Mannen allen weer bedankt voor de comments!
Nog een klein updatetje voor het aangekondigd afscheid.

Helaas zal werk en studie de komende tijd tot de zomer van 2013 weer al mijn aandacht opslokken. De overgebleven spaarzame vrije tijd is dan weer verder gereserveerd voor het gezin.

Dus van Swa weinig bouwactiviteiten te verwachten de komende periode.
Ik had graag nog meer gedaan aan de KV voor het 'winterreces', maar het is helaas gebleven op de vervanging van de tracks. Op zich een verhaal appart, want ik had gedacht dat het beperkt zou blijven op een zijde. Niets is minder waar omdat ik gewoon weer 2 nieuwe tracks heb moeten samen stellen.

Het blijkt namelijk dat Friul de KV tracks en sprockets onder handen heeft genomen en de zaak heeft aangepast. Als je op onderstaande foto kijkt zie je dat de nieuwe tracks beduidend korter zijn dan de "oudere". Hierdoor kon ik de sag van de track niet hetzelfde krijgen en dus besloten beide te vervangen. Vraag me niet welke de juiste afmeting hebben, maar dat vind ik ook helemaal niet spannend. Als ze maar netjes aansluiten op de wielen en sprockets.
Ook de sprockets zijn opnieuw gegoten en veel fijner geworden, toepasbaar voor zowel Trumpeter als Tamiya. De eerdere had ik al naar de sparebox verbannen omdat ik ze niet zo fraai vond. Maar deze nieuwe kunnen de Trumpeter exemplaren goed vervangen door een betere passing.
Rechts de nieuwe sprocket, midden oud en links de kit versie. Kijk eens naar de overeenkomst van de kitsprocket en de nieuwe, je ziet bijna geen verschil. Bij de oude was dit veel spartaanser uitgevoerd, geen detail en enkel een staafje om de sprocket te monteren.
Ook is de mogelijkheid aanwezig om te kiezen uit 2 verschillende afdekplaten op de wielen. Ook dit was niet bij de oude versie aanwezig! Het aantal bouten is verschillend zoals je ziet, vraag me niet waarom. Zal wel te maken hebben met een verschil in versies, de KV kenners onder ons zullen hier het antwoord wel op weten?
Zo als laatste nog de nieuwe tracks en sprockets op zijn plaats. De sag is iets minder geworden en ik vind dit persoonlijk wel een verbetering. Het oogt nu nog meer naar naslagwerk wat ik heb!
Een ding heb ik met dit verhaal wel geleerd, dat ik mijn tracks (en andere aankopen) voortaan nog beter zal controleren. Want zoals bij velen, denk, heb ook ik bepaalde projecten al een tijdje (soms jaren) staan vooraleer er aan te beginnen. Nu pakt het goed uit want stel dat ze maar een zijde hadden gestuurd. Ik kreeg nu gelukkig een vervangingsset gratis. Maar in het ergste geval had het ook maar zo gekund dat ik compleet nieuwe aan had moeten schaffen. Zondegeld zeggen wij dan altijd hier!
Allez, dit was hem weer en tot de volgende hé.