Hoofdsponsor

1/72 Light tank M3 Stuart Mk.I [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update van de werken...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Er begint "leven" in te komen Yves. Ziet er al goed uit.
Je moet alleen nog eens een schuurpapiertje over de loop halen... Er zit nog een flinke naad bovenop.
Vooraan zou ik de loop een weinig uitboren, kwestie van diepte te geven aan de loop.
Verder, goed bezig man.

Mark
 
oef, dat ziet er (terecht!) al veel minder groen uit dan de vorige foto's! Foto's zijn rotdingen ;)
 
oef, dat ziet er (terecht!) al veel minder groen uit dan de vorige foto's! Foto's zijn rotdingen ;)

Idd soms is de plaats waar de foto wordt genomen minder gunstig voor het resultaat, heb nu ook wel een deel van de raad van de Swa opgevolgd ivm de kleuren , was een beetje laat opdat er al een primer opstond maar ik ondervindt als beginner toch dat je met kleurenbasis, pre shade en primer op termijn veel beter resultaten kan krijgen naarmate ondervinding

Grtz yves,
 
Hoi Model(bouw)kameraden ;-) ,
Heb wat voortgedaan met mijn tankie,wat drybrushen en oilwash..
De figurant op de tank is een gedachtenspeling maar geen must,maar in een dio met andere militaire voertuigen zou dat wel een leuk gegeven zijn..denk ik (een beetje vooruit).
Decals zijn aangebracht,zou er wel nog wat modder aan willen toevoegen en daarna een matte vernis om het geheel af te sluiten..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Raad, idee's en opmerkingen zijn welkom...

Grtz yves,
 
Yves, persoonlijk zou ik het kereltje niet op de tank laten zitten. Als de koepel draait krijgt hij een dreun van de loop...
Nee gekheid hoor, Naar gelang waar je je dio'tje wil situeren kan dit best, waarom niet ?
Voor het overige ziet het er goed uit. Voor wat betreft het aanbrengen van de modder, moet je er wel rekening mee houden of de modder al dan niet "vers" is.
Verse modder blinkt namelijk door het vocht wat er in zit. Opgedroogde modder daarentegen is wel mat van uitzicht.
Dus "bevuiling" van de tank kan ook weer in functie van je te bouwen dio.
Bekijk ook de kolf van je figurant zijn geweer nog eens... volgens mij heeft hij er nog een flinke naad opzitten. (nadeel van die macrostand op een fototoestel)
Ik ben niet zeker maar ik denk dat de tank commandant ook nog een naadje heeft over zijn hand en arm (misschien even checken ?)...
Voor de rest goe bezig want ik heb ook gezien dat je de naad over de loop van de tank en de voorkant van de loop hebt aangepakt ;) ^^

Mark
 
Thanks Mark, da kereltje hou ik in beraad op de moment van het maken van het dio alsook de modder, die naden ga ik wegwerken eerst bij de tankbestuurder dan kan ik deze kit even een plaatsje geven ;-)
Over het dio ben ik nog nie uit qua omgeving, er komen buiten deze nog de speed tractor, gmc cargo truck , howitzer 105 en/of howitzer 155 ... en infantry !
Suggesties zijn reeds welkom

Grtz yves,
 
Misschien ergens op het erf van een grote boerderij of een weiland, een soort van rustplaats? Waar ze ook het materiaal in orde brengen, enkele figuurtjes die aan het sleutelen zijn? Een grote tafel met etende soldaten er rond?
 
Heel knap gedaan, zeker op deze schaal. Meer dan lof hiervoor! Alleen lijken op de foto's (gezichtsbedrog?) de rol op de hull en de kist op de frontfender vrij nieuw. Misschien nog wat bewerken met een wash en/of pigmenten. Als je de figgies gebruikt zou ik hier ook nog een keer naar kijken. Het is maar een gedacht, hé.
 
Heel knap gedaan, zeker op deze schaal. Meer dan lof hiervoor! Alleen lijken op de foto's (gezichtsbedrog?) de rol op de hull en de kist op de frontfender vrij nieuw. Misschien nog wat bewerken met een wash en/of pigmenten. Als je de figgies gebruikt zou ik hier ook nog een keer naar kijken. Het is maar een gedacht, hé.

Maar een goe gedacht...Swa! Bedankt voor de lof, idd wat die stukken betreft daar kan nog wa meer sleet aangegeven worden, en de figuren krijgen nog een weathering voor ze hun eindelijke bestemming krijgen (dio) !
Hoe meer ogen hoe meer visies en...beter resultaat hé !

Grtz yves,
 
fantastisch spuitwerk :) en leuk model straf hoe zo iets toch veel detail heeft :)
 
Klein maar fijn gedaan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan