Hoofdsponsor

1/72 KURSK submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Prachtige schroeven Ron ^^

Ze zien er net zo mooi uit als die dure messing van € 75 per stuk, maar ge hebt ze volledig zelf gemaakt en daardoor is de waarde veel groter.

Knap gedaan man :)

Groeten, Pascal "Wet Sellery"
 
Die schroeven leken eerst zo groot en nu vallen ze bijna weg ;)
Genoeg over de schroeven, wat me nu opvalt is dat de weathering van de romp op de foto's heel mooi uitkomt!
 
Netjes Ron,

Je ziet maar dat het goed is geweest dat je de schroeven nog eens gemaakt hebt. Zie de eerste keer gewoon als oefenen. Eens moet je het de eerste keer doen he.

Ik ben benieuwd naar hoe je deze zult gaan verweren. Dit keer niet zo veel. Ik geloof dat deze best goed bijgehouden worden omdat aangroei enz weer ruis geeft. En dat wil je weer niet. Alleen zal het uitgebeten zijn door het zee water dat zout is. Dat is meestal toch een grijze kleur? Tenminste dat is wat ik denk/dacht.
 
Naar hetgeen ik al jaren bij ons op de sloperij merk, is dat scheepsschroeven die jaren in het water hebben vertoefd, een groene patina hebben. ;)


Mooi gedaan, Ron.



Droop
 
Mijn dank aan jullie voor de lovende woorden.

Ook bedankt,Aeri,voor de foto`s.

De schroeven heb ik inmiddels geweatherd.Ik heb er niet veel aan gedaan,omdat ze sowieso niet roesten in de zin van dat er roest sporen gaan lopen.Er kunnen pokken op zitten en algvorming.

Daarom dat ik er,naar mijn smaak,niet teveel op heb aangebracht.

2_P7220004_goed.jpg

2_P7220005_goed.jpg

2_P7220001_goed.jpg

Nu rest er nog slechts een onderdeel gemaakt te worden.

Ron.
 
heel mooi ron het ziet er goed uit als of ze zo weg kan varen.

gr ron
 
Ziet er goed uit,maar als ik persoonlijk deze boot bij u had besteld zou ik toch gaan voor de messing schroeven.

Maar dat is ieder zijn goesting
 
Die zien er realistisch uit -foto-

Zeer knap gedaan Applaus
 
Ziet er goed uit.

Maar wel erg prominent aanwezig. Ik denk dat door het inbijten van de zouten de bladen toch ook meer grijzig zouden zijn. Het schip lag toch al enige tijd in het water. Het zoute water dus. Dan heb je gelijk een minder prominente kleur. Deze steekt nu erg af tegen het schip en trekt wel alle aandacht naar zich toe.

Ron je weet het he. Beter nu zeggen dan achter af. Nu heb je mijn mening. En kun je daar eens over nadenken. Aan jou natuurlijk de eer. Jij bent de meester van dit werk. :P
 
Later,bij de laatste foto sessie,kan ik hier beter naar kijken,de geplaatste foto`s zijn wat aan de gele kant geworden.Ik heb deze in de avond genomen.Op dit moment denk ik dat het wel juist is,omdat ik het blad zelf een licht filter met lichtgroen heb gegegeven.

Maar misschien is het beter te zien op de nieuwe foto`s dan.
Ik laat de schroeven nu ook even met rust omdat ik me nu eerst op de standaard wil gaan begeven.

Als blijkt dat de schroeven een te sterke messing kleur hebben.dan kan ik dit nog prima aanpassen.
Wel bedankt voor het meedenken/adviseren van de afwerking:)

Ron.
 
Beste mensen,de KURSK is vandaag gereed gekomen.
Ik heb vandaag de eind foto`s genomen en enkele filmopnames gemaakt van haar.Ik moet wel nog de film gaan monteren.Dus het kan nog even duren.

In ieder geval is het project nu gereed en afgelopen.
Ik sluit het nu nog niet af,omdat ik nog mijn eind oordeel wil geven en de eind foto`s moet gaan plaatsen.

P7290005_aa.jpg


Ik hoop dat jullie er net zo als ik van hebben genoten.Maar het is nu nog niet ten einde...dus nog even geduld...


P7290006_aa.jpg

Binnenkort dus mijn laatste update....

Ron.
 
Chapeau, Ron......

Dit is werkelijk een stukje scratchen van de bovenste plank.
 
Ron,

Hij ziet er geweldig goed en indrukwekkend uit.
Hier mag je met recht zeer trots op zijn.

De bouw is met veel interesse gevolgd!

Zal maar geduldig zijn met het wachten op de eindfoto's :(
 
zo is er maar 1 ron en je mag er terecht trots op zijn wat een mooie sub

mag ik nu ook eens vragen wat hij weegt nu hij af is :D
 
Proficiat met het resultaat. Het is een indrukwekkende duikboot geworden.
 
Zeer mooi werk, zal wss pijn doen om hem weg te doen :-)
 
hallo ron

Een geweldig resultaat heb je weten te bereiken .
Een top stuk waar je trots op kan zijn.
we wachten in spanning de laatste foto's van je onderzeeer af.

gr ron
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan