Hoofdsponsor

1/35 KV-1-Bezposhadniy [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn complimenten....! Dit wordt (is) een beestje van formaat seg! Onbeschrijflijk knap, chapeau!

Erwin.

Bij Friul tracks is er altijd een linkse en een rechtse track, in mijn setje dus niet.

Eerlijk gezegd kan ik me geen enkel setje van Fruil herinneren waar de draden aan beide kanten aan de hull zijde zaten.

Maar een mooie bouw tot nu toe Swa

Tja , solderen is zoals alles een beetje zeker ? de ene dag slaat alles tegen en de andere dag gaat alles vanzelf, niet ?

Maar je model mag zeker gezien worden.
mooi mooi mooi !

Mooi werk dat ge hier laat zien.

En zeker een goeie after service van Friul. Ze zijn dus hun geld waard

Eerlijk gezegd kan ik me geen enkel setje van Fruil herinneren waar de draden aan beide kanten aan de hull zijde zaten.

Maar een mooie bouw tot nu toe Swa

Ik heb hier een setje liggen van Friul en daar zit een linkse en een rechtse track in.
Dus draadje aan de hullzijde.

Mooie build Swa.
Goed bezig.

@Ratticus; welke metalen bedoel je precies? Voor beugels en dergelijke gebruik ik koperdraad in verschillende diktes. Kettingen zijn van RB models, een hoop PE uit de scratchbox, koper buis 1mm ooit eens ergens in een modelbouwwinkel. En als laatste waar de fender opligt is een stuk aluminium veiligheidsbeslag van een deur, dit is zeer vlak om op te werken en door de grootte weinig geleidend tijdens het solderen. Hopelijk heb ik je vraag zo een beetje beantwoord, mocht dit niet zo zijn laat maar weten hé!

Grtz.

Ja hoor dank je.

Dacht dat je specifiek materiaal kocht daarvoor, dus puur trash en scratch, knap.

Mannen allen weer bedankt voor de comments!

Nog een klein updatetje voor het aangekondigd afscheid. :( Helaas zal werk en studie de komende tijd tot de zomer van 2013 weer al mijn aandacht opslokken. De overgebleven spaarzame vrije tijd is dan weer verder gereserveerd voor het gezin. :$ Dus van Swa weinig bouwactiviteiten te verwachten de komende periode.

Ik had graag nog meer gedaan aan de KV voor het 'winterreces', maar het is helaas gebleven op de vervanging van de tracks. Op zich een verhaal appart, want ik had gedacht dat het beperkt zou blijven op een zijde. Niets is minder waar omdat ik gewoon weer 2 nieuwe tracks heb moeten samen stellen.:tongue: Het blijkt namelijk dat Friul de KV tracks en sprockets onder handen heeft genomen en de zaak heeft aangepast. Als je op onderstaande foto kijkt zie je dat de nieuwe tracks beduidend korter zijn dan de "oudere". Hierdoor kon ik de sag van de track niet hetzelfde krijgen en dus besloten beide te vervangen. Vraag me niet welke de juiste afmeting hebben, maar dat vind ik ook helemaal niet spannend. Als ze maar netjes aansluiten op de wielen en sprockets.

KV62.jpg

Ook de sprockets zijn opnieuw gegoten en veel fijner geworden, toepasbaar voor zowel Trumpeter als Tamiya. De eerdere had ik al naar de sparebox verbannen omdat ik ze niet zo fraai vond. Maar deze nieuwe kunnen de Trumpeter exemplaren goed vervangen door een betere passing.

KV60.jpg

Rechts de nieuwe sprocket, midden oud en links de kit versie. Kijk eens naar de overeenkomst van de kitsprocket en de nieuwe, je ziet bijna geen verschil. Bij de oude was dit veel spartaanser uitgevoerd, geen detail en enkel een staafje om de sprocket te monteren.

KV59.jpg

Ook is de mogelijkheid aanwezig om te kiezen uit 2 verschillende afdekplaten op de wielen. Ook dit was niet bij de oude versie aanwezig! Het aantal bouten is verschillend zoals je ziet, vraag me niet waarom. Zal wel te maken hebben met een verschil in versies, de KV kenners onder ons zullen hier het antwoord wel op weten?

KV61.jpg

Zo als laatste nog de nieuwe tracks en sprockets op zijn plaats. De sag is iets minder geworden en ik vind dit persoonlijk wel een verbetering. Het oogt nu nog meer naar naslagwerk wat ik heb!

KV63.jpg

Een ding heb ik met dit verhaal wel geleerd, dat ik mijn tracks (en andere aankopen) voortaan nog beter zal controleren. Want zoals bij velen, denk, heb ook ik bepaalde projecten al een tijdje (soms jaren) staan vooraleer er aan te beginnen. Nu pakt het goed uit want stel dat ze maar een zijde hadden gestuurd. Ik kreeg nu gelukkig een vervangingsset gratis. Maar in het ergste geval had het ook maar zo gekund dat ik compleet nieuwe aan had moeten schaffen. Zondegeld zeggen wij dan altijd hier!

Allez, dit was hem weer en tot de volgende hé.;)

Je nieuwe tracks zijn inderdaad een hele verbetering. Op je foto waar je de oude met de nieuwe vergelijkt is duidelijk te zien dat de nieuwe veel strakker aansluiten en mooier gevormd zijn.

Ze ogen heel mooi op de KV.

Veel succes in het nieuwe schooljaar !

Groeten Rik

Zijn wel mooier van detail die nieuwe moet ik zeggen. Nu heb ik de indruk dat men het één en het ander aan het veranderen is bij Friul want de trekwielen zijn nu ook apart te verkrijgen heb ik gezien. Vroeger zaten ze telkens in het doosje.
Swa, tot de volgende

Ik zie hier telkens top updates, ongelooflijk vakwerk ! Succes met je andere bezigheden en veel succes, tot weerziens in dit geweldige draadje !

Famo, Gunit en Inflanderfields hier zijn we dan met een vervolg op dit draadje. Sorry dat ik niet meer gereageerd heb toen ik offline. Voor de rest is ook iedereen welkom natuurlijk!!:8:8

Want deze komt ergens uit de krochten van het Forum kruipen, ik denk omdat het zo een lekker weer is. :wub: Lekker een beetje prullen op het terras aan wat zaken om hem spuit gereed te gaan maken. Slechts een paar kleine veranderingen maar toch..

Had het probleem dat er een van de mitrajetskies in het raam gebroken was, een tijdje na zitten denken over een oplossing. Die ik gevonden heb in een updatesetje van Aber met lopen en de rest is scratchwerk.

KV66.jpg

KV65.jpg

Op de beurs liep ik tegen wat shackles van RB die ik de moeite waard vond om toe te passen omdat ik ze persoonlijk er beter uit vond zien. De splitpennen zijn gemaakt van wat dunne koperdraad. Oké dat niet de real thing gezien deze een halve ronding hadden maar bij 0,3 mm zie je er volgens mij met het blote oog weinig van. De splitpennen moeten nog wel ingekort worden, voor het passen werkte dit beter.

KV67.jpg

KV68.jpg

En vervolgens staat de commandant Pavel Khoroshilov zich af te vragen of zijn chauffeur wel zijn rijbewijs heeft, tenminste vond ik het hier wel op lijken.:D Ja, bij deze ga ik proberen om een figuurtje te maken van MIG. Ben hiermee bezig geweest bij de Centurion en dat smaakte precies naar meer.

KV64.jpg

Zo mannen, graag tot de volgende update!

Laatst bewerkt:
Sjieke dinges, Swa !

Die splitpennen komen heel overtuigend over, het oogje is mooi gevormd. Dat de pen zelf niet gemaakt is uit halfronde draad, daar valt niemand over.

Op naar de painting, zou ik zeggen...

Groeten Rik

Swa beste vriend dit is meer dan top klasse,het is echt genieten en leren met zulke topics schitterend vriend...

Mannen bedankt!

Ik denk nog een paar kleine dingen die we moeten aan de KV. Althans bij de Voyager update zitten ogen waardoor riemen heen getrokken konden worden zodat de grote opslagkisten op hun plek bleven zitten. Klinkt aannemelijk, maar heb nog geen naslagwerk gezien waaruit blijkt dat dit ook correct is. Ik zie enkel pics waar ze ogenschijnlijk los staan. Als iemand van jullie hier meer van weet, houd ik me zeker aanbevolen!

Verder zit ik met een vraag over de kleur, de painting guide geeft Gunze Sangyo no 309 (forrest green) aan. Zelf werk ik enkel met Tamiya en zie verschillende meningen hierover XF 27 (black green), XF 61 (dark green), Steve Zaloga heeft het over XF 65 (field grey) maar ook Nato green en ga zo maar verder. Ik vond ook nog een mix: 6 delen Dark Green XF-61, 2 delen XF-49 Khaki, 2 delen Olive Green XF-58, daarna oplichten met Khaki, Olive Green en Yellow XF-4. Wat denken jullie dat wijs is?!

Voor het Russisch 4BO - groen is geen exact 'recept'. Elk doet dit wat met de natte vinger.

Maar, onder de referentie AK 553 biedt AK Interactive een set aan met zes verfjes waarmee het 4BO in Modulation Style kan geschilderd worden.

Succes met de afwerking.

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan