Hoofdsponsor

1/72 Light tank M-24 Chaffee [wip]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Ben nu begonnen aan al één van de twee Chaffee tanks die ik ga gebruiken voor mijn samengesteld dio..

attachment.jpg

Wat extra's
attachment.jpg

En we beginnen...
attachment.jpg

attachment.jpg

En dankzij een tip op dit geweldig forum een lego winkelhaak voor alles mooi op elkaar te lijmen....;-)
attachment.jpg

attachment.jpg

Tesamen met mijn Howitzer in OD gezet...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het tot zover... tot de volgende..

Grtz yves,
 
Hey,

Mooie bouw, maar ook hier de mededeling om je OD wat meer op te lichten, het geeft echt een meerwaarde aan je model.
Goe bezig, eindelijk iermand die zich nog wil bezighouden met de brailleschaal, we geraken stilletjes aan in de vergeethoek.... :) ;)
Ben benieuwd naar je diorama... :)
 
Goed begin van de werkzaamheden Yves.
Ziet er een mooi kitje uit.
Ik blijf je volgen.

Mark
 
Dat ziet er heel mooi uit.
Ook ik blijf volgen, zal je van het monteren van de tracks ook een fotoshoot maken? Die ondingen krijg ik er maar niet mooi op. Ondanks de tips van enkele forumleden.
 
Niet mis dit panzertjes
 
Hey,

Mooie bouw, maar ook hier de mededeling om je OD wat meer op te lichten, het geeft echt een meerwaarde aan je model.
Goe bezig, eindelijk iermand die zich nog wil bezighouden met de brailleschaal, we geraken stilletjes aan in de vergeethoek.... :) ;)
Ben benieuwd naar je diorama... :)

Bedankt Swaken,wat de OD betreft kan ook aan de belichting en foto liggen,trek al mijn foto's met de gsm maar zal eens een foto overdag in daglicht trekken en dan moet je uw visie nog eens geven...de kleur gaat wel nog vervagen omdat ik als tweede laag een beetje mud-kleur ga toevoegen wat het iets minder groen en donker maakt of als je een andere tip hebt ...give it too me!!!

Grtz yves,
 
Dat ziet er heel mooi uit.
Ook ik blijf volgen, zal je van het monteren van de tracks ook een fotoshoot maken? Die ondingen krijg ik er maar niet mooi op. Ondanks de tips van enkele forumleden.

Hoi Artex,zodra ik begin met de tracks zal ik het op foto vastleggen en posten,doorgaans kan je afhankelijk van het merk van de kit de tracks aaneen zetten en de er dan gewoon overtrekken,eerst wel zien of ze passen dmv voorzichtig te rekken....

Grtz yves,
 
@Interceptor,@Famo, Bedankt mannen... ;-)

Grtz yves,
 
Hey Yves,

OD kun je oplichten met geelzand, flesh, enz..
Normaal gezien heb je nu een basislaag gelegd. Voor je tweede laag zou je kunnen mengen, vb 50/50 met je basiskleur en je oplichtingskleur die je wenst te gebruiken. Daar het 1/72 is mag je gerust overdrijven, nadien breng je de gradaties terug met je filters, washes, enz...
Let op, bij het aanbrengen van je oplichtingskleur moet je in het achterhoofd houden dat je lichtinval van boven komt, maw alle bovenliggende horizontale onderdelen geef je een deftige oplichting, de zijkanten doe je ietjes minder zodat er een overgang onstaat van donker (onderkant naar lichter (bovenkant). Als je airbrusht, maak dan wel dat je verf sterk verdund is zodat je gradueel kunt opbouwen tijdens het spuiten.
Bij nog vragen, shoot.... :
 
Hoi mannen?heb het oplichten geprobeerd maar naar mijns inzien mislukt...AB werkte ook niet naar behoren maw frustratie,ben van plan om alles er weer af te halen!

attachment.jpg

Uw mening graag...

Grtz yves,
 
Jammer en van frustratie tijdens het spuiten weet ik alles van af :)
Maar alles eraf halen, zo dik spuit je toch niet?
 
Nee maar zit een beetje vast..moet ik er terug OD overzetten en dan nog eens proberen..? het was puur aan de AB te wijten die sputterde constant ,heb hem daarna volledig gereinigd maar had effe de goesting nie om terug te beginnen..

Grtz yves,
 
Yves, waarom nu niet het tegenovergestelde proberen ? Dus verdonkeren met OD i.p.v. op te lichten.
Zoals Ron ook al aangaf, zo dik heb je de verf toch niet gespoten ?
Persoonlijk zou ik ook niet alles er af halen hoor.

Mark
 
Hey,

Ik heb daarover een andere mening, maar da's wat het zo interessant maakt natuurlijk. :)
Persoonlijk vreet ik de verf af en begin opnieuw ;)
Het voertuig is niet zo groot, vandaar...
De verhouding van de verf is ook te grof, deze moet fijner afgesteld zijn, gebruik gerust 1 deel oplichting op 3 delen basis en sterk verdunnen zodat je controle hebt over het spuiten. Ik vermoed dat je verf te dik was, te zien op de foto's...
Start daarmee, staat het je niet aan wegens te flauwe vervaging, kan je nog steeds bijwerken.

Andere kleine vraag, heb jij toevallig geen tracks over van zo'n M24, ik heb een doosje liggen waarvan de tracks gewoonweg verstorven zijn, ik mag er niet kwaad naar kijken of het valt helemaal uiteen. Zeg maar je prijs indien je er over hebt. :)
 
Ok drie visies...;-)
@Ron: zou het idd kunnen proberen om er opnieuw een laag OD over te zetten..
@Interceptor: dat verdonkeren lijkt mij ook een oplossing, maar aangezien ik het ene nog nie onder de knie heb zou ik daarmee willen wachten..
@Swaken: met een nieuwe lei beginnen is het meest overzichtelijke maar dat afhalen van did verf moet ik eens opzoeken..
Ivm met de tracks kan je die van het extra kitbox hebben van black dog, is voor mij nog niet van toepassing om die aan te brengen ;-)

Alvasr bedankt voor jullie raad mijne heren,

Grtz yves,
 
Yves, dat "afbijten" van die verf, moet je niet letterlijk nemen hé...:P Dat is slecht voor de tanden :laugh::laugh:.
Je kan hiervoor gebruik maken van Mr. Muscle. Dat is een ovenreiniger.
Je steekt je model in een plastic zakje, spuit er het schuim bij en legt het vervolgens 24 u aan de kant.
Hierna open je de zak, en met behulp van een oude tandenborstel kan je de restanten verf er zo afwrijven.
Dit alles doe je terwijl je overvloedig spoelt met water.

Mark
 
Okey Mark, had bijna mijne loop al afgebeten :-) ,zal die sterke broer van Mr.Proper is gaan kopen,zal voor maandag zijn...Bedankt!!

Grtz yves,
 
Hey,

Indd, ovenreiniger is ideaal of ook isopropylalcohool van den apotheker kan ervoor dienen. Dit produkt is gewoon inwrijven op het model met een oorstokje en daarna gaat de verf vanzelfs af. Natuurlijk opleten geblazen, test eerst op een teststukje dat het plastiek van het model er tegen kan, of de resin.... anders heb je soms geen model meer....
Ivm de tracks, zeg maar hoe en wanneer en hoeveel en we proberen wel wat te regelen. :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan