Goedenavond Beste Kijkers !
Vooreerst bedankt voor jullie reply's.
Vandaag wat verder gewerkt aan het gebouw. Net zoals op schaal 1/1 is er altijd veel werk aan een gebouw.
Eerst heb ik middels de DB'techniek met wat blauwe Humbrolverf het groen wat afgezwakt. Vervolgens is dit blauw wat getemperd met wat blauw pigmentpoeder. Met roestkleurige poeders zijn wat roestplekken op de onderzijde van de poort aangebracht. De onderzijde is altijd zeer vatbaar voor roest en dus kon ik dit niet achterwege laten.
Tevens is op de muur wat extra poeder aangebracht, enkel op de poort zal ik die rand nog wat moeten minderen. Het is een restant van de dikte van de muur die zich daar heeft vastgezet.
Ik vind het geheel toch beter op elkaar afgestemd.... Wat jullie ?
In een boek van Nuts & Bolts vond ik een foto van een Marder III die op de koer van een fabriek stond. Een detail dat in het oog sprong waren de witgekalkte ramen in het fabrieksgebouw. Een prima idee ! Met de haarlaktechniek en wat XF2 van Tamiya heb ik dit effect nagebootst. Enkele ruitjes waren afgeplakt, zogezegd vernieuwde ruiten die nog niet gekalkt zijn.
Het was een drukke dag. Een elleboog is gemaakt om de toevoerbuis van de ketel het gebouw in te leiden.
Gestart is met een elleboogje (8 mm) uit het sanitair schap van de B... G... H... zelfbouwmarkt. Te zien linksonder.
De uiteinden, daar waar de koperen pijp in wordt gesoldeerd, zijn afgezaagd zodat enkel het krom deel overblijft.
Op de draaibank zijn twee flensstukken gemaakt uit aluminium. Eén uiteinde is de binnendiameter van de 8 mm Evergreen Tube. De andere kant meet 8 mm, zoals de elleboog, maar heeft een klein kraagje dat in de elleboog past.
Met secondelijm is alles aan elkaar bevestigd, met de P&D zijn zeskant bouten gemaakt die aan de flens gelijmd zijn.
Zo dient de opstelling er ongeveer uit te zien. De elleboog staat in de grondverf, een laagje groen en de verwering kan starten.
De buis wordt bij plaatsing iets in de muur gewerkt zodat de indruk wordt gewekt dat ze door de muur loopt, en er niet juist voor de muur stopt.
Groeten Rik
Vooreerst bedankt voor jullie reply's.
Vandaag wat verder gewerkt aan het gebouw. Net zoals op schaal 1/1 is er altijd veel werk aan een gebouw.
Eerst heb ik middels de DB'techniek met wat blauwe Humbrolverf het groen wat afgezwakt. Vervolgens is dit blauw wat getemperd met wat blauw pigmentpoeder. Met roestkleurige poeders zijn wat roestplekken op de onderzijde van de poort aangebracht. De onderzijde is altijd zeer vatbaar voor roest en dus kon ik dit niet achterwege laten.
Tevens is op de muur wat extra poeder aangebracht, enkel op de poort zal ik die rand nog wat moeten minderen. Het is een restant van de dikte van de muur die zich daar heeft vastgezet.
Ik vind het geheel toch beter op elkaar afgestemd.... Wat jullie ?
In een boek van Nuts & Bolts vond ik een foto van een Marder III die op de koer van een fabriek stond. Een detail dat in het oog sprong waren de witgekalkte ramen in het fabrieksgebouw. Een prima idee ! Met de haarlaktechniek en wat XF2 van Tamiya heb ik dit effect nagebootst. Enkele ruitjes waren afgeplakt, zogezegd vernieuwde ruiten die nog niet gekalkt zijn.
Het was een drukke dag. Een elleboog is gemaakt om de toevoerbuis van de ketel het gebouw in te leiden.
Gestart is met een elleboogje (8 mm) uit het sanitair schap van de B... G... H... zelfbouwmarkt. Te zien linksonder.
De uiteinden, daar waar de koperen pijp in wordt gesoldeerd, zijn afgezaagd zodat enkel het krom deel overblijft.
Op de draaibank zijn twee flensstukken gemaakt uit aluminium. Eén uiteinde is de binnendiameter van de 8 mm Evergreen Tube. De andere kant meet 8 mm, zoals de elleboog, maar heeft een klein kraagje dat in de elleboog past.
Met secondelijm is alles aan elkaar bevestigd, met de P&D zijn zeskant bouten gemaakt die aan de flens gelijmd zijn.
Zo dient de opstelling er ongeveer uit te zien. De elleboog staat in de grondverf, een laagje groen en de verwering kan starten.
De buis wordt bij plaatsing iets in de muur gewerkt zodat de indruk wordt gewekt dat ze door de muur loopt, en er niet juist voor de muur stopt.
Groeten Rik