Hoofdsponsor

1/32 Kenworth ombouw tot Armored military truck [DONE]

Dankjewel Buzzy.

Vandaag het achterste deel van de truck gespoten met de airbrush maar nu is er een probleempje met het pistool. Die zuigt geen verf of water meer aan. Ik heb die helemaal uit elkaar gehaald en dan eens gespoten terwijl ik het voorste gaatje dichthield. Er komen luchtbellen in het reservoir met water dus er is geen verstopping maar omgekeerd komt er niets uit.

Zodra die het weer doet (vanavond eens op zoek gaan op het net wat het probleem is) zal ik een poging wagen om een camo te spuiten. Dan met de haarlak- en zoutmethode een wat verweerd uiterlijk geven.
 
Dat is graag gedaan. Met je model hier heb je me op een idee gebracht.
Heb ook nog een truck liggen (waar ooit door iemand aan begonnen is) waar ik iets speciaal mee wou doen en heb nog wat oude modellen van tanks liggen ook. Ook hierdoor een idee voor een RC wagen.
 
Dat zal een heel speciaal en uniek RC voertuig worden. Als je daar aan begint zal ik het volgen.


Nergens een zinnig antwoord te vinden over die airbrush, later nog wat verder zoeken als de hoofdpijn wat weggeëbd is.
 
Bedankt voor je mail Coachke, als ik nog boodschappen doe zal ik de benodigde spullen aanschaffen.

Het resultaat van de spuiten voordat het pistool kuren vertoonde en waardoor er geen camo is. Ik heb de zout- en haarlakmethode gebruikt en het ziet er niet heel slecht uit vind ik.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ik denk dat de opstaande kanten toch wat meer mogen hebben en kleine krasjes geen grote vlakken dat stoort een beetje , m.a.w. geen meer aanbrengen maar meer schade door krassen van onderdelen , van op en afstappen iets meer indie aard
Marc
 
Ik zou daar persoonlijk een houten vloer opleggen gaat veel beter zijn...
 
Er zijn wat meer kleine krasjes aangebracht hoewel het op de foto niet zo heel duidelijk te zien is. Morgen eens enkele foto's nemen bij klaarlichte dag. Die grote vlekken lijken nu nog storen maar er moet nog modder en ander vuil op komen dus dat zal al bij al nog meevallen. Nog geen idee van hoe ik die modder zal aanbrengen maar dat zal ik later wel doen na het bekijken van enkele filmpjes.

attachment.jpg

De houten vloer lijkt me inderdaad beter te zijn, daar had ik niet aan gedacht. Gelukkig heb ik veel van die stokjes, ik doe ze in de helft door met een nijptang want anders zijn het planken van 32 cm en dat is me wat te breed. Ze zijn niet mooi recht maar dat draagt enkel bij tot het mooi maken van het geheel want je kan nu de ondervloer zien tussen de spleten.

attachment.jpg

Ook heb ik in andere dozen een hoop 'rommel' bij elkaar gezocht. Het onvermijdelijke olievat en de verplichte jerrycans. Een schop, een trechter, wat slaapzakken en andere bagage. Allemaal cliché maar zonder is het nogal kaal.

attachment.jpg
 
De houten vloer ligt er op. Nu twijfel ik om nog een laag planken te leggen in de andere richting. Er eens een nachtje over slapen en morgen bij klaarlichte dag beslissen. Rond de gaten van de lanceerinstallatie zal ik nog iets moeten verzinnen om het af te werken.

attachment.jpg
 
Even een foto bij klaarlichte dag.

attachment.jpg

En een dryfit van de tweede houten vloer. Lijkt me beter te zijn zo.

attachment.jpg
 
Alain vergeet vooral de wielen niet he die zien het meeste af op ruw terrein
Houten vloer zeker niet slecht maar vind de spleten nogal groot je moet ze eens indenken op schaal 1/1 dan worden dat serieuze gaten hoor is maar een voorstel hoor
Marc
 
Daar heb ik bij stilgestaan en ze zijn op 1/1 inderdaad groot maar toen dacht ik aan een paar oude vrachtwagens waar ik vroeger nog mee heb gereden. Die hadden ook van die grote gaten en spleten door intens gebruik. De allergrootste spleten kunnen nog gecamoufleerd worden met de 'rommel' en wat vuil. Deze namiddag zal ik het nog eens goed bekijken en dan zien als de ergste stukken zo mogen blijven of vervangen worden.
 
Beetje gespeeld met kleuren, ziet er niet zo realistisch uit maar door middel van wash en drybrush zal het wel allemaal goed komen.

attachment.jpg
 
De vloer tot nu toe. Laag per laag opgebouwd met dit resultaat. Voor alle zekerheid morgen nog eens bekijken bij klaarlichte dag.

attachment.jpg
 
De vloer van de truck ziet er overdag beter uit dan onder het gele licht van de bureaulamp. Voorlopig geen foto's meer 's avonds, enkel nog bij daglicht tot ik de instellingen van de camera hab aangepast.

Over de vloer ben ik tevreden, die laat ik nu met rust.

attachment.jpg
 
Je kan ook een ‘daglicht’ bureaulamp aanschaffen Alain.
Met een gele riskeer je vreemde resultaten te krijgen omdat je niet de echte kleuren ziet wazrmee je werkt,

Je houten vloer is zeer overtuigend gedaan trouwens !

Dirk
 
Ja Alain dat is ook een optie als je zo een spaarlamp zoekt ( Brico ) moet eentje van minstens 6000 K zijn dat is bijna hetzelfde lichtsterkte als de zon is zo goed als wit wit licht , zeker geen warm licht gebruiken
In dag licht ziet het er goed uit
Marc
 
Bedankt voor de complimenten mannen.

Een andere lamp zal ik eens zoeken, er moeten er nog ergens liggen. Het zou wel beter zijn om witter licht te hebben en eveneens een wat zwaardere om beter licht te hebben.

Net een paar foto's genomen met de flits, is wat beter dan dat gele licht. Eerst de rupsen, die heb ik ingesmeerd met verdunde houtlijm en er dan zaagsel op gestrooid. Lijkt net zand die er blijft aan plakken.

attachment.jpg

Dan de lanceerinstallatie, die had ik al eens gespoten meer het resultaat viel me ferm tegen, ook de camo was helemaal niet goed. Daarom opnieuw begonnen en morgen een nieuw camo patroon spuiten. De airbrush doet het weer, met dank aan Coachke.

attachment.jpg
 
Even een dryfit van de verschillende onderdelen om zeker te zijn dat alles klopt. Ziet er al aardig badass uit vind ik. Er is nog werk aan, vooral details en deze zou tegen zondagavond kunnen klaar zijn voor de vitrinekast.

Over de bullbar zou ik een ketting willen draperen, die hangt nu te drogen na een behandeling met roestkleur. Verder nog een camo op de lanceerinstallatie, de cabine bevestigen, de wielen mooi recht bevestigen, een rail waar het steunpunt van de lanceerinstallatie op kan staan, nog een paar decals en stof aanbrengen zodat alle onderdelen samen komen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Alain ziet er deftig uit de uitlaten zou ik persoonlijk veel roester maken omdat die gewoonlijk in gewoon metaal zijn en tamelijk heet worden regen erop en dat roest enorm kwestie van het echter te maken he , en de panellines rond de deuren inkleuren met een donkere wash
Is maat een ideetje van mij hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan