de basiskleur zijn er al op gespoten. De Pioneer werktuigen en de loopwielen hebben al hun definitieve kleur.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Morgen alles met een laagje vernis voorzien om dan verder te kunnen werken.

Grtz Bart.
 
Die lichten zijn wel mooi, ik weet alleen niet of er in dit geval geen blackout condities verwacht worden. Het hangt er van af of je miltaire actie wil laten zien of niet, denk ik. Mooie voertuigen alvast!
 
In black out rijden is zelfs nu nog geen lachertje, in die tijd gewoon een ramp.
Het kan gerust zijn dat brandende lichten een afgesproken conventie zijn bij een link up met een ander bataljon ook overdag.
 
Rudi ik gebruik Vallejo's grijze Arcylic Polyurethane Surface Primer, volgens sommigen spuit dit moeilijk maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik spuit de primer met de airbrush zonder het te verdunnen.

In verban met de lichten: Grijze wolf heeft zeker een punt, in blackout (zonder verlichting) of op oorlogslichten rijden is niet zo simpel. Je moet als chauffeur heel geconcentreerd zijn.
De lichten konden dus ook perfect als aan soort herkenningsmiddel voor bevriende troepen worden gebruikt.
Al is het niet mijn bedoeling om dit na te bootsen, t'is gewoon een leuke extra voor in de vitrinekast.

Het verloop voor de Sherman:
Ondertussen heeft de Sherman als een Laagje vernis gekregen, de decals zijn geplaatst.

attachment.jpg


attachment.jpg

De Sherman heeft nu nog een glanzende schijn, maar dat zal snel verdwijnen wanneer ik er matte vernis over spuit, vooraleer ik dit doe werk ik nog eerst de tracks en de bepakking af.

Grtz Bart
 
De Sherman is klaar voor zijn bemanning te krijgen.
De glanzende schuin is verdwenen dankzij een laagje met matte vernis, de bepakking zit er ook op en de tracks zijn geplaatst.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


De bepakking op het achterdek, het dekentje is zelf gemaakt van papieren zakdoek.

attachment.jpg

De bepakking vooraan.

attachment.jpg


En uiteraard op de toren.

attachment.jpg


attachment.jpg

Voor wie nog twijfelt, ja hoor ook deze koplampen branden. :laugh:

attachment.jpg


De verdere werken ga ik samen met de M20 en de Willy's jeep doen, om zo een zelfde stijl van verwering aan te houden.

Grtz Bart.
 
Mooi gedaan al heb ik twijfels aan de kleur van de tracks maar ben dan ook geen kenner in deze materie.
Ik vermoed dat er toch wat meer aflijning komt al lees ik in de laatste zin dat hij klaar is en alleen nog de figuren erop komen?.
 
Dat gaat hier toch ook vlot vooruit hoor!
Wat die tracks betreft vermoed ik dat je Track Color hebt gebruikt en dat is een goede basis maar ze zouden meer uitkomen indien je ze nog een black wash zou geven. De opstaande stukken aan de binnenkant van de tracks zou ik meer accentueren met zilver of een metaalkleurig pastel potlood.
 
Pascal en Erwin, de tracks zijn nog niet volledig af, net zoals de Sherman moet er nog heel wat verweerd worden.
Voor de tracks wil ik deze richting uit:

Fotos enkel als referentie.

attachment.jpg


attachment.jpg

Dus iets minder metaalkleur maar iets meer stof.

Nu vandaag de M20 verder afgewerkt.

De bepakking ligt er op.

attachment.jpg


Eerst een pin wash met een mengseltje van zwarte en Raw Umber olie verf, om daarna verder te gaan met een serie drybrushes met verschillende tinten kaki/groene tinten. De US Olive Drab in WW2 was een verf die moeilijk afging, daarom ben ik ook niet te ver gegaan in het verweer proces. Dus enkel lichte schrammen.
Omdat deze troepen van Utah Beach komen heb ik een lichte stoflaag aangebracht met een geel-oker pastelkrijtje. Vooral rond de wielen en op de wielen.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


De volgende is de Willy's jeep die net dezelfde kuur zal onder gaan.

Grtz Bart.
 
Als dit de voorbode is voor de cherman gaat dat allemaal super zijn.
Vind deze alvast zeer gelaagd.
Top
 
Bedankt mannen,

Vandaag staan de Willy's en de Sherman op het programma.
Ik begon met de Willy's, gewoon omdat deze klein is en dus snel vooruit ging. De werkwijze bleef hetzelfde als bij de M20.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Vervolgens kwam de Sherman aan de beurt.

attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Ik twijfel nog om de V-schoenen toch nog een klein beetje te bewerken met een grafietpotlood, gezien hij toch op stenen rijd

Nu alles op de diorama plaatsen, de draden onder de diorama weg werken.
Met de bemanning van de voertuigen wacht ik nog even , omdat ik nog niet echt uit ben hoe de interactie te maken met de paratroepers en de aankomende infanterie. We zien wel.

Grtz Bart.
 
Hallo Bart. De verwering die je aangebracht hebt komt zeer realistisch over. Kijk uit naar het vervolg. Willy.
 
Zoals verwacht zeer knap bezig en volg met volle teugen .
 
Thanks Willy en Pascal.

Tijd voor een grote update: de figuren.

Gisteren de mijn verzameling van US Soldiers WW2 erbij genomen, armen, benen, hoofdjes en bovenlichamen gesorteerd op paratroppers.
Zoals de meesten al weten bouw ik mijn figuren meestal nooit recht uit de doos, tenzij de poses me bevallen.
Dus begonnen met het samenstellen van de figuren, opwerken van de openstaande naden met wat Green Stuff en dan verwijderen van de meeste gietnaadjes.

13 Paratroopers staan al in de startblokken om een laagje primer te krijgen. Wel zonder hun martiaal omdat ik deze afzonderlijk wil schilderen, dat maakt mij het mogelijk om het uniform mooi te schilderen zonder te moeten friemelen rond het martiaal.

Reeks 1:

attachment.jpg

Reeks 2

attachment.jpg

Reeks 3

attachment.jpg

Reeks 4

attachment.jpg


Dit zijn nog maar de eerste 13, ik wacht nog op een bestelling om de rest erbij te voegen. Daarna moet er ook nog infanterie bij komen natuurlijk.

Zo ziet alles eruit op de diorama.
Zicht op de straat...

attachment.jpg


attachment.jpg


Zicht op de brug..

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Ééntje met een Mohawk kapsel mag uiteraard niet ontbreken

attachment.jpg

Medic.....

attachment.jpg

Eerste verdiep tweede huis. They are here...

attachment.jpg

Tweede verdiep, tweede huis. Wounded...

attachment.jpg


attachment.jpg

Tweede verdiep, eerste huis... Tanks?? (aan de kast wordt nog aan gewerkt)

attachment.jpg

Zolder eerste huis...

attachment.jpg


attachment.jpg

Nu nog wat gietnaden wegwerken en primer spuiten.

Grtz Bart.
 
Dat ziet er een goed geladen diorama uit.
Zie dat er zelfs één bij zit van de "Filthy Dozen" met zijn haar in Cherokee stijl.
 
ziet er echt veelbelovend uit, succes met het figuur schilderen
 
Helemaal mijn ding zoiets he.
Goede setting wat toch belangrijk is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan