Zo... ik heb maar eindelijk eens de knoop doorgehakt en een doosje van de zolder gehaald, met name de "Jamaica" van Sergal. Er is idd in 1710 een "Jamaica" van stapel gelopen voor de Compagnie, maar of dit dezelfde is betwijfel ik ten zeerste, mede door het feit dat dit scheepje twee maal in de catalogus van Sergarl staat met twee verschillende namen.
Maar goed het gaat er dus om om mijn gedachten eventjes te verzetten, dus ga ik maar niet beginnen muggenziften over de histrorische correctheid van de bouwdoos.
Dit heb ik dus al...
Op bovenstaande foto waren deze bulkheads enkel als "dryfit" op de valse kiel geplaatst om the zien of alles een beetje past.
Zelfde van bovenaf :
En nu zijn zowaar de bulkheads verlijmt... het valse dek is niet geplakt, maar wel zeiknat erop gespijkerd om het in model te brengen :
En twee dagjes later ben ik dus begonnen met het zoveel mogelijk volstouwen van de tussenruimtes tussen de bulkheads. In tegenstelling tot de vingeroefening met de Xebec gebruik ik geen afval stukjes balsa, maar heb ik wel degelijk twee planken gehaald om dit zo netjes mogelijk te doen :
Updates volgen later...
Ah ja... natuurlijk de doos :
Maar goed het gaat er dus om om mijn gedachten eventjes te verzetten, dus ga ik maar niet beginnen muggenziften over de histrorische correctheid van de bouwdoos.
Dit heb ik dus al...
Op bovenstaande foto waren deze bulkheads enkel als "dryfit" op de valse kiel geplaatst om the zien of alles een beetje past.
Zelfde van bovenaf :
En nu zijn zowaar de bulkheads verlijmt... het valse dek is niet geplakt, maar wel zeiknat erop gespijkerd om het in model te brengen :
En twee dagjes later ben ik dus begonnen met het zoveel mogelijk volstouwen van de tussenruimtes tussen de bulkheads. In tegenstelling tot de vingeroefening met de Xebec gebruik ik geen afval stukjes balsa, maar heb ik wel degelijk twee planken gehaald om dit zo netjes mogelijk te doen :
Updates volgen later...
Ah ja... natuurlijk de doos :
Laatst bewerkt door een moderator: