Hoofdsponsor

1/35 King Tiger in the Ardennes [wip]

Dat is al een goede basis.
Ter info: King Tiger is eigenlijk een foutieve vertaling van "Königstiger". In het Duits betekent dit Bengaalse Tijger.

Succes met je dio!

Gr
Thiery
 
Ziet er mooi uit, Iben. Laat ook nog wat van dat bruin over de kanten komen om geen vierkante structuur in je gras te krijgen.
 
De natuur heb je niet onder controle dus laat u maar gaan in kleuren en afwisselingen.
 
Danku Lt D ik ga did zeker onthouden ik vindt het belangerijk om dingen met de juiste vertaling uit te spreken :)

Groeten.
Iben
 
Uw Konigstiger is zonder benzine gevallen bij Tondorf. Degene bij La Gleize had een beschadigde loop maar deze is deels vervangen door een 75mm loop van een Panther. Nauwelijks zichtbaar voor de leek.
 
De ondergrond is afgewerkt met gras en drybrushes.
De tank staat op zijn plaats.
Het volgende werk is de planten plaatsen, de straat verweren en de sneeuw plaatsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Groeten Iben.
 
Iben, je hebt dit tot nu toe goed gedaan maar ik zie nu een hele grote fout en dat is dat je met het gewicht van de echte tank geen rekening hebt gehouden.

Een dergelijke tank woog rond de 69 ton en dat laat zijn sporen na in het gras en omliggende.
Als je nu naar je foto's kijkt dan zie je dat je tank als het ware "danst" boven op de grond en het gras. Het gebruik van de rubberen tracks voorzien in de kit accentueert dit nog meer.

Ik zou je dus sterk aanraden om de tank wat in te graven in de aarde daar waar hij met zijn tracks op de grond staat. Hou er ook rekening mee dat de tank er niet per helikopter gedropt werd en dat hij dus sporen moet hebben achtergelaten daar waar hij eerder passeerde voordat hij tot stilstand kwam.
Zelfs het aanbrengen van sneeuw zal dit niet volledig kunnen verbergen.

Maak je geen zorgen over de opmerking, dit is een fout dat ik zelfs nog bij gevorderde bouwers tegenkom.
Vraag maar aan je papa, die zal wel bevestigen dat voertuigen sporen nalaten of kijk eens naar de sporen van tractoren, bulldozers en dergelijke op werven.
 
Buiten voorgaande opmerking, vind ik dat je tank al aardig voor de dag komt!

Gr
Thiery
 
Wordt idd mooi. Ik had ook dezelfde opmerking als Erwin in verband met het gewicht van de tank. Verder vind ik de omgeving heel clean om de Ardennen voor te stellen.
 
Dankuwel voordeze opmerking erwin.

Ik ben vergeten daar rekening me te houden ik ga dit zeker in gedachten nemen voor mijn volgend diorama.

Groeten Iben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de planten geplaatst, waarbij ik het zoveel mogelijk op de foto gebaseerd heb.

De eerste foto is een herhaling van de vorige keer nog voor de planten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna heb ik het laten sneeuwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten.
Iben
 
Ziet er goed uit Iben. Is de sneeuw vastgelijmd of licht dat er los op? Ik heb geen idee hoe sneeuw aan te brengen.
 
Hallo Michel.

Ja de sneeuw hangt al vast de sneeuw hangt vast .
Ik ben er vergeten bij te zetten dat het af is en dat deze discussie mag afgesloten worden.
De sneeuw is met polyfilla zonder water in een zeef en dan zachtjes tegen de zeef tikken terwijl je over het diorama gaat.

Groeten.
Iben.
 
De sneeuw verbergt wat van de vorige opmerkingen wat goed gezien is.
Mooi werk geworden en gaande weg leren we steeds bij.
Opmerkingen door collega's op het forum hebben mij ook hard geholpen en leer steeds weer wat bij.
 
Goed gelukt zou ik zeggen.
Doe zo verder...
 
Dat ziet er mooi gelukt uit, vind het wel jammer dat je alles hebt laten onder sneuwen,maar dat is persoonlijke goesting.
 
Hallo Marc w .

Het is allemaal ondergesneeuw omdat ik een foto aan het namaken was waar de königtiger onder de sneeuw zat .

Groeten.
Iben
 
Ziet er mooi uit! Prachtige ervaring om te zien.
 
ik kan het wel smaken maar ik heb maar schrik dat de polyfilla na verloop van tijd zal vergelen dat ziet men thuis ook he aan beplaasterde stukken die niet geschilderd of bewerkt zijn , zou zonde zijn natuurlijk hoop ik van niet maar het idee is prachtig gevonden want er bestaan hopen producten om sneeuw na te bootsen
Mooi werk
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan