Iemand heeft mij ooit wijsgemaakt, als je met modelbouw wil beginnen, start dan met een makkelijke WW2-vechter. Nu om eerlijk te zijn heb ik toch de nodige uitdaging gehad aan mijn F4U-1 Corsair. Ik ga vast en zeker nog vliegers in elkaar steken, maar ik ben zelf eigenlijk een erg grote fan van tanks. Dat is ook wel voor een deel gekomen, omdat ik 10 jaar World of Tanks achter de kiezen heb. Deze hobby heb ik ingeruild voor modelbouwen. Mijn geld zal alleszins beter besteed zijn ...
Ik heb een zwak voor Russische tanks, en vooral het IS-7 prototype. De Trumpeter bouwdoos ligt al jaren in mijn kast stof te vergaren. Ik heb deze gekocht omdat ik al eens eerder wou beginnen met modelbouwen, maar aangezien ik geen ruimte had is het er nooit van gekomen. Nu wacht de IS-7 op het moment tot ik genoeg zelfvertrouwen heb om hier aan te beginnen.
Toen ik onlangs aan het bijlezen was over alle verschillende KV versies, ben ik bij de KV-7 (Object 227) uitgekomen. Een prototype SPG wat ontwikkeld en getest is geweest in 1941. Het grappige is dat de tank beschikte over 3 kanonnen, namelijk twee 45mm's en één 76mm. Echter is de tank in Moscou bestempeld geweest als een faalproject. Nadien is er nog een tweede type ontwikkeld met twee 76mm kanonnen, maar deze heeft ook geen voldoende gescoord. Uiteindelijk werd er beslist om de kanonnen te vervangen door één grote 152mm en zo is uiteindelijk de SU-152 geboren. Die was iets populairder.
Ik heb hier voor mij de Trumpeter 09503 Soviet KV-7 Mod 1941 bouwdoos liggen. Dit betreft de eerste versie met de 3 lopen. Aangezien ik ook hier wil bijleren heb ik m'n eerste photo-etch setje liggen van Eduard voor de KV-1/2, in combinatie met metalen lopen van Aber en metalen tracks van Masterclub.
Ik heb nog geen flauw idee hoe ik de KV-7 zal schilderen. Weliswaar grotendeels in Russian Green 4BO, maar ga ik terug naar een traditionele pre-shading, of ga ik iets proberen van color modulation. Geen idee, ik ben ook niet altijd een grote fan van het laatste. Gelukkig is er heel wat lijmwerk, vooraleer ik mijn kop hierover ga breken. Wat ik wel weet is dat ik een aantal producten wil gebruiken van VMS voor o.a. het blackenen van de tracks, weatheren en ik zou ook graag hun reverse chipping producten willen gebruiken. Daarboven op zou ik ook graag willen werken met oliën voor streaking en eventueel pin washes.
Soit veel plannen, we zien wel waar we uitkomen.
Ik heb een zwak voor Russische tanks, en vooral het IS-7 prototype. De Trumpeter bouwdoos ligt al jaren in mijn kast stof te vergaren. Ik heb deze gekocht omdat ik al eens eerder wou beginnen met modelbouwen, maar aangezien ik geen ruimte had is het er nooit van gekomen. Nu wacht de IS-7 op het moment tot ik genoeg zelfvertrouwen heb om hier aan te beginnen.
Toen ik onlangs aan het bijlezen was over alle verschillende KV versies, ben ik bij de KV-7 (Object 227) uitgekomen. Een prototype SPG wat ontwikkeld en getest is geweest in 1941. Het grappige is dat de tank beschikte over 3 kanonnen, namelijk twee 45mm's en één 76mm. Echter is de tank in Moscou bestempeld geweest als een faalproject. Nadien is er nog een tweede type ontwikkeld met twee 76mm kanonnen, maar deze heeft ook geen voldoende gescoord. Uiteindelijk werd er beslist om de kanonnen te vervangen door één grote 152mm en zo is uiteindelijk de SU-152 geboren. Die was iets populairder.
Ik heb hier voor mij de Trumpeter 09503 Soviet KV-7 Mod 1941 bouwdoos liggen. Dit betreft de eerste versie met de 3 lopen. Aangezien ik ook hier wil bijleren heb ik m'n eerste photo-etch setje liggen van Eduard voor de KV-1/2, in combinatie met metalen lopen van Aber en metalen tracks van Masterclub.
Ik heb nog geen flauw idee hoe ik de KV-7 zal schilderen. Weliswaar grotendeels in Russian Green 4BO, maar ga ik terug naar een traditionele pre-shading, of ga ik iets proberen van color modulation. Geen idee, ik ben ook niet altijd een grote fan van het laatste. Gelukkig is er heel wat lijmwerk, vooraleer ik mijn kop hierover ga breken. Wat ik wel weet is dat ik een aantal producten wil gebruiken van VMS voor o.a. het blackenen van de tracks, weatheren en ik zou ook graag hun reverse chipping producten willen gebruiken. Daarboven op zou ik ook graag willen werken met oliën voor streaking en eventueel pin washes.
Soit veel plannen, we zien wel waar we uitkomen.