Hoofdsponsor

1/35 Jackal 2 High Mobility Weapon Platform

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
misschien extra verf
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
de natte droom van elke special forces, iets wat bijna overal mee kan en over genoeg vuurkracht beschikt om een actie te steunen.
Jackal 2, het idee is Brits, Hobby Boss heeft de beide versies 1 & 2 onlangs op de markt gebracht op 1/35 de versie op 1/48 bestond al (denk van Matchbox).
Wordt gebouwd direct uit de doos, denk dat hij accuraat genoeg is.

Jackal-II.jpg

16 Spreus, wat geëtst koper, alles mooi ingepakt.

DSC_1957[1].jpg

Ben benieuwd :sneaky:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de natte droom van elke special forces, iets wat bijna overal mee kan en over genoeg vuurkracht beschikt om een actie te steunen.
Jackal 2, het idee is Brits, Hobby Boss heeft de beide versies 1 & 2 onlangs op de markt gebracht op 1/35 de versie op 1/48 bestond al (denk van Matchbox).
Wordt gebouwd direct uit de doos, denk dat hij accuraat genoeg is.

Bekijk bijlage 432569

16 Spreus, wat geëtst koper, alles mooi ingepakt.

Bekijk bijlage 432568

Ben benieuwd :sneaky:
Is dit op basis van de land rover? Willy
 
Is dit op basis van de land rover? Willy
Nee, bestaat wel maar dit is een volledig uit het niets gebouwd voertuig volgens de vraag van en gemaakt naar de noden van de Britse SF
 
Ga deze graag volgen.
Knap voertuig zo te zien.
 
zal weeral de moeite zijn om deze te volgen
Succes
 
Van een "speciaalken" gesproken, waarschijnlijk niet met veel andere voertuigen te vergelijken.
 
Van een "speciaalken" gesproken, waarschijnlijk niet met veel andere voertuigen te vergelijken.
inderdaad is iets speciaal :sneaky:

Na mijn eerste uren bouwen (knoeien) met mijn eerste Hobbybos bouwdoos, ben ik er toch al in geslaagd de bodemplaat en de ophanging in elkaar te krijgen.
Omdat ik toch enkele uren bezig geweest ben om de ophanging in elkaar te krijgen (bouwplannen is niet bij elke firma een pluspunt), heb ik van de tweede foto's gemaakt. Moest er ooit iemand het plan hebben om er ook eentje te bouwen.
Tot stap 4 is het nog duidelijk, buiten dat men best alle gaten toch nog eens met een handboortje zuiver maakt.
In de body boort men de gaten voor de stabilisatorstangen best voor.

001.jpg
Daarna fixeert men het beweegbare deel aan de draagarm
002.jpg
Men plaatst de twee schokdempers
003.jpg
Men maakt de aandrijf as zuiver en boort de gaten uit
004.jpg
Men plaatst de aandrijfarm
005.jpg
Daarna plaatst men de stabilisator stangen, het voorboren voorkomt een hoop gevl**k
006.jpg
Daarna plaatst men het beweegbare deel X, en brengt de onderarm aan
007.jpg
Klaar is de ophanging

008.jpg

Het meeste verdwijnt achter het wiel, maar het is wel filigraan en accuraat weergegeven. Ik vond alleen het bouwplan een puzzel.

Op naar de volgende stap
 
Het is dat je het onderwerp hebt verklapt; anders had ik de blunder gemaakt te vragen welk type straaljager je gaat bouwen.
 
Serieuze puzzel x4 neem ik aan ?
Als je de eerste hebt, en ook fatsoenlijk samen krijgt zijn de volgende drie eigenlijk logisch in elkaar te steken.
Enkel het bouwplan was niet echt duidelijk, een tekeningetje meer had het een pak eenvoudiger gemaakt.
 
Toch wel iets voor de gevorderden zo te zien en volg van op afstand mee.
 
Knappe constructie om te bouwen en als de instructies dan niet echt duidelijk zijn kan je wel even puzzelen.
 
Ondertussen door het slechte weer een stuk verder kunnen doen.
Is wel degelijk buiten mijn gewone doen (ik ben en blijf een figurist), de vele kleine koper onderdelen verlegen mijn grenzen gevoelig.
En het bouwplan dwingt me tot een hoop dry fitting voor het plakken.
Het onderstel steekt compleet in elkaar, sommige dingen heb ik bewust niet beweegbaar gemaakt om mij een hoop frustratie achteraf te sparen.
011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg

op naar de volgende
 
En zo ben jij met succes bezig met een voertuig, ben ik bezig met een figuur, en hebben we zo te zien toch allebei het nodige plezier :)

Ik in elk geval.

Model ziet er al erg indrukwekkend uit, nu al.
 
Zelfs hier zijn het de details die het een meerwaarde geven.
 
Het stuurhuis(+) steekt in elkaar, het is nog niet allemaal gekleefd om mij het schilderen/spuiten niet te moeilijk te maken.
veel kleiner mogen sommige stukjes toch niet meer zijn, of ik zal moeten passen.

018.jpg019.jpg021.jpg022.jpg023.jpg024.jpg025.jpg026.jpg
Op naar stap 17

Voor Roy; gewerkt 24 uur
 
Je zou d'r maar mee moeten parkeren in de binnenstad.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan