Hoofdsponsor

1/35 leFH18/40 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.330
Hey, dit is een subprojectje bij de Sd.Kfz.251/4 (zie ander topic).
Hier de eerste foto's

De doos waar hij uit komt

main.php


De eerste stappen

main.php


main.php


Zoals u kunt zien is het staafje boven de loop een stalen staafje.
Het plastic staafje dat bij de kit zat is gebroken tijdens het opschuren (gietresten verwijderen).:17:
Moest denken aan de raad van "Inflandersfields" (topic Sd.Kfz.251/4) maar was nu te laat e.
Gelukkig had ik stalen staafje liggen (gebruik bij RC).
 
Hola, onmiddellijk beide kits op de werkbank...
Je hebt hier een volger ;)
 
Hola, onmiddellijk beide kits op de werkbank...
Je hebt hier een volger ;)

Ik kon even niet verder doen door gebrek aan middelen (verf) voor de 251 en ben dan hier maar aan gestart.
Zo heb ik wat afwisseling in het werk ook e.
 
Dag Buzzy, ik baal van dergelijke prullen in een kit, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Deze onderdelen vervang ik systematisch door messing staafjes.

Die staafjes hebben altijd bramen die afgeschuurd dienen te worden, tevens is het een kunst- en vliegwerk om een ronde diameter te verkrijgen, want de helften zijn meestal verschoven tov elkaar. Een bijkomend voordeel van een metalen staaf is de extra sterkte in de schilderfase. Nog zelden moet ik onderdelen terug oplijmen nadat mijn model is geschilderd. In mijn laatste model (Krupp Protze Kfz 83) heb ik versnellingspook, handrem en pedalen gesratchd in messing.

Je bent alvast goed van start gegaan met je leFH.

Groeten Rik
 
@InFlandersFields: Die "PRULLEN" zijn inderdaad lastig en zeer broos, zeker deze van AFV.
Ik heb nu al 1 stukje moeten vervangen en vrees dat er nog komen.
Hou jullie wel op de hoogte.
Deze week word er wel niet veel verder gedaan wegens uren op het werk maar als alles goed gaat kan ik volgende week volop bouwen. (ben van nu donderdag middag tot volgende week vrijdag avond thuis. :wiggle:
 
@InFlandersFields: Die "PRULLEN" zijn inderdaad lastig en zeer broos, zeker deze van AFV.
Ik heb nu al 1 stukje moeten vervangen en vrees dat er nog komen.
Hou jullie wel op de hoogte.
Deze week word er wel niet veel verder gedaan wegens uren op het werk maar als alles goed gaat kan ik volgende week volop bouwen. (ben van nu donderdag middag tot volgende week vrijdag avond thuis. :wiggle:

Lucky Buzze !

Groeten Rik
 
@InFlandersFields: het zal deugd doen en hopelijk kan ik wa doorwerken en komt er niets tussen. Zal wel nog wa anders moeten doen ook anders zal de vrouw des huizen niet blij zijn.-nono-:):
 
Dat "tjoepken" die daar vooraan aan de loop zit, dat moet er toch nog af veronderstel ik.
 
Dat "tjoepken" die daar vooraan aan de loop zit, dat moet er toch nog af veronderstel ik.

Over de "troepken" zoals u zegt moet de mond van de loop nog geplaatst worden maar ik denk dat dit pas kan als het bijna volledig in elkaar zit omdat volgens mij de mond niet door de opening van het pantser kan.
 
:DOver dat tjoepken (Duits : Tchüpchen) moet de mondingsrem nog gemonteerd worden, dus niet verwijderen !
 
Yo de mannen, toch nog eens een update hier.
Er begint al vorm in te komen al zeg ik het zelf.
Het is wel enorm prutswerk.

main.php

main.php

main.php
 
Hey, nog een update.
Heb vandaag de delen van het affuit klaar gemaakt.

main.php

main.php


Dit was het voor vandaag.
 
"Over dat tjoepken (Duits : Tchüpchen) moet de mondingsrem nog gemonteerd worden, dus niet verwijderen ! "

lol
hehehe
 
Kan het zijn dat ge de loop nog verder vooruit moet schuiven ? Volgens mij staat hij nu op de plaats in terugslag-stand, dus een fractie na het afvuren van een projectiel. Of is het de bedoeling dat dat zo is ?
Denk zelfs dat ie zo ver niet terugslaat maar dat laat ik over aan de wapenmeesters.
 
@Famo: inderdaad, de loop moet nog wat naar voor geschoven worden. Deze schuift los over zijn affuit en kan ik dus steeds de loop nog op zijn plaats schuiven.
 
Yo, nog een update.

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php


Met een beetje geluk kan ik hem morgen afwerken en is hij dan volledig klaar.
 
Mooie bouw, maar misschien eerst nog wat schuurpapier er bij nemen voor je begint te schilderen. Op enkele plaatsen zijn nog restanten te zien waarmee de onderdelen aan de sprue vastzaten.

Groeten Rik
 
Mooie bouw, maar misschien eerst nog wat schuurpapier er bij nemen voor je begint te schilderen. Op enkele plaatsen zijn nog restanten te zien waarmee de onderdelen aan de sprue vastzaten.

Groeten Rik

Inderdaad Rik, ga mijn schuurpapier nog eens moeten boven halen:).

deze op de wielen echter ga ik niet teveel opschuren denk ik, men ziet ze niet want er komen nog rubber banden over. Heb nu ook gezien dat er nog een correctie zal moeten geuren aan het scharnierpunt van 1 van de armen. Het bovenste stuk is wat verschoven en ik denk dat ik er misschien ook nog wat putty op zal gebruiken ook om de naad weg te werken van dit stuk.
Als een mens zo begint na te denken ziet hij dat er nog meer werk te doen is dan men denkt e.:)

Op de laatste foto zie ik nu dat het linker bord waar de schoppen op gemonteerd worden ook wat schuin gezakt is.:(
 
Buzzy, je bent goed bezig man, vergeet niet dat dit een moeilijke kit is, je hebt het er tot nu toe heel verdienstelijk vanaf gebracht. Misschien één kleine tip die ik zelf erg belangrijk vind : telkens wanneer je een onderdeeltje lossnijdt van het raam even checken, met de punt van je scalpel het aanwezige flash (gietrandje) wegscheren en desgevallend met een tandenstoker waarop een schuurpapiertje werd gelijmd, bijschuren. Voor dat doel maak ik steeds zo'n tien tandenstokers klaar, voorafgaand aan de bouw. Door de punt van de tandenstoker bij te snijden in één vlakke kant, kan je het schuurpapier makkelijk kleven met cyanolijm. Je kan op deze manier elk stukje doeltreffend bijwerken en het gaat nog snel ook. Maar ik zeg het he, uw model ziet er prima uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan