Hoofdsponsor

1/35 King Tiger :vraag en bouwverslag [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door het nemen van foto's en de update maken, met een hapje tussendoor heb ik niet gezien dat je een antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Sorry voor het niet beantwoorden hiervan. Maar ik zie dat je de ideëen die ik jou zou doorsturen ook al gehad hebt, en zelfs al een persoonlijk coach hebt. Dat is fijn, het forum doet ook haar werk.

Ik wacht het wel af. Lukt het nog niet, stuur maar een pb. Dat is handiger. Dan kan ik wat adequater reageren. :k
 
bedankt allemaal voor jullie hulp en uitleg i.v.m. de foto's.
Nu zal het wel lukken denk ik.

Thanx,
Beyond
 
hoi beyond,
wegens drukte de fora even moeten laten rusten, maar nu heb ik weer wat tijd!
Je zit ondertussen al een pak verder!! Top om te zien hoe je ertegen aan gaat! Je king tiger begint er goed uit te zien met die machtige friuls!!

succes nog en post maar snel een update, ik kan niet wachten om te dit beest in z'n eerste verfjasje te zien!

groeten

koen
 
succes nog en post maar snel een update, ik kan niet wachten om te dit beest in z'n eerste verfjasje te zien!Koen

Hoho, zover ben ik nog bijlange niet hoor.
De Tiger is nog niet eens klaar om op het front ingezet te worden, laat staan dat de crew er een kleurtje kan aan geven :D
Vandaag jammer genoeg geen tijd gehad om er verder aan te werken wacko
Altijd hetzelfde hé, nooit tijd genoeg in een dag om alles te doen waar je zin in hebt boos

Maar bedankt voor je belangstelling, ik zal zo vlug mogelijk wat verder werken :k

Heb voor de verandering wat "opkuiswerk" gedaan aan iets helemaal anders, namelijk een figuur van Jill Valentine ;P,het is een figuur van, en voor mijn "schoon"broer (what's in a name... :D). De reden is gewoon dat ik dit in kleine stukjes kan doen, en onmiddelijk aan de kant kan leggen in geval van... :k
Daar komt later wel een verslagje van.

Als ik tijd heb doe ik morgen nog wat verder aan de Tiger II :k

Ik hou jullie wel op de hoogte van de laagtes :D

Grtz,
Beyond
 
Inderdaad, terug on topic:

Nog wat verder gewerkt aan de PE (Pruts Etch !)
Één achterste spatbord bevat maar liefst 20 onderdeeltjes...

Heb het dan even aan de kant laten liggen en eens iets nieuws geprobeerd.
Lasnaden maken met putty. Wel, eerlijk gezegd, super. Het gaat veel sneller en volgens mij kan je veel fijner afwerken.
De volgende werkwijze werd gevolgd:
Eerst de putty voorbereid, (twee komponenten gekneed), en dunne worstjes van gedraaid. Daarna de te bewerken onderdelen met vloeibare lijm ingesmeerd, en de worstjes op de lijm gelegd. Nog een klein beetje lijm erbovenop en dan met een scalpel de lasnaden erin gemaakt. (Foto's tonen wat ik bedoel). Het is nog niet helemaal afgewerkt wat je ziet op de foto, de lijm was zelfs nog niet helemaal droog. Na uitharding zal ik deze nog wat lichtjes opschuren.

Ikke tevreden, nu graag jullie mening.
Kan er mij misschien iemand eens zeggen of de naden wat op schaal lijken?

Hier de pics:

DSC03089.jpg

DSC03096.jpg

DSC03102.jpg

DSC03091.jpg

DSC03108.jpg

DSC03107.jpg



Groeten,
Beyond
 
Dat begint toch een bangelijk machien te worden zellu....
Heel mooi met die lasnaden.
 
Weer even reageren, je schuurbeurt er overheen is een goede manier geweest. Hierdoor is het effect wat afgevlakt en dus de schaal ten goede komt. Ziet er goed uit. Ga vooral zo door.

Wel leuk dat je dit soort experimenten toont. Dat is echt een pluim waard.
 
Hey Beyond,

Is een goede manier om lasnaden te maken, maar ik vind dat ze er te dik opliggen, persoonlijk zou ik ze schuren tot ze net boven de platen uitsteken, en dan met een mesje iets scherps er kleine krasjes in maken.

Een manier die ook veel wordt gebruikt is de lasnaden maken met een pyrograph : PYROGRAPH FOR BIRD AND FISH CARVERS

Volgens mij kan het ook met een soldeerbout met een puntige tip, die je op heel lage temperatuur zet. Nadeel van de pyrograph en de soldeerbout : als het mislukt, kan het model in de vuilbak.

Voor mijn Tiger I heb ik een stukje van een breekmes tussen een wasknijper gezet, boven een kaars verwarmd, en kleine krasjes in het plastic gemaakt. Wel de delen die je niet wil krassen goed afplakken met meerdere lagen plakband. Door het schilderen wordt dat effect dan minder :



Op de foto zie je dat ik de voorkant en 2 kleine rechthoekjes naast de spatborden op die manier heb gedaan :k

Groeten, Pascal
 
Weer even reageren, je schuurbeurt er overheen is een goede manier geweest. Hierdoor is het effect wat afgevlakt en dus de schaal ten goede komt. Ziet er goed uit. Ga vooral zo door.

Wel leuk dat je dit soort experimenten toont. Dat is echt een pluim waard.

Bedankt Modelengeneer,
Altijd leuk als jij reageert, je bent objectief en geeft mijn inziens rake punten aan. Dit doet mij nadenken en zoeken naar oplossingen.
Wat het experimenteren betreft, we zijn er om van elkaar te leren, dus enkel de goede dingen tonen heeft niet veel zin,vandaar...

Vriendelijke groeten,
Beyond
 
Hey Beyond,
Is een goede manier om lasnaden te maken, maar ik vind dat ze er te dik opliggen, persoonlijk zou ik ze schuren tot ze net boven de platen uitsteken, en dan met een mesje iets scherps er kleine krasjes in maken.
Groeten, Pascal

Inderdaad Pascal,
Ik had ook zo'n gevoel over de grote van de lasnaden, vandaar ook mijn vraag om er eens op te letten en jullie gedacht te geven...
Zal er nog wat aan werken :s

Je geeft goede tips, maar met een soldeerbout of pyrograph op men Tiger werken zie ik niet echt zitten, zoals je zelf zegt: missen = weggooien boos

Ik heb ondertussen nog wat verder gewerkt met dit als resultaat:

De koepel wat meer gedetailleerd:
DSC03120.jpg

De steun van het licht wat bijgewerkt (was er niet tevreden over, dus het mes erin...
DSC03117.jpg

En als laatste de koepel vastgekleefd aan de onderkant en de naden dichtgemaakt
DSC03118.jpg

Graag jullie menig en opmerkingen aub.

Dank aan allen die mij helpen en steunen. B: :k

Grtz,
Beyond
 
offtopic
Amai, veel werk aan zo'n tankje, duurt langer dan een echte maken tijdens de oorlog...
En dan bedenken dat ik vroeger zo'n tank in één avond ineen "flanste"
:D:D:D

Grtz,
Beyond
 
Hey Beyond,

Ziet er erg goed uit, die episcopen en de extra details op de Bosch lamp maken een wereld van verschil cute

Wat je nog kan toevoegen zijn de 4 gaten die aan de voorkant van de zijkant van de koepel zitten. Deze dienden om de voorplaat (achter de kanonmantel) te "geleiden" bij de constructie van de koepel. Op deze foto zie je die 4 gaten juist links van de trackschoen :

2005852021686627cb.jpg

Op deze en de vorige foto zie je ook de lasnaden :

2005852021686627bb.jpg
Bron : http://www.worldwar2aces.com/gallery/images/2005852021686627bb.jpg

Doe zo verder, je bent goed bezig B:

Groeten, Pascal
 
Hey Beyond,
Ziet er erg goed uit, die episcopen en de extra details op de Bosch lamp maken een wereld van verschil cute
Wat je nog kan toevoegen zijn de 4 gaten die aan de voorkant van de zijkant van de koepel zitten. Deze dienden om de voorplaat (achter de kanonmantel) te "geleiden" bij de constructie van de koepel.
Groeten, Pascal

Die gaten waren mij ook reeds opgevallen (al wist ik niet waarvoor ze juist waren), op mijn Tiger staan ze zelfs op de verkeerde plaats :s
Zal er op letten om ze eens te proberen op te knappen.
Bedankt voor je "argus"oog en om te helpen denken wat en waar ik nog verbeteringen kan aanbrengen.
Met vier (of meer) ogen zie je meer dan alleen hé :k

Blijven helpen als jullie willen hé, wil van mijn Konigtiger een echte "Koning" maken onder mijn werken...

Grtz,
Beyond
 
Nog enkele foto's als update.

Hier de aanpassing van de vier gaten op de geschutskoepel (bedankt pascal voor de opmerking), en de lasnaad wat gereduceerd...

DSC03129.jpg

Dan nog enkele overzicht foto's, zonder commentaar...

DSC03132.jpg

DSC03133.jpg

DSC03134.jpg

DSC03135.jpg

Dat "zonder commentaar" was enkel van mijnentewege,
Jullie commentaar wordt graag ontvangen en gelezen :k

Enjoy,
Beyond
 
Hey Beyond,

Dat heb je knap gedaan Applaus Applaus
Het is maar een klein detail, maar het maakt toch wel een verschil.
Ga je beschadigingen op de tank aanbrengen ? Zoals spatborden die gedeukt zijn, of inslagen van anti-tank granaten ? Je kan de Königtiger ook een "nieuwe" look geven, bij het "Wacht am Rhein" offensief werden flink wat splinternieuwe tanks gebruikt.

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan