Hoofdsponsor

1/35 leFH18/40 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@GUnit: bedankt voor de tip. Welk schuurpapier gebruik jij dan, ik vermoed fijn.
 
Pass idd een beetje op met het positioneren van het kanon, (de terugslag), die schuift nu lekker tot je plots een aantal stappen verder bent en vaststelt dat ie niet meer schuift ... en die stand is niet zo geschikt natuurlijk.
Ik weet niet wat Gunit gebruikt maar ik gebruik zelf het zwarte schuurpapier dat normaal met water gebruikt wordt. (doe ik niet) Ik ben daar tevreden van.
Je kan er zachtjes mee werken maar ook harder schuren als dat nodig is.
Je kan ook veel schoonmaken met een echt scherp mes en vaak werkt dat nog het beste omdat je nergens iets mee afschuurt dat niet moet.
Maar ik zeg hier vast niks wat je nog niet wist.
Hoe is de pasvorm van AFV?
 
PS, dat zijn precies de houten wielen die eropzitten. In principe zijn die voor paardentractie en niet voor mech. transport gemaakt. Nu maakt dat ook niet zoveel uit. Na 5 maand front is toch alles door elkaar gehaald, maar ik zou dan eigenlijk niet dezelfde camo op de 251 als op de 10.5 maken. Want die hoorden dan bij levering , in origine, niet bij elkaar. Dat is eigenlijk alleen maar een voordeel, dan heb je tegelijk meer kleurenvariatie.
 
Het lijkt er inderdaad op dat het de houten wielen zijn.
Wat de pasvorm betreft van AFV, daar ben ik heel tevreden over. Men moet wel wat voorzichtig zijn want de plastic is een iets hardere soort en breekt vlugger dan BV revell.
Zal zeker niet mijn laatste bouwkosten van AFV zijn die ik zal bouwen. De volgende heb ik trouwens al in huis (zie topic "nieuwe aankoop").
 
Zeker de houten wielen Buzzy. Ik gebruik fijn schuurpapier.
 
Ok, bedankt e GUnit.
Nu sta ik in twijfel of ik deze en de 251 dezelfde kleur ga geven of een verschil ga maken.
De wielen worden die ook gelakt of moet ik daar eerder een houtstruktuur (houtkleur) op zetten.:wacko:
 
De houten wielen waren mee geschilderd in de kleur van het wapen. Je kan zo'n zaken vinden als je even googelt, maar je mag het vanzelfsprekend altijd vragen hier !
 
De houten wielen waren mee geschilderd in de kleur van het wapen. Je kan zo'n zaken vinden als je even googelt, maar je mag het vanzelfsprekend altijd vragen hier !

Ik had op GOOGLE al eens gekeken maar vertrouw meer op jullie expertise.
De meeste foto's op GOOGLE waren ook bouwkits en de meeste echte foto's waren wit/zwart of onduidelijk waardoor ik niet echt zeker was.
Toch bedankt.
Nu kan ik terug verder.
 
Hey,

Heb vandaag al wat verder gedaan aan deze, heb echter een vraagje, er is toch niemand die dit nog liggen heeft ongebouwd?
Ik heb namelijk een stukje laten vallen en vind het niet meer terug.
Indien iemand deze kit nog heeft zou ik willen vragen of hij een duplikaat zou kunnen maken voor mij van dit stuk.
Het gaat over de dop die op de demper van de loop staat (op messing buisje).
foto's van de vorderingen volgen nog.
 
Als je het niet gefixed krijgt, kan je er anders nog een zeiltje boven leggen.
Met dit weer... :-)
 
Als je het niet gefixed krijgt, kan je er anders nog een zeiltje boven leggen.
Met dit weer... :-)

Daar had ik ook al aan gedacht maar dan steek je alles weg e.
Heb ook al gedacht van de kit van de leFH18/40 apart te kopen (kan van pas komen voor andere dio) en dan het stuk te dupliceren met insta mold en MILLIPUT.
Zal nog zien welke oplossing er uit de bus komt e.
 
Er is ook zoiets als een Dust cover, hier wel op een andere loop... Deze werden gebruikt tijdens het transport...
 
Er is ook zoiets als een Dust cover, hier wel op een andere loop... Deze werden gebruikt tijdens het transport...

Het probleem is dat het niet van de loop is maar van de demper die boven de loop ligt.
Had hier ook al aan gedacht maar denk niet dat die dust cover zo ver komt anders is bijna de gehele loop verstopt.
 
Hey Beyond,
Het toeval wil dat ik nu juist naar een docu aan het kijken ben en wat zie ik een leFH die getrokken word door een 251 en waar de loop en demper volledig onder een camodoek zit tot aan de pantsering. Dat is dus een oplossing en lijkt op die van u.
Toeval of niet.:laugh:
 
Als je die buis bedoeld die boven de loop ligt is die toch gemakkelijk scratchen me dunkt.
 
Daar heb ik ook al aan gedacht. Moet juist even op mijn draaibank wachten. Ze is in bruikleen bij mijn schoonpa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan