Hoofdsponsor

Anders / onbekend Kinderlamp winnie de pooh..

  • Onderwerp starter RedBeaver
  • Startdatum
R

RedBeaver

Guest
Dit is wss niet het gebruikelijke van wat hier gepost word..ik maak meestal dingen die enkel in mijn hoofd bestaan..mijn excuses..

Een tijd geleden had ik een goede vriendin die beviel van haar eerste kind..ik heb haar toen deze lamp gemaakt..

Begonnen met een dikke schijf stam..
attachment.jpg

..een oude sta-lamp..
attachment.jpg

Het motortje van de draaischaaluit een kapotte microgolfoven.. attachment.jpg

De schors bewaard..
attachment.jpg

Stam afgeschuurd
attachment.jpg

Schors terug bevestigd,scheur dichtgedaan en dan een vijvertje ingemaakt met silicone.. attachment.jpg

Trappen en vijver geschilderd
attachment.jpg attachment.jpg

Brugje gebouwd over vijver en gaten geboord voor een omheining,balkjes gezaagd en omheining voorzien attachment.jpg

Figuurtjes gekleurd..
attachment.jpg attachment.jpg

Schommel gemaakt..
attachment.jpg attachment.jpg

Centraal stuk...gat geboord door de stam,oude lamp uiteen gehaald en verzaagd,
Staaf van de lamp door het gat in de stam en daar een uitgeboorde houten stok over,daar een boomhutje op gebouwd..
Kader gebouwd voor de lampkap en electronica...daarbovenop het motortje bevestigd..
Alle bekabeling loopt door de lampbuis,door het gat en komt er beneden uit,daar een stekker opgezet.. attachment.jpg attachment.jpg

Houten lampkap gemaakt,overal gaatjes in geboord..vanbinnen,bovenaande vorm van het radertje va het motortje uitgehaald,zodat de kap vast op het motortje staat om mee te draaien..
attachment.jpg

Zo goed als afgewerkt..ik kan met mijn tablet geen links doorgeven,maar voor die het zien zitten,op mijn facebookpagina "The red beaver" staat een kort filmpje van het effect van de gaatjes anneer het licht uitgaat..
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nog eens origineel, fantasierijk en goed uitgevoerd.

Wat een prachtig cadeau om te krijgen!
 
Ongelooflijk hoe het er iemands hoofd kan gaan en dit nog maken fantastisch
Leuk
Marc
 
Ingenieus, jij zou feeën huisjes moeten bouwen.
 
Zeer origineel.
Ik zou zo'n geschenk (laten) koesteren om later te kunnen meegeven met het kind voor wie het bedoeld is..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan