Hey,
Inderdaad, gelijk zoals Roy zegt, de beelden storen niet, het is niet omdat we niet steeds reageren dat we niet kijken...
Je bent goed bezig en bezit een hele boel skill's die je helpen.
Ben eigenlijk benieuwd of je al deze leidingen gaat leggen van luchtleidingen en elektrische bedrading....
Ik plaats de foto's van de leidingen, met als reden, ik kan geen lucht leidingschema vinden, nog van de Kraz, nog van de trailer. Om dit te zoeken, heb ik ook via google vertaald in het russisch. Met diverse trefwoorden.
Daarbij ben ik telkens uitgekomen, op het schema wat ik groot erbij zet.
Deze is in het Nederland, Engels, maar ook in de oost europesche taal, en ook in Canadees ondertiteld. Gezien de datum, van de foto welke vrijgegeven is van een “ Volvo 2001 Semi with 60 series detroit” Is dit in mijn ogen een redelijk duidelijk schema voor de luchtleidingen. Ook gezien de leeftijd en dus toegepaste onderdelen.
Ik besefte dat ik met de wabco, een verkeerde keuze gemaakt heb, het is logischer, als het gebaseerd is op Knorr.
Hierbij heb ik nog een aantal componenten gezocht, zoals de R-12 relay valve. Deze bevat alleen pneumatische componenten. Dus geen elektrische aansturing.
De Kraz zelf, durf ik aan te nemen, dat omdat de russische tekening gelijk is aan de geplaatste, dat ik ook de elektrische aansturing achterwege kan laten, of zaken zoals een ABS zijn ook pneumatisch geregeld. Om nu een elektrisch geregeld remsysteem in te bouwen, met sensoren, denk ik dan ben ik te modern bezig. Nu wil ik hem bouwen, zoals het meest logisch is dat hij zo rijd.
De elektrische bedrading, zal ik me richten op de verlichting, en eventuele, zij/breedte en achteruitrij. Dus het systeem met 2 stekers, ga ik niet uitvoeren, maar wel een met een 13 polige steker.
Waarom dan weer deze verklaring, ik baseer me op, wat in de techniek gebruikelijk is. Ik weet niet zeker welk schema, ik kies er een, en vertel de redenen, waarom, waarvoor, dan kan ik hoogstens met mijn “aanname” verkeerd zitten. Mocht er iemand komen met meer verstand, dan sta ik open voor verbetering, maar die zal ook lezen, ik heb mijn best gedaan en de werkwijze beschreven
Roy de Putty, en lijm, als je kijkt naar de “nek” gebruik ik constant het vijlstof, om met lijm de naden te dichten. Die methode met bloem, wist ik, vandaar dat alles wat ik afvijl of afschuur opvang samen met lijm in de naden stop. Op dit moment, waren de wielassen en vering en wat er in zit zo slecht uit de mal, dat er echte kieren zijn ontstaan, vandaar de putty, om een ondergrond te krijgen, waar de lijm niet wegzakt, “in het niets.”
Putty is in mijn beleving hetzelfde als, plamuur, bij 1/1 dat zal ook altijd een holletje vormen. Dan te bedenken dat een grove plamuur al een P9000 is. Met de delen die ik vandaag uit de sreu gehaald heb, en het vijlstof en lijm, ga ik verder de Puty naden vullen
De nagelvijl, uit techniek, mijn vijl is “zachter” als een nagelvijl, maar wel van gehard metaal.